Οι εκκεντροφόροι (η εκκεντροφόρος σε 8valve μοτέρ) παίρνουν κίνηση απο το στρόφαλο με ιμάντα η με καδένα ορισμένες φορές και περιστρέφονται γύρω απο τον εαυτό τους. Ειναι εφοδιασμένοι με τα αμύγδαλα οπως τα λέμε (εξογκώματα) τα οποία κατα τη διάρκεια της περιστροφής πιέζουν τα ωστήρια, που μεταφέρουν τη κίνηση στις βαλβίδες οι οποίες ανοίγουν επιτρέποντας τη πλήρωση του θαλάμου καύσης με το απαραίτητο μείγμα.
Οπως γίνεται αντιληπτό οι εκκεντροφόροι ειναι υπεύθυνοι για το βύθισμα της βαλβίδας (στο θάλαμο καύσης) και τη διάρκεια της βαλβίδας (πόση ώρα θα μείνει ανοιχτή)
Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι δίνουν έμφαση στην ομαλή λειτουργία, στην οικονομια καυσίμου και στα λιγοτερα καυσαέρια γι αυτό και ειναι αποδοτικότεροι στις χαμηλομεσσαίες στροφες.
Για να κερδίσουμε ομως ιπποδύναμη στα αυτοκίνητα μας θέλουμε εκκεντροφόρους με μεγαλύτερο βύθισμα, μεγαλύτερη διάρκεια ενω παράλληλα ανεβάζουμε και τις στροφές του κινητήρα μας.
Σκοπός της τοποθέτησης των εκκεντροφόρων ειναι η μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση του κινητήρα στις ψηλές στροφές (Για το τι ειναι η ογκομετρική απόδοση δείτε εδώ: viewtopic.php?t=23661) με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη.
Παράλληλα ένα αμάξι με πιό "αγριους" εκκεντροφόρους μπορεί και αξιοποιεί καλύτερα τα επιμέρους περιφερειακά όπως φίλτρο αέρα, εισαγωγή αέρα, εξάτμιση και άλλα.
Για να κερδίσουμε λοιπόν σε ιπποδύναμη θελουμε αρχικά εκκεντροφόρους με μεγαλύτερο βύθισμα.
Όσο οι στροφές αυξάνονται οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι "αδρανουν" και δε μπορουν να γεμίσουν το θάλαμο καύσης με το απαραίτητο μείγμα, το μεγαλύτερο βύθισμα της βαλβίδας εισαγωγής επιτρέπει στον ίδιο χρόνο να εισέλθει περισσότερο μείγμα ενω ταυτοχρονα στη βαλβιδα της εξαγωγης να απομακρυνει τα καυσαερια.
Στη συνέχεια θέλουμε μεγαλύτερη διάρκεια. Διάρκεια ορίζουμε την ώρα που μένει ανοιχτή η βαλβίδα. Μετριέται σε μοίρες (πχ 270° διαρκεια) της περιστροφής του στροφάλου. Έτσι λοιπόν έχοντας εκκεντροφόρους με μεγαλύτερη διάρκεια μένει η βαλβίδα για περισσότερο χρόνο ανοιχτή βοηθόντας το θάλαμο καύσης να γεμίσει πιο γρήγορα.
Με τη μεγαλύτερη διάρκεια ίσως οι εκκεντροφόροι μας έχουν Overlap.
Overlap ειναι η στιγμη που και οι 2 βαλβιδες για ενα μικρό χρονικό διάστημα είναι ανοιχτές ταυτόχρονα. Αυτό επιτρέπει το γρήγορο άδειασμα του χώρου καύσης απο καυσαέρια ενώ ταυτόχρονα η υποπίεση που δημιουργείται βοηθάει στη γρηγορότερη πλήρωση του θαλάμου καύσης.
Τέλος έχοντας τα περιφερειακά, έχοντας και τους εκκεντροφόρους που μας επιτρέπουν το πιο ψηλο στροφάρισμα μπορούμε να ανεβάσουμε το φάσμα λειτουργίας του μοτέρ μας ανεβάζοντας και την ιπποδύναμή μας.
Ενας εύκολος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό της ιπποδύναμής μας ειναι η ροπή μας πολλαπλασιασμένη με τις στροφές του κινητήρα διά το 5252
HP = Torque x RPM ÷ 5252
Ενα παράδειγμα έστω ότι έχουμε ένα μοτέρ με ροπή 50lb ft στις 6000 στροφες που βασει του μαθηματικου τύπου μας αποδίδει 50 hp, το ίδιο μοτέρ στις 7000 στροφές μας αποδίδει 67 hp




Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


