Punto MK2 & MK2B (2000-2005+)

 

 


Το Νεο Punto παρουσιάστηκε στην 100η επέτειο της FIAT το καλοκαίρι του 1999. Παρολο που ειναι μια αναβάθμιση του 1ου Punto, σχεδον ολο το αμαξι ειναι νεο (80% των ανταλακτικων ειναι νεα), συμπεριλαμβανομενων του ολοκαινουργιου εξωτερικου σχεδιασμου και της νεας πισω αναρτησης (torsion beam).

 


Ο μεγαλυτερος χωρος στην κατηγορια και η παθητικη ασφαλεια (το punto απεσπασε τα 4 αστερια στο euro NCAP τεστ) στα οποια ο ειδικος τυπος εκανε αναφορα.

Διαθεσιμο με 3 ή 5 πορτες και με γκαμα κινητηρων απο 1242κκ 8v με 60 ιππους [url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/124216v.jpg][b]1242c.c. 16v[/b][/url] με 80 ιππους,

1910κκ ντιζελ με 60ιππους, [url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/jtd.jpg][b]1910 turbo diesel[/b][/url] με 85ιππους(80 το παλιο)

και το καλυτερο
[url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/174716v.jpg][b]1747c.c. 16v[/b][/url] με 130 ιππους ο ιδιος με το barchetta και coupe.


Ειδικη αναφορα ρεπει να γινει στο sporting το οποιο χρησημοποιει τον 1.2 16v μαζι με ενα χειροκινητο κιβωτιο 6 σχεσεων. το οποιο ακολουθει το πνευμα των μικρων σπορτιφ φιατ. ειναι ενα γνησιο "αμαξι που σε κανει να χαμογελας" χωρις να ειναι πραγματικα γρηγορο.

το 3πορτο με το 5πορτο ειναι ελαφρος διαφορετικα σε στιλ με το 3πορτο να ειναι ποιο αγριο ειδικα απο εμπρος.
ολα ειναι εξοπλησμενα με αεροσακο οδηγου και εξτρα του συνοδηγου και τους πλευρικους.(σε μερικες χωρες ειναι στανταρ).απο τα νεα χαρακτηριστικα ειναι το [url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/timoni.jpg][b]ηλεκτρονικα υποβοηθουμενο τιμονι[/b][/url] (με 2 διαφορετικες ρυθμισεις τις οποιες διαλεγει αναλογα ο οδηγος) και τα "follow-me-home" φωτα τα οποια μενουν αναμενα για προκαθορισμενο χρονο με απο το κλειδωμα του αμαξιου. Το HGT ειχε στανταρ ABS και TCS.



Απο μεταδοση ηταν τα 5 ή 6 σχεσεων χειροκινητα και το CVT ([url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/speedgear.jpg][b]speedgear[/b][/url]) με αυτοματη ή σειριακη χρηση, με 6 ή 7  σχεσεις αναλογα το μοντελο.



Το Punto αποδειχτηκε δημοφιλες μοντελο με μεγαλη απειχηση. και ηταν best-sellimg στην ευρωπη για αρκετα χρονια το 2003 ειχαν παραχθει 5.000.000 μαζι με το προηγουμενο μοντελο.

[img]http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/3porto.jpg[/img]
[img]http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/5porto.jpg[/img]

 



                              [b]MK2B[/b]
[img]http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/image2.jpg[/img]


Τον μαϊο του 2003 εκανε την εμφανιση του η δευτερη εκδοχη του MK2 σαν ΜΚ2b με αλλαγες στην εμφανιση και σε μηχανικα συνολα.
 
 Ολο το μπροστα μερος ειναι νεο με νεα φωτιστικα σωματα και προφυλακτηρα. Και παλι με αλλαγες στα 3θυρα απο τα 5θυρα στους προφυλακτηρες, το sporting,hgt και sound ή active sport να ξεχωριζουν απο τελειος διαφορετικους προφυλακτηρες σε σχεση με τα "απλα" μοντελα.

 Κατω απο το καπο ειναι τα ιδια γνωστα μηχανικα συνολα. 1242κ.κ.8v(60ιππων) και 16v(80ιππων) 1747κ.κ. 16v(130ιππων) και το 1.9 JTD(85ιππων) με προσθηκη 3 νεων κινητηρων. τον 1.4FIRE 16v(95ιππων) ο οποίος χρησιμοποιειται στο sporting, ο 1.9 MultiJet JTD (100ιππων) και ο ολοκαινουριος βραβευμενος 1.3 16v MultiJet(75ιππων) ο οποίος ειναι ο μικροτερος σε χωρητικοτητα και μεγεθος ντιζελ κινητηρας, με τις τελευτεες τεχνολογιες οπως common-rail, doch, 16v, EGR-cooling, turbocharging κλπ.

 Αλλες σημαντικες αλλαγες εγιναν στην μεταδοση με μια νεου τυπου γνωστη σαν Dualogic. ειναι κατι σαν Selespeed χειροκινητο κιβωτιο ελεγχομενο απο υδραυλικες βαλβιδες. χειριζομενο απο σειριακο λεβιε ταχυτητων και φυσικα πληρως αυτοματο αν χρειαστει.
 Μια νεα προσθηκη ειναι ο [url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/klima.jpg][b]δυζωνικος κλιματισμος[/b][/url] και οι αισθητηρες βροχης και παρκαρισματος.



 Και η ασφαλεια βελτιωθηκε με ESP, MSR και αλλα βοηθηματα σε διαφορες εκδοσεις και εως 6 αεροσακους να ειναι διαθεσιμοι. Φυσικα και το hill-holder που "φρεναρει" το αμαξι 2" με την πρωτη ταχυτητα στο κιβωτιο γαι να γινει παντα σωστη εκκινηση στην ανηφορα.

 Το 2005 βγηκαν νεες εκδοσεις με αλλαγες στα χρωματα κυριος. οσπου να  βγει στην αγορα το [url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/mk3.jpg][b]GRANDE PUNTO[/b][/url].



                     [b]τεχνικα χαρακτιριστικα[/b]


[img]http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/aktinografia.jpg[/img]
ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: εμπρως εγκαρσια με κινηση στου εμπρος τροχους

ΦΡΕΝΑ: ΕΜΠΡΩΣ-δισκοι διαμετρου 240mm(8v) 257mm(ολα τα αλλα),(HGT&JTD αεριζομενους).
ΠΙΣΩ-ταμπουρα διαμετρου 180mm ,220mμ για το sporting 2003+ και γιατ το HGT 240mm δισκοι

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 5 ή 6 σχεσεων χειροκινητο. Speedgeiar-CVT (6 ή 7 σχεσεων). Dualogic 5 σχεσεων, χωρις συμπλεκτη, ημιαυτοματο.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:[url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/anartisiempros.jpg]

[b]ΕΜΠΡΟΣ[/b][/url] Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης (HGT Aντιστρεπτική ράβδος)

[url=http://www.puntoclub.gr/gallatin/mk2/anartishpisw.jpg][b]ΠΙΣΩ[/b][/url] Hμιάκαμπτος άξονας.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ηλεκτρονικα υποβοηθουμενη κρεμαγιερα (dualdrive system)

ΒΑΡΟΣ: απο 860κιλα (1.2 3θυρο) μεχρι 1.055κιλα (1.9JTD 5θυρο) sporting: 965kg(~930 το μκ2)/ HGT: 1.040kg.