..: Τι ειναι και πως δουλευει η wastegate :..
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- puntogtman
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 2851
- Εγγραφή: Τετ Απρ 14, 2004 12:38 pm
- Τοποθεσία: Κρυονέρι
- Επικοινωνία:
..: Τι ειναι και πως δουλευει η wastegate :..
Χωρις τη wastegate ο ποσοτητα της πιεσης που δημιουργει ενας υπερσυμπιεστης(τουρμπο) εξαρταται απο την πιεση και την ποσοτητα των καυσαεριων του κινητηρα.Αυτο συμβαινει γιατι η η πιεση του τουρμπο διαφερει αναλογα με τις στροφες του κινητηρα.Αυτο πρακτικα σημαινει πως οταν μια μηχανη φτανει στο οριο περιστροφων της(κοφτες) τοσο μεγαλυτερη πιεση θα δημιουργειται απο τον υπερσυμπιεστη κατι που φυσικα δε θελουμε.Το προβλημα ειναι πως οι μηχανες μπορουν να δεχτουν μονο ενα ευρος συγκεκριμενων πιεσεων,ενω οι απλες ατμοσφαιρικες μηχανες αν τουρμπιστουν χωρις να αλλαχθουν τα εμβολα και ο στοκ εξοπλισμος δε μεγιστο που θα μπορουσαν να δουλεψουν θα ηταν περιπου μεχρι 0.7 μπαρ.
Ετσι για να μειωσουμε τη πιεση αναπτυσεται στον υπερσυμπιεστη και που θα μπει στο μοτερ μας,η wastegate παιζει το ρολο πορτας που αφηνει μονο μια συγκεκριμενη ποσοτητα αερα να υπερσυμπιεστει απο το τουρμπο.Οσο η μηχανη ανεβαζει στροφες και παραγει περισσοτερα καυσαερια ανοιγει και τα εκτονωνει στο περιβαλλον...
Το ονομα της οπως θα καταλαβατε πιο πανω προερχεται απο την ιδιοτητα της...its a gate to carry away waste.Για να ρυθμιζετε ποτε μια wastegate θα ανοιγει χρειαζεται ενα boost controler.
Υπαρχουν 2 τυποι wastegate...η μια απο κατω ειναι η εσωτερικη(internal)
που απο μονη της ειναι στανταρ μερος της τουρμπινας απο μονη της
ενω υπαρχει και η εξωτερικη wastegate (external) που σε αντιθεση με την εσωτερικη ειναι ενα ξεχωριστο κομματι της τουρμπινας
σε εφαρμογες με υψηλες πιεσεις και ιπποδυναμεις χρησιμοποιουμε την εξωτερικη ενω σε σχετικα απλες εφαρμογες ταιριαζει καλυτερα η εσωτερικη
Ωστοσο τα περισσοτερα συστηματα δουλευουν καλυτερα με εξωτερικη wastegate ενω ειναι ιδανικη για πιεσεις 1.5-2 bar!!
πηγη...www.streetracersonline.com
μεταφραση-->puntogtman
Ετσι για να μειωσουμε τη πιεση αναπτυσεται στον υπερσυμπιεστη και που θα μπει στο μοτερ μας,η wastegate παιζει το ρολο πορτας που αφηνει μονο μια συγκεκριμενη ποσοτητα αερα να υπερσυμπιεστει απο το τουρμπο.Οσο η μηχανη ανεβαζει στροφες και παραγει περισσοτερα καυσαερια ανοιγει και τα εκτονωνει στο περιβαλλον...
Το ονομα της οπως θα καταλαβατε πιο πανω προερχεται απο την ιδιοτητα της...its a gate to carry away waste.Για να ρυθμιζετε ποτε μια wastegate θα ανοιγει χρειαζεται ενα boost controler.
Υπαρχουν 2 τυποι wastegate...η μια απο κατω ειναι η εσωτερικη(internal)
που απο μονη της ειναι στανταρ μερος της τουρμπινας απο μονη της
ενω υπαρχει και η εξωτερικη wastegate (external) που σε αντιθεση με την εσωτερικη ειναι ενα ξεχωριστο κομματι της τουρμπινας
σε εφαρμογες με υψηλες πιεσεις και ιπποδυναμεις χρησιμοποιουμε την εξωτερικη ενω σε σχετικα απλες εφαρμογες ταιριαζει καλυτερα η εσωτερικη
Ωστοσο τα περισσοτερα συστηματα δουλευουν καλυτερα με εξωτερικη wastegate ενω ειναι ιδανικη για πιεσεις 1.5-2 bar!!
πηγη...www.streetracersonline.com
μεταφραση-->puntogtman
- kostas x 69
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 2628
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 08, 2004 11:57 am
- Τοποθεσία: RHODES, Tsairi, Pastida, Aerodromio Maritson! NEO steki Lidl!!!
- Επικοινωνία:
mpravo niko!
i prwti einai tis turbonetics k i defteri i eksoteriki tis tial!
i defteri pados ikonizomeni einai poli kali k prositi me timi 250-300e
i prwti einai tis turbonetics k i defteri i eksoteriki tis tial!
i defteri pados ikonizomeni einai poli kali k prositi me timi 250-300e
POWERED BY PAPAGIANNIS SERVICE KERATEA
Respect my 1400cc !!!
www.myspace.com/kostas_x
289Roda kai 38.1Ropi @1,9bar!!!!
My Channel http://www.youtube.com/user/kostasx69
Respect my 1400cc !!!
www.myspace.com/kostas_x
289Roda kai 38.1Ropi @1,9bar!!!!
My Channel http://www.youtube.com/user/kostasx69
- puntogtman
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 2851
- Εγγραφή: Τετ Απρ 14, 2004 12:38 pm
- Τοποθεσία: Κρυονέρι
- Επικοινωνία:
- soundcrash
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1510
- Εγγραφή: Τρί Απρ 10, 2007 12:35 am
- Τοποθεσία: Ροδος
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Για οποιον ενδιαφερεται και θελει,μπορει να διαβασει και αυτο..
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?t=12881
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?t=12881
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- Achilleas GT
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1516
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 30, 2004 2:10 pm
- Τοποθεσία: Vrilissia
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: ..: Τι ειναι και πως δουλευει η wastegate :..
ενα μιρκο edit που εκανε ο Σταυρος Κουρουμιχαλης στο υπαρχων κειμενο,
τα κεφαλαια ειναι οι παρατηρησεις στα υπαρχων γραφομενα.
Χωρις τη wastegate η ποσοτητα της πιεσης (Η ΠΙΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΣΟΤΗΤΑ) που δημιουργει ενας υπερσυμπιεστης(τουρμπο) εξαρταται απο την πιεση και την ποσοτητα των καυσαεριων του κινητηρα. Αυτο συμβαινει γιατι η η πιεση του τουρμπο διαφερει αναλογα με τις στροφες του κινητηρα(Η ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΜΠΟ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΛΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ).Αυτο πρακτικα σημαινει πως οταν μια μηχανη φτανει στο οριο περιστροφων της(κοφτες) τοσο μεγαλυτερη πιεση θα δημιουργειται απο τον υπερσυμπιεστη κατι που φυσικα δε θελουμε (ΜΠΟΡΕΙΣ ΣΤΙΣ 6500 ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΝΟΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΜΟΤΕΡ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΜΕ ΥΠΟΠΙΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΑ ΧΛΜ. ΤΟΥ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 30-35% ΑΝΟΙΧΤΗ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΩΣ ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ).Το προβλημα ειναι πως οι μηχανες μπορουν να δεχτουν μονο ενα ευρος συγκεκριμενων πιεσεων,ενω οι απλες ατμοσφαιρικες μηχανες αν τουρμπιστουν χωρις να αλλαχθουν τα εμβολα και ο στοκ εξοπλισμος δε μεγιστο που θα μπορουσαν να δουλεψουν θα ηταν περιπου μεχρι 0.7 μπαρ (ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ, ΤΟ ΟΤΙ ΕΝΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΑΝ ΤΟΥΡΜΠΙΣΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΧΡΙ 0,7).
Ετσι για να μειωσουμε τη πιεση αναπτυσεται στον υπερσυμπιεστη (Η ΠΙΕΣΗ ΑΝΑΠΤΥΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗ, ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟ) και που θα μπει στο μοτερ μας,η wastegate παιζει το ρολο πορτας που αφηνει μονο μια συγκεκριμενη ποσοτητα αερα να υπερσυμπιεστει απο το τουρμπο (Η WASTEGATE ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΠΙΕΣΤΕΙ, ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΨΥΧΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΜΠΟ, Η WASTEGATE ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΗΝ ΘΥΡΙΔΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΒΑΛΕΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΣΤΟ DOWNPIPE ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΙΟ ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΡΟΒΙΛΙΣΜΟ ΤΗς ΦΤΕΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΕΣΤΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΕΡΑ ΝΑ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟ ΨΥΧΡΟ ΜΕΡΟΣ - ΜΠΡΟΣΤΑ ΦΤΕΡΟ).Οσο η μηχανη ανεβαζει στροφες και παραγει περισσοτερα καυσαερια ανοιγει και τα εκτονωνει στο περιβαλλον... (ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ)
Το ονομα της οπως θα καταλαβατε πιο πανω προερχεται απο την ιδιοτητα της...its a gate to carry away waste.Για να ρυθμιζετε ποτε μια wastegate θα ανοιγει χρειαζεται ενα boost controler.(ΤΟ BOOST CONTROLER ΕΙΝΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΥΡΙΩΣ BIG TURBO ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ Ν75 ΒΑΛΒΙΔΑ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΤΙΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΥΡΜΠΟ. ΣΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΑ ΣΕΤΑΠ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗΣ Ν75 ΒΑΛΒΙΔΑΣ)
Υπαρχουν 2 τυποι wastegate...η μια απο κατω ειναι η εσωτερικη(internal)
που απο μονη της ειναι στανταρ μερος της τουρμπινας απο μονη της
ενω υπαρχει και η εξωτερικη wastegate (external) που σε αντιθεση με την εσωτερικη ειναι ενα ξεχωριστο κομματι της τουρμπινας
σε εφαρμογες με υψηλες πιεσεις και ιπποδυναμεις χρησιμοποιουμε την εξωτερικη ενω σε σχετικα απλες εφαρμογες ταιριαζει καλυτερα η εσωτερικη (ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΕΣ INTERNAL WG ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 2BAR ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΦΤΗ )
Ωστοσο τα περισσοτερα συστηματα δουλευουν καλυτερα με εξωτερικη wastegate ενω ειναι ιδανικη για πιεσεις 1.5-2 bar!! (ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΑΙ EXTERNAL WG ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ ΣΕΤΑΠ)
τα κεφαλαια ειναι οι παρατηρησεις στα υπαρχων γραφομενα.
Χωρις τη wastegate η ποσοτητα της πιεσης (Η ΠΙΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΣΟΤΗΤΑ) που δημιουργει ενας υπερσυμπιεστης(τουρμπο) εξαρταται απο την πιεση και την ποσοτητα των καυσαεριων του κινητηρα. Αυτο συμβαινει γιατι η η πιεση του τουρμπο διαφερει αναλογα με τις στροφες του κινητηρα(Η ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΜΠΟ ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΛΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ).Αυτο πρακτικα σημαινει πως οταν μια μηχανη φτανει στο οριο περιστροφων της(κοφτες) τοσο μεγαλυτερη πιεση θα δημιουργειται απο τον υπερσυμπιεστη κατι που φυσικα δε θελουμε (ΜΠΟΡΕΙΣ ΣΤΙΣ 6500 ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΝΟΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΜΟΤΕΡ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΜΕ ΥΠΟΠΙΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΑ ΧΛΜ. ΤΟΥ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 30-35% ΑΝΟΙΧΤΗ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΩΣ ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ).Το προβλημα ειναι πως οι μηχανες μπορουν να δεχτουν μονο ενα ευρος συγκεκριμενων πιεσεων,ενω οι απλες ατμοσφαιρικες μηχανες αν τουρμπιστουν χωρις να αλλαχθουν τα εμβολα και ο στοκ εξοπλισμος δε μεγιστο που θα μπορουσαν να δουλεψουν θα ηταν περιπου μεχρι 0.7 μπαρ (ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ, ΤΟ ΟΤΙ ΕΝΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΑΝ ΤΟΥΡΜΠΙΣΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΧΡΙ 0,7).
Ετσι για να μειωσουμε τη πιεση αναπτυσεται στον υπερσυμπιεστη (Η ΠΙΕΣΗ ΑΝΑΠΤΥΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗ, ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟ) και που θα μπει στο μοτερ μας,η wastegate παιζει το ρολο πορτας που αφηνει μονο μια συγκεκριμενη ποσοτητα αερα να υπερσυμπιεστει απο το τουρμπο (Η WASTEGATE ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΠΙΕΣΤΕΙ, ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΨΥΧΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΜΠΟ, Η WASTEGATE ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΗΝ ΘΥΡΙΔΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΒΑΛΕΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΣΤΟ DOWNPIPE ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΙΟ ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΡΟΒΙΛΙΣΜΟ ΤΗς ΦΤΕΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΕΣΤΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΕΡΑ ΝΑ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟ ΨΥΧΡΟ ΜΕΡΟΣ - ΜΠΡΟΣΤΑ ΦΤΕΡΟ).Οσο η μηχανη ανεβαζει στροφες και παραγει περισσοτερα καυσαερια ανοιγει και τα εκτονωνει στο περιβαλλον... (ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ)
Το ονομα της οπως θα καταλαβατε πιο πανω προερχεται απο την ιδιοτητα της...its a gate to carry away waste.Για να ρυθμιζετε ποτε μια wastegate θα ανοιγει χρειαζεται ενα boost controler.(ΤΟ BOOST CONTROLER ΕΙΝΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΥΡΙΩΣ BIG TURBO ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ Ν75 ΒΑΛΒΙΔΑ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΤΙΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΥΡΜΠΟ. ΣΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΑ ΣΕΤΑΠ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗΣ Ν75 ΒΑΛΒΙΔΑΣ)
Υπαρχουν 2 τυποι wastegate...η μια απο κατω ειναι η εσωτερικη(internal)
που απο μονη της ειναι στανταρ μερος της τουρμπινας απο μονη της
ενω υπαρχει και η εξωτερικη wastegate (external) που σε αντιθεση με την εσωτερικη ειναι ενα ξεχωριστο κομματι της τουρμπινας
σε εφαρμογες με υψηλες πιεσεις και ιπποδυναμεις χρησιμοποιουμε την εξωτερικη ενω σε σχετικα απλες εφαρμογες ταιριαζει καλυτερα η εσωτερικη (ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΕΣ INTERNAL WG ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 2BAR ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΦΤΗ )
Ωστοσο τα περισσοτερα συστηματα δουλευουν καλυτερα με εξωτερικη wastegate ενω ειναι ιδανικη για πιεσεις 1.5-2 bar!! (ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΑΙ EXTERNAL WG ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ ΣΕΤΑΠ)
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........