Know-How - Εκκεντροφόροι Piper για Punto GT
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- L.R.C.
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 1806
- Εγγραφή: Δευ Απρ 05, 2004 5:57 pm
- Τοποθεσία: Πάντα μπροστά...
Know-How - Εκκεντροφόροι Piper για Punto GT
Aυτό το άρθρο γράφτηκε με την βοήθεια ενός άγγλου και αποσκοπεί στο να βρούμε ποιος εκκεντροφόρος κάνει για το μοτέρ μας.
Η Piper βγάζει 3 προφίλ....
FIAUNOTBP270 is the 'Fast Road' - δεν χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι
FIAUNOTBP285 is the 'Road/Rally' (ή 'Ultimate' όπως λέγεται πλέον) - χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι
FIAUNOTBP300 is the 'Rally' - χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι
Τα σωστά διάκενα είναι:
Inlet Valve 0.40 +/- 0.05 or imperial setting .014"-.018" (.016" optimum)
Exhaust Valve 0.50 +/- 0.05 or imperial setting .018"-.022" (.020" optimum)
Λοιπόν ο Fast Road έχει όσο βύθισμα χρειαζόμαστε στον 1.4 κινητήρα μας.
Ο λόγος είναι απλός... όσο μεγαλύτερο βύθισμα και overlap έχουμε, τόσο μεγαλύτερο lag έχουμε καθώς και περισσότερες απώλειες σε άλογα καθώς ο συμπιεσμένος αέρας "φεύγει" από την κυλινδροκεφαλή...
Ακόμα και ο Fast Road δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα με το "μαμα¨ Turbo... καθώς η IHI "παλέυει" να "φουσκώσει" τον εκκεντροφόρο λόγο του κακού της airflow.
Αυτός ο εκκεντροφόρος είναι ιδανικός για όσους φοράνε Τ25.
Καθώς άλλος εκκεντροφόρος με μεγαλύτερο overlap θα μας χάσει ροπή , οδηγησιμότητα και το ρελαντί μας θα είναι χάλια...
Οι πραγματικές διάρκειες των Piper είναι:
Fast Road = 270 degrees
Road/Rally (now 'Ultimate') = 276 degrees
Rally = 280 degrees
Στα "χαρτιά" δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους εκκεντροφόρους..
Μια σύγκριση ανάμεσα στους Fast Road (θα τον λέμε για συντομία FRC) και τον Road/Rally (και αυτόν R/Rc) βλέπουμε "μόνο" 6 μοίρες διαφορά, κάποι βέβαια δεν καταλαβαίνουν ότι, σε μηχανικους όρους αυτή είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά...
Αν ο FRC δεν "δουλεύει" έως τις 3.500, ο R/RC δεν κάνει τίποτα αν δεν περάσετε τις 4000!!!
Εξάλου τα "μαμα" εντόσθια του GT δεν είναι και πολύ καλα ζυγισμένα... εξού και ο κόφτης λίγο πάνω απο τις 6500 είναι χρήσιμος... αφού το στροφάρισμα πάνω απο τις 7000 είναι άχρηστο (εκτός απο το άπλωμα της 1ης) και συν της άλλης πιέζει πολύ τα εντόσθια του Punto...
Οπότε μας μένει μια οφέλημη περιοχή της τάξης των 2500 (κάτι σαν 2χρονο!!!!) η οποία μειώνεται και άλλο απο το μαμα turbo (αρχιζει και "ψοφάει" γύρω στις 4500!!)
Καθώς και το lag (ειδικα με Τ25) αυξάνεται και άλλο (κάτι που δεν γίνεται σε αυτό το βαθμό με τον FRC)
Οπότε αν δεν έχετε Τ28 (ή κατι μεγαλύτερο) καλύτερα να μείνεται στον Fast Road.
Αν είστε με την μαμα IHI.... το πολύ-πολύ Fast Road.
Γενικώς να είστε προσεχτηκοί.... το "όσο μεγαλύτερο - τόσο καλύτερο" δεν ισχύει...
Η Piper βγάζει 3 προφίλ....
FIAUNOTBP270 is the 'Fast Road' - δεν χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι
FIAUNOTBP285 is the 'Road/Rally' (ή 'Ultimate' όπως λέγεται πλέον) - χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι
FIAUNOTBP300 is the 'Rally' - χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι
Τα σωστά διάκενα είναι:
Inlet Valve 0.40 +/- 0.05 or imperial setting .014"-.018" (.016" optimum)
Exhaust Valve 0.50 +/- 0.05 or imperial setting .018"-.022" (.020" optimum)
Λοιπόν ο Fast Road έχει όσο βύθισμα χρειαζόμαστε στον 1.4 κινητήρα μας.
Ο λόγος είναι απλός... όσο μεγαλύτερο βύθισμα και overlap έχουμε, τόσο μεγαλύτερο lag έχουμε καθώς και περισσότερες απώλειες σε άλογα καθώς ο συμπιεσμένος αέρας "φεύγει" από την κυλινδροκεφαλή...
Ακόμα και ο Fast Road δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα με το "μαμα¨ Turbo... καθώς η IHI "παλέυει" να "φουσκώσει" τον εκκεντροφόρο λόγο του κακού της airflow.
Αυτός ο εκκεντροφόρος είναι ιδανικός για όσους φοράνε Τ25.
Καθώς άλλος εκκεντροφόρος με μεγαλύτερο overlap θα μας χάσει ροπή , οδηγησιμότητα και το ρελαντί μας θα είναι χάλια...
Οι πραγματικές διάρκειες των Piper είναι:
Fast Road = 270 degrees
Road/Rally (now 'Ultimate') = 276 degrees
Rally = 280 degrees
Στα "χαρτιά" δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους εκκεντροφόρους..
Μια σύγκριση ανάμεσα στους Fast Road (θα τον λέμε για συντομία FRC) και τον Road/Rally (και αυτόν R/Rc) βλέπουμε "μόνο" 6 μοίρες διαφορά, κάποι βέβαια δεν καταλαβαίνουν ότι, σε μηχανικους όρους αυτή είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά...
Αν ο FRC δεν "δουλεύει" έως τις 3.500, ο R/RC δεν κάνει τίποτα αν δεν περάσετε τις 4000!!!
Εξάλου τα "μαμα" εντόσθια του GT δεν είναι και πολύ καλα ζυγισμένα... εξού και ο κόφτης λίγο πάνω απο τις 6500 είναι χρήσιμος... αφού το στροφάρισμα πάνω απο τις 7000 είναι άχρηστο (εκτός απο το άπλωμα της 1ης) και συν της άλλης πιέζει πολύ τα εντόσθια του Punto...
Οπότε μας μένει μια οφέλημη περιοχή της τάξης των 2500 (κάτι σαν 2χρονο!!!!) η οποία μειώνεται και άλλο απο το μαμα turbo (αρχιζει και "ψοφάει" γύρω στις 4500!!)
Καθώς και το lag (ειδικα με Τ25) αυξάνεται και άλλο (κάτι που δεν γίνεται σε αυτό το βαθμό με τον FRC)
Οπότε αν δεν έχετε Τ28 (ή κατι μεγαλύτερο) καλύτερα να μείνεται στον Fast Road.
Αν είστε με την μαμα IHI.... το πολύ-πολύ Fast Road.
Γενικώς να είστε προσεχτηκοί.... το "όσο μεγαλύτερο - τόσο καλύτερο" δεν ισχύει...
Kartodromo(old) Lap: 0:59,916
Punto GT2 in progress...
Punto GT2 in progress...
- kostas x 69
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 2628
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 08, 2004 11:57 am
- Τοποθεσία: RHODES, Tsairi, Pastida, Aerodromio Maritson! NEO steki Lidl!!!
- Επικοινωνία:
aki egrapses bro!!!
POWERED BY PAPAGIANNIS SERVICE KERATEA
Respect my 1400cc !!!
www.myspace.com/kostas_x
289Roda kai 38.1Ropi @1,9bar!!!!
My Channel http://www.youtube.com/user/kostasx69
Respect my 1400cc !!!
www.myspace.com/kostas_x
289Roda kai 38.1Ropi @1,9bar!!!!
My Channel http://www.youtube.com/user/kostasx69
-
- Νικολάκης
- Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 24, 2004 12:29 am
- Τοποθεσία: TWRA U.K.
- damianpcb
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 393
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 18, 2004 12:08 pm
- Τοποθεσία: 3 db ποιο πανω!!
- Επικοινωνία:
- L.R.C.
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 1806
- Εγγραφή: Δευ Απρ 05, 2004 5:57 pm
- Τοποθεσία: Πάντα μπροστά...
- APOSTOLOSGT
- Νικολάκης
- Δημοσιεύσεις: 32
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 1:27 pm
EXO TON R/RC STO 1.4 8V GIA NA DOYLEPSEI SOSTA THELEI SIMPIESI KAI ARKETH PIESH.TA IDIA PROVLIMATA EIXA KAI EGO.TA OPOIA KSEPERASTIKANE OMOS.OPOSDIPOTE RITHMISOMENO GRANAZI.APOTELESMA TO AYTOKINHTO STO DINAMOMETRO EDIKSE MIA ROPH LOGOU EKKENTROFOROU PRIN TIS 3800.APO TIS 2100 KSEKINA TO PANIGIRI.APLA NA SAS PO MHN PERIMENETE NA DEITE TA 20+ ALOGA DE KATAFERA NA TA VGALO AKRIVOS.
GIA LEPTOMERIES PM.
EFXARISTO
GIA LEPTOMERIES PM.
EFXARISTO
- HauntedPunto
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 5941
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 23, 2005 10:55 am
- Τοποθεσία: Πασαλιμάνι!!!
- Orange
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6403
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
- Τοποθεσία: Γλυφαδα