Know-How - Εκκεντροφόροι Piper για Punto GT

Θέματα που αφορούν την βελτίωση του κινητήρα, καθώς και της μετάδοσης .

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
L.R.C.
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 1806
Εγγραφή: Δευ Απρ 05, 2004 5:57 pm
Τοποθεσία: Πάντα μπροστά...

Know-How - Εκκεντροφόροι Piper για Punto GT

Δημοσίευση από L.R.C. » Παρ Απρ 01, 2005 4:10 pm

Aυτό το άρθρο γράφτηκε με την βοήθεια ενός άγγλου και αποσκοπεί στο να βρούμε ποιος εκκεντροφόρος κάνει για το μοτέρ μας.

Η Piper βγάζει 3 προφίλ....


FIAUNOTBP270 is the 'Fast Road' - δεν χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι

FIAUNOTBP285 is the 'Road/Rally' (ή 'Ultimate' όπως λέγεται πλέον) - χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι

FIAUNOTBP300 is the 'Rally' - χρειάζεται ρυθμιζόμενο γρανάζι


Τα σωστά διάκενα είναι:

Inlet Valve 0.40 +/- 0.05 or imperial setting .014"-.018" (.016" optimum)
Exhaust Valve 0.50 +/- 0.05 or imperial setting .018"-.022" (.020" optimum)


Λοιπόν ο Fast Road έχει όσο βύθισμα χρειαζόμαστε στον 1.4 κινητήρα μας.

Ο λόγος είναι απλός... όσο μεγαλύτερο βύθισμα και overlap έχουμε, τόσο μεγαλύτερο lag έχουμε καθώς και περισσότερες απώλειες σε άλογα καθώς ο συμπιεσμένος αέρας "φεύγει" από την κυλινδροκεφαλή...

Ακόμα και ο Fast Road δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα με το "μαμα¨ Turbo... καθώς η IHI "παλέυει" να "φουσκώσει" τον εκκεντροφόρο λόγο του κακού της airflow.

Αυτός ο εκκεντροφόρος είναι ιδανικός για όσους φοράνε Τ25.

Καθώς άλλος εκκεντροφόρος με μεγαλύτερο overlap θα μας χάσει ροπή , οδηγησιμότητα και το ρελαντί μας θα είναι χάλια...

Οι πραγματικές διάρκειες των Piper είναι:

Fast Road = 270 degrees
Road/Rally (now 'Ultimate') = 276 degrees
Rally = 280 degrees


Στα "χαρτιά" δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους εκκεντροφόρους..
Μια σύγκριση ανάμεσα στους Fast Road (θα τον λέμε για συντομία FRC) και τον Road/Rally (και αυτόν R/Rc) βλέπουμε "μόνο" 6 μοίρες διαφορά, κάποι βέβαια δεν καταλαβαίνουν ότι, σε μηχανικους όρους αυτή είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά...

Αν ο FRC δεν "δουλεύει" έως τις 3.500, ο R/RC δεν κάνει τίποτα αν δεν περάσετε τις 4000!!!

Εξάλου τα "μαμα" εντόσθια του GT δεν είναι και πολύ καλα ζυγισμένα... εξού και ο κόφτης λίγο πάνω απο τις 6500 είναι χρήσιμος... αφού το στροφάρισμα πάνω απο τις 7000 είναι άχρηστο (εκτός απο το άπλωμα της 1ης) και συν της άλλης πιέζει πολύ τα εντόσθια του Punto...

Οπότε μας μένει μια οφέλημη περιοχή της τάξης των 2500 (κάτι σαν 2χρονο!!!!) η οποία μειώνεται και άλλο απο το μαμα turbo (αρχιζει και "ψοφάει" γύρω στις 4500!!)

Καθώς και το lag (ειδικα με Τ25) αυξάνεται και άλλο (κάτι που δεν γίνεται σε αυτό το βαθμό με τον FRC)

Οπότε αν δεν έχετε Τ28 (ή κατι μεγαλύτερο) καλύτερα να μείνεται στον Fast Road.

Αν είστε με την μαμα IHI.... το πολύ-πολύ Fast Road.

Γενικώς να είστε προσεχτηκοί.... το "όσο μεγαλύτερο - τόσο καλύτερο" δεν ισχύει...


Kartodromo(old) Lap: 0:59,916

Punto GT2 in progress...

Άβαταρ μέλους
GT
Εμαθα να ξεκινάω.
Εμαθα να ξεκινάω.
Δημοσιεύσεις: 249
Εγγραφή: Κυρ Απρ 18, 2004 4:27 am
Τοποθεσία: Αγια Παρασκευή

Δημοσίευση από GT » Παρ Απρ 01, 2005 4:25 pm

πολυ καλη η αναφορα στους Piper, μπραβο Ακη ;)
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
kostas x 69
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 2628
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 08, 2004 11:57 am
Τοποθεσία: RHODES, Tsairi, Pastida, Aerodromio Maritson! NEO steki Lidl!!!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από kostas x 69 » Παρ Απρ 01, 2005 6:05 pm

aki egrapses bro!!!
POWERED BY PAPAGIANNIS SERVICE KERATEA
Respect my 1400cc !!!
www.myspace.com/kostas_x
289Roda kai 38.1Ropi @1,9bar!!!!
My Channel http://www.youtube.com/user/kostasx69

Άβαταρ μέλους
gska
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 16, 2004 4:15 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Δημοσίευση από gska » Παρ Απρ 01, 2005 6:06 pm

Και να συμπληρώσω ότι οι ίδιοι εκκεντροφόροι ταιριάζουν και στα Uno Turbo.
Φιλικά,
Γιάννης

PUNTO-POWER
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 24, 2004 12:29 am
Τοποθεσία: TWRA U.K.

Δημοσίευση από PUNTO-POWER » Σάβ Απρ 02, 2005 3:11 am

Πραγματικα πολυ χρησιμο topic!!! μηπως υπαρχει η δυνατοτητα να βρουμε πληροφοριες και για c&b (corsa κτλ.)?
GIWRGOS

Άβαταρ μέλους
damianpcb
Εμαθα να ξεκινάω.
Εμαθα να ξεκινάω.
Δημοσιεύσεις: 393
Εγγραφή: Τρί Μάιος 18, 2004 12:08 pm
Τοποθεσία: 3 db ποιο πανω!!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από damianpcb » Σάβ Απρ 02, 2005 10:25 am

και αυτα που βρηκε πολλα ειναι
Μπραβο ωραιος οδηγος γιαι στο μελλον θα μου χρειαστει
Τρελος με τον ηχο!!
www.CaraudioClub.gr

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
L.R.C.
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 1806
Εγγραφή: Δευ Απρ 05, 2004 5:57 pm
Τοποθεσία: Πάντα μπροστά...

Δημοσίευση από L.R.C. » Τρί Απρ 05, 2005 8:50 am

PUNTO-POWER έγραψε:Πραγματικα πολυ χρησιμο topic!!! μηπως υπαρχει η δυνατοτητα να βρουμε πληροφοριες και για c&b (corsa κτλ.)?
κάτι θα κάνουμε για εσένα...
Kartodromo(old) Lap: 0:59,916

Punto GT2 in progress...

Άβαταρ μέλους
APOSTOLOSGT
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 1:27 pm

Δημοσίευση από APOSTOLOSGT » Σάβ Οκτ 06, 2007 9:07 pm

EXO TON R/RC STO 1.4 8V GIA NA DOYLEPSEI SOSTA THELEI SIMPIESI KAI ARKETH PIESH.TA IDIA PROVLIMATA EIXA KAI EGO.TA OPOIA KSEPERASTIKANE OMOS.OPOSDIPOTE RITHMISOMENO GRANAZI.APOTELESMA TO AYTOKINHTO STO DINAMOMETRO EDIKSE MIA ROPH LOGOU EKKENTROFOROU PRIN TIS 3800.APO TIS 2100 KSEKINA TO PANIGIRI.APLA NA SAS PO MHN PERIMENETE NA DEITE TA 20+ ALOGA DE KATAFERA NA TA VGALO AKRIVOS.
GIA LEPTOMERIES PM.
EFXARISTO

Άβαταρ μέλους
WHY?
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 131
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 14, 2006 7:48 am

Δημοσίευση από WHY? » Παρ Οκτ 12, 2007 1:55 pm

Για 1,6 με Τ25 τη προτείνεται?

Άβαταρ μέλους
Orange
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6403
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
Τοποθεσία: Γλυφαδα

Δημοσίευση από Orange » Παρ Οκτ 12, 2007 2:02 pm

Μπραβο Ακη.Με τετοια θεματα καταλαβαινουμε οτι ειμαστε στο puntoclub.
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
HauntedPunto
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 5941
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 23, 2005 10:55 am
Τοποθεσία: Πασαλιμάνι!!!

Δημοσίευση από HauntedPunto » Παρ Οκτ 12, 2007 2:29 pm

Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 01, 2005 6:10 pm..

ξέθαμα είναι ρε πορτοκαλέουρα..χεχε, τώρα θυμήθηκες να δώσεις συγχαρητήρια??
Εικόνα Made Me Do It
Pure on the outside, Haunted on the inside...

Άβαταρ μέλους
Orange
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6403
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
Τοποθεσία: Γλυφαδα

Δημοσίευση από Orange » Παρ Οκτ 12, 2007 3:59 pm

HauntedPunto έγραψε:Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 01, 2005 6:10 pm..

ξέθαμα είναι ρε πορτοκαλέουρα..χεχε, τώρα θυμήθηκες να δώσεις συγχαρητήρια??
Ναι, οντως!!Τζαμπα η χαρα μου δηλαδη??Επιστροφη στην πραγματικοτητα??Μαλλον ε!!
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Βελτίωση κινητήρα και μετάδοσης.”