Fiat Multiair: Το χρονικό του μοτέρ που "δε βελτιώνεται"

Θέματα που αφορούν την βελτίωση του κινητήρα, καθώς και της μετάδοσης .

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kostas013
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 7823
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα

Fiat Multiair: Το χρονικό του μοτέρ που "δε βελτιώνεται"

Δημοσίευση από kostas013 » Κυρ Ιουν 17, 2018 4:06 pm

Ανάλυση σε μηχανικο και προγραμματιστικο τομεα. Η πορεια εξελιξης.

Θα ηθελα να θιξω ενα κομματι, για οποιο υπαρχει μεγαλο ενδιαφέρον απο τους Ιταλοφιλους αλλα και ταυτόχρονα αντικρουωμενες αποψεις. Σκοπός μου είναι να μεταφερω τεχνικες πληροφορίες και υλικο που εχουμε συλλεξει μεχρι στιγμης για να απομτησει ο καθενας μια πιο ολοκληρωμένη αποψη. Αναγκαστικά το ποστ θα περασει στο ορια της προσωπικης διαφήμισης, αλλα πιστεύω ολοι θελουμε να αναγνωριζονται οι πρωτοποριες που λαμβανουν χωρα απο ελληνικα χερια, αντι να τσακωνομαστε μεταξυ μας.

Α.) Κινητηρας.
Παρουσιαστηκε το 2009 κ πηρε το τιτλο κινητηρας της χρονιάς. Το ευφυεστατο συστημα μεταβλητου χρονισμου προσδιδει ροπη και ελαστικοτητα αλλα ειναι περιπλοκο και εχθρικο προς βελτίωση. Κανενας οικος δεν αναλαμβάνει να επεμβει και σύντομα οι μεγαλυτεροι βελτιωτες σπευδουν να ανακοινωσουν οτι ο κινητήρας εχει μεγιστη παροχη 220hp.

Το 2015 εξελίσσεται στη Ελλαδα ο ή πρωτος βελτιωτικος εκκεντροφορος για τη μοναδα και αμεσως αποδιδει 240hp με ελαχιστα περιφερειακα και turbo gt2056. Ο εκκεντροφορος ανεβαζει τη μεγιστη δυνατότητα ισχος στα 280-300hp.

Το 2016 διδεται προς χρηση απο την Multiair tuning and Development ( MTD). Ακολουθουν περισσότερα setup και εγχείρημα λαμβανει διαστασεις.

Το 2017 ο κολοσσός Colombo Bariani αποφασιζει να απαντησει παραγωντας τον δικο του εκκεντροφορο με σχεδον πανομοιοτυπα specs
(* οι οποιες διαφορες εντωπιζονται λογω της τακτικης της εταιρείας αυτης να μετραει σε αλλη κλιμακα για λογους διαφημιστικους, με αποτελεσμα ακομα και ο εργοστασιακος εκκεντροφορος να παρουσιαζεται μεγαλύτερος. Σχετικες φωτο στο τελος του άρθρου)

Αμεσως η MTD απανταει με τη παρουσίαση Stage2 εκκεντροφορου, οπου για ευνόητους λόγους τα specs παραμενουν κρυφα.Η δυνατότητα ισχυος σκαρφαλωνει στα 300-330hp.( * Σχερικη φωτο αποδοσης, τελος του άρθρου)

Αυτη τη στιγμη ειναι ηδη υπο κατασκευή o stage3 εκκεντροφορος.

Αναλογη μελετη εχει γινει και στη κεφαλη του multiair, με δυνατότητα βελτιώσεις σε ολα τα επιμερους τμηματα.

Β) ECU.
Ενα τερατιο προβλημα του συγκεκριμένου κινητηρα. Θα αναλυσουμε οσο πιο συνοπτικα γίνεται, το γιατι.
Μια υπερπροστατευτικη μοναδα με πολλες δικλειδες και πολλούς χαρτες προστασιας ροπης. Σε αντίθεση με τους κοινους εγκέφαλους η ζητουμενη πιεση (desired boost) δεν καθοριζεται απο αυτο που θα ορισει ο προγραμματιστης, αλλα ειναι αποτέλεσμα πραξεων (calculation) που κανει ο εγκέφαλος τοσο λαμβανοντας υποψη πολλους χαρτες ταυτόχρονα οσο και χρησιμοποιωντας live data. Το προβλημα γίνεται πολυ πιο εντονο στις υψηλες στροφες, με αποτέλεσμα να εχουμε αδυναμια, στροφαρισματος, κοψιματα, χαμηλη πιεση και πολλα πολλα ακομη. Επισης ευαισθησία. ε διαφορα faults κατα την αλλαγη setup.

Τεραστιο ρολο παιζει το φορτιο που υπολογιζει η ecu, μεσω του οποιου κλείνει τη πεταλούδα για προστασια. Ειναι ο κυριος λογος που διαφορα multiair εχουν βγαλει μεγαλη ιπποδυναμη σε δυναμομετρο αλλα οι ελιδοσεις στο δρομο ειναι πολυ χειροτερες εκει ειναι το ολο στοιχημα του προγραμματισμου.

➖ Η MTD δοκιμάζοντας να συνεργαστει με τα μεγαλύτερα ονοματα στο χωρο τοσο σε Ελλάδα οσο και εξωτερικο, αποφασιζει οτι η μονη λυση είναι να ασχοληθει προσωπικα με τον εγκεφαλο.
➖ Αργα αλλα σταθερα λύνονται ολα τα προβληματα με faults αλλα και η ζητουμενη πιεση ανεβαινει, χωρις να κλεινει η πεταλούδα.
➖ Ακολουθως ο τίτλος του ισχυροτερου multiair συνεχιζει να βρίσκεται σε ελληνικα χερια ανεβαινοντας σταδιακα σε 260,280,290 hp.
➖ Αυτη τη στιγμη εξακολουθεί να βρίσκεται εδω με 307hp (στο οριο παροχης της τουρμπινας). Το εκπληκτικό ειναι η σωστη αξιοποίηση του δυνατου σημειου το multiair. Ροπη. με 38kg στις 4000, και 30kg διαθεσιμα στις 3600, οχι μονο ειναι απο τις καλύτερες καμπυλες σε 1,4lt αλλα κοιταει στα ματια μεγαλυτερα μοτερ.
➖ Το 2017 η MTD πρωτοπορει και ανακοινωνει την οριστικη λυση στο κομμάτι της πιεσης, κάνοντας χρηση παραλληλης μοναδας διαχείρισης. Μεγαλα ονόματα του χωρου σπευδουν να οικιοποιηθουν τη συγκεκριμένη λυση.
➖Αργα αλλα σταθετα διαφοροι βελτιωτες του εξωτερικου αναθετουν τη βελτίωση των Multiair σε ελληνικα χερια.
➖ Τελευταίο μεγαλο επιτευγμα η αυξηση του κοφτη στροφων σταθερα απο τις 6500 μεχρι τις 8000 rpm, ανεξαρτητου πιεσης, κάτι που δεν εχει κατορθωσει μεχρι στιγμης καποιος αλλος βελτιωτης.

Σκοπος ειναι στο μελλον η Ελλάδα να κρατησει τα σκηπτρα των Multiair , με επισημα στοιχεία και καταγραφες επιδοσεων. Το σημαντικότερο απ ολα ειναι οτι αυτο το αδικημενο μοτερ, καταφερε να δωσει χαρα στους απανταχου ιδιοκτητες του, πολλοι απο τους οποιους ηταν ετοινοι να προβουν σε αντικατασταση του.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth

http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0

ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........:)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Βελτίωση κινητήρα και μετάδοσης.”