Πριν απο την παρουσιαση των επεμβασεων πρεπει να γνωριζουμε την χρονικη ζωη καποιων αναλωσιμων:
-Λαδι κινητηρα :1 ετος και το πολυ 20.000 χλμ .
Πρακτικα δεν αντεχει πανω απο 10.000 χλμ .
-Φιλτρο λαδιου: αντικατασταση μαζι με το λαδι.
-Φιλτρο αερος : Βαση Fiat καθε 60.000 χλμ .
Υπερβολικα μεγαλο το χρονικο διαστημα -Διαρκεια ζωης 20-30.000 χλμ
-Βαλβολινες : 3 ετη και το πολυ 60.000 χλμ.
-Ιμαντες (χρονισμου και δυναμο) :Απο 3-5 ετη το μεγιστο και το πολυ 60.000 χλμ.
-Φιλτρο γυρης : 1 ετος .Χρηζει αντικαταστασης οταν πλεον "μυριζει" ο αερας ή η ποσοτητα του εισερχομενου αερα στην καμπινα μειωθει
-Υγρα φρενων : 2 ετη .
Δυνατοτητα αναβολης της αντικαταστασης τους
-Αντλια νερου : Χωρις οριο ζωης .Προτεινεται η αντικατασταση της μαζι με τους ιμαντες
-Θερμοστατης : 2-3 ετη
-Υγρο συστηματος ψυξης :
Αντικατασταση καθε 3 ετη
Σημαντικο αλλα συνηθως παραλειπεται απο τους μηχανικους (σε καποιο βαθμο) :Αντικατασταη μπουζι,θερμοστατη και λοιπον ανταλλακτικων γενικοτερα πρεπει να γινεται με οσο το δυνατον πιο κρυο κινητηρα .
Επισης τον καθαρισμο των σιαγονων μπορουν να τον πραγματοποιουν καθε 2ο σερβις τα μοντελα χωρις ABS για μειωση του κοστους κατα ~10 ευρω.
Aκολουθει ο πινακας προγραμματισμενης συντηρησης απο το ελληνικο user manual (εκδοση 2003) που συνοδευε το αυτοκινητο μου :
Καθως και της ετησιας συντηρησης για αυτοκινητα που διανυουν λιγοτερα απο 20.000 χλμ τον χρονο :
Επειδη καποιες φορες οι φωτογραφιες χανονται ακολουθει και το κειμενο:
Προγραμματισμενη συντηρηση 20.000χλμ
-Ελεγχος φθορας ελαστικων
-Ελεγχος ηλεκτρολογικης εγκαταστασης (προβολεις,φωτα,λυχνιες,πινακας οργανων κτλ)
-Ελεγχος λειτουργιας υαλοκαθαριστηρων και ψεκαστηρων πλυσης κρυσταλλων
-Ελεγχος φθορας και θεσης μακτρων
-Ελεγχος φθορας τακακιων εμπρος
-Ελεγχος αμαξωματος για οξειδωσεις
-Ελεγχος συστηματος εξατμισης
-Ελεγχος ολων των ελαστικων τμηματων(σινεμπλοκ ,βασεις κτλ) και κολλαρων του αυτοκινητου
-Ελεγχος τασης ιμαντων διανομης και βοηθητικων οργανων
-Ελεγχος υγρων αυτοκινητου (ψυξη κινητηρος,φρενων,πλυσης κρυσταλλων και μπαταριας)
(σε περιπτωση αναγκης συμπληρωσης ,χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο για το ψυγειο αν η απαιτουμενη ποσοτητα ειναι μικρη ή διαλυμα 50-50 απιονισμενου νερου με παραφλου.Για την μπαταρια επισης χρηση απιονισμενου νερου.Τα υγρα των φρενων δεν χρειαζονται συμπληρωμα γιατι η σταθμη τους πεφτει οσο φθειρονται.Για τα υγρα των τζαμιων χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο κατα προτιμηση για αποφυγη εμφραξεων λογο των αλατων.
-Αντικατασταση λαδιων.
-Αντικατασταση φιλτρου λαδιου.
-Αντικατασταση φιλτρου γυρης (ετησια αντικατασταση)
Επιπλεον σημεια προσοχης:
-Καθαρισμος σιαγονων & αισθητηρων ABS με σπρευ για φρενα.Μετα το στεγνωμα ακολουθει προληπτικο γρασαρισμα των σημειων που προκαλουν "νιαρουσμα" στις βασεις επαναφορας των σιαγονων.
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης.Η Fiat τα δινει για 40.000χλμ αλλα επειδη δεν αντεχουν μεχρι τοτε να αλλαζονται καθε 20.000.
-Αντικατασταση χαρτινου φιλτρου αερος.Η Fiat θεωρει πως ο χρονος ζωης του ειναι τα 60.000χλμ. Kαλο ειναι να αλλαζεται καθε 20.000χλμ
-Ελεγχος μεσω διαγνωστικου - Το διαγνωστικο το συνδεεται ουτως ή αλλως για να μηδενισετε την υπενθυμιση.Ευκαιρεια ειναι να δειτε αν εχουν καταγραφει τυχον σφαλματα στην μνημη του εγκεφαλου καθως και να ελεγξετε τις μοναδες για την σωστη λειτουργια τους(Μοναδα ψεκασμου,αισθητηρες Λ κτλ).
-Ελεγχος και συσφιξη αλενοβιδων επι της κεφαλης - υπευθυνες για νωτισμα λαδιου.
-Ελεγχος ψαλιδιων και ακραξονιων.
-Οπτικος ελεγχος ιμαντων
-Εμπρος-πισω των ελαστικων εαν βρισκεστε στο μεσον της ζωης τους.
Τελος ,μεταξυ των 20.000 και των 40.000 ο μεσος χρηστης θα χρειαστει να αλλαξει τακακια.Ειναι ευκαιρεια να αντικαταστησει και τα υγρα των φρενων που βαση της FIAT ειναι για αλλαγη καθε 2 χρονια .
Προγραμματισμενη συντηρηση 40.000χλμ
-Ελεγχος φθορας ελαστικων
-Ελεγχος ηλεκτρολογικης εγκαταστασης (προβολεις,φωτα,λυχνιες,πινακας οργανων κτλ)
-Ελεγχος λειτουργιας υαλοκαθαριστηρων και ψεκαστηρων πλυσης κρυσταλλων
-Ελεγχος φθορας και θεσης μακτρων
-Ελεγχος φθορας τακακιων εμπρος
-Ελεγχος αμαξωματος για οξειδωσεις
-Ελεγχος συστηματος εξατμισης
-Ελεγχος ολων των ελαστικων τμηματων(σινεμπλοκ ,βασεις κτλ) και κολλαρων του αυτοκινητου
-Ελεγχος ιμαντων
-Ελεγχος υγρων αυτοκινητου (ψυξη κινητηρος,φρενων,πλυσης κρυσταλλων και μπαταριας)
(σε περιπτωση αναγκης συμπληρωσης ,χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο για το ψυγειο αν η απαιτουμενη ποσοτητα ειναι μικρη ή διαλυμα 50-50 απιονισμενου νερου με παραφλου.Για την μπαταρια επισης χρηση απιονισμενου νερου.Τα υγρα των φρενων δεν χρειαζονται συμπληρωμα γιατι η σταθμη τους πεφτει οσο φθειρονται.Για τα υγρα των τζαμιων χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο κατα προτιμηση για αποφυγη εμφραξεων λογο των αλατων.
-Ελεγχος και ρυθμιση χειροφρενου
-Ελεγχος μεσω διαγνωστικου της λειτουργιας των συστηματων
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης
-Αντικατασταση λαδιων.
-Αντικατασταση φιλτρου λαδιου.
-Αντικατασταση φιλτρου γυρης (ετησια αντικατασταση)
Επιπλεον σημεια προσοχης:
-Καθαρισμος σιαγονων & αισθητηρων ABS με σπρευ για φρενα.Μετα το στεγνωμα ακολουθει προληπτικο γρασαρισμα των σημειων που προκαλουν "νιαρουσμα" στις βασεις επαναφορας των σιαγονων.
-Αντικατασταση χαρτινου φιλτρου αερος.Η Fiat θεωρει πως ο χρονος ζωης του ειναι τα 60.000χλμ. Kαλο ειναι να αλλαζεται καθε 20.000χλμ .
-Ενδεχομενη αντικατασταση βαλβολινων συστηματος μεταδοσης .Αν οχι τωρα ,το αργοτερο στην επομενη προγραμματισμενη συντηρηση των 60.000χλμ.
-Ελεγχος και συσφιξη αλενοβιδων επι της κεφαλης - υπευθυνες για νωτισμα λαδιου.
-Ελεγχος ψαλιδιων και ακραξονιων.
Προγραμματισμενη συντηρηση 60.000χλμ
-Ελεγχος φθορας ελαστικων
-Ελεγχος ηλεκτρολογικης εγκαταστασης (προβολεις,φωτα,λυχνιες,πινακας οργανων κτλ)
-Ελεγχος λειτουργιας υαλοκαθαριστηρων και ψεκαστηρων πλυσης κρυσταλλων
-Ελεγχος φθορας και θεσης μακτρων
-Ελεγχος φθορας τακακιων εμπρος
-Ελεγχος φθορας ταμπουρων πισω
-Ελεγχος καταστασης και φθορας τσιμουχων φρενων πισω ταμπουρων
-Ελεγχος αμαξωματος για οξειδωσεις
-Ελεγχος συστηματος εξατμισης
-Ελεγχος ολων των ελαστικων τμηματων(σινεμπλοκ ,βασεις κτλ) και κολλαρων του αυτοκινητου
-Ελεγχος υγρων αυτοκινητου (ψυξη κινητηρος,φρενων,πλυσης κρυσταλλων και μπαταριας)
(σε περιπτωση αναγκης συμπληρωσης ,χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο για το ψυγειο αν η απαιτουμενη ποσοτητα ειναι μικρη ή διαλυμα 50-50 απιονισμενου νερου με παραφλου.Για την μπαταρια επισης χρηση απιονισμενου νερου.Τα υγρα των φρενων δεν χρειαζονται συμπληρωμα γιατι η σταθμη τους πεφτει οσο φθειρονται.Για τα υγρα των τζαμιων χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο κατα προτιμηση για αποφυγη εμφραξεων λογο των αλατων.
-Αντικατασταση φιλτρου αερος
-Αντικατασταση οδοντωτου ιμαντα χρονισμου (σετ ιμαντων και ρουλεμαν)
-Αντικατασταση υγρου φρενων (καθε 2 χρονια)
-Αντικατασταση λαδιων.
-Αντικατασταση φιλτρου λαδιου.
-Αντικατασταση φιλτρου γυρης (ετησια αντικατασταση)
Επιπλεον σημεια προσοχης:
-Καθαρισμος σιαγονων & αισθητηρων ABS με σπρευ για φρενα.Μετα το στεγνωμα ακολουθει προληπτικο γρασαρισμα των σημειων που προκαλουν "νιαρουσμα" στις βασεις επαναφορας των σιαγονων.
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης.Η Fiat τα δινει για 40.000χλμ αλλα επειδη δεν αντεχουν μεχρι τοτε να αλλαζονται καθε 20.000.
-Αντικατασταση βαλβολινων συστηματος μεταδοσης .
-Προτεινεται η αντικατασταση της αντλιας νερου μαζι με το υγρο του κυκλωματος ψυξης.Επιπλεον ο θερμοστατης ειναι αναλωσιμος.Ετσι καθε 3 χρονια ειναι καλο να τον αντικαθιστουμε μαζι με το νεο παραφλου ωστε να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο.
-Προληπτικο γρασσαρισμα αξονα πενταλ συμπλεκτη
-Ελεγχος μεσω διαγνωστικου - Το διαγνωστικο το συνδεεται ουτως ή αλλως για να μηδενισετε την υπενθυμιση.Ευκαιρεια ειναι να δειτε αν εχουν καταγραφει τυχον σφαλματα στην μνημη του εγκεφαλου καθως και να ελεγξετε τις μοναδες για την σωστη λειτουργια τους(Μοναδα ψεκασμου,αισθητηρες Λ κτλ).
-Ελεγχος και συσφιξη αλενοβιδων επι της κεφαλης - υπευθυνες για νωτισμα λαδιου.
-Ελεγχος και προτεινομενος καθαρισμος πεταλουδας (εξαγωγη και πλυσιμο με βενζινη).
-Ελεγχος ψαλιδιων και ακραξονιων.
-Ελεγχος και ρυθμιση χειροφρενου
-Προτεινεται η χρηση καθαριστικου βενζινης-μπεκ-βαλβιδων μαζι με ενα ρεζερβουαρ βενζινης 99-100 οκτανιων.
Προγραμματισμενη συντηρηση 80.000χλμ
-Ελεγχος φθορας ελαστικων
-Ελεγχος ηλεκτρολογικης εγκαταστασης (προβολεις,φωτα,λυχνιες,πινακας οργανων κτλ)
-Ελεγχος λειτουργιας υαλοκαθαριστηρων και ψεκαστηρων πλυσης κρυσταλλων
-Ελεγχος φθορας και θεσης μακτρων
-Ελεγχος φθορας τακακιων εμπρος
-Ελεγχος αμαξωματος για οξειδωσεις
-Ελεγχος συστηματος εξατμισης
-Ελεγχος ολων των ελαστικων τμηματων(σινεμπλοκ ,βασεις κτλ) και κολλαρων του αυτοκινητου.
-Ελεγχος ιμαντων
-Ελεγχος υγρων αυτοκινητου (ψυξη κινητηρος,φρενων,πλυσης κρυσταλλων και μπαταριας)
(σε περιπτωση αναγκης συμπληρωσης ,χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο για το ψυγειο αν η απαιτουμενη ποσοτητα ειναι μικρη ή διαλυμα 50-50 απιονισμενου νερου με παραφλου.Για την μπαταρια επισης χρηση απιονισμενου νερου.Τα υγρα των φρενων δεν χρειαζονται συμπληρωμα γιατι η σταθμη τους πεφτει οσο φθειρονται.Για τα υγρα των τζαμιων χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο κατα προτιμηση για αποφυγη εμφραξεων λογο των αλατων.
-Ελεγχος και ρυθμιση χειροφρενου
-Ελεγχος συστηματος αναθυμιασεων
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης
-Ελεγχος σταθμης λαδιου διαφορικου
-Αντικατασταση λαδιων.
-Αντικατασταση φιλτρου λαδιου.
-Αντικατασταση φιλτρου γυρης (ετησια αντικατασταση)
Επιπλεον σημεια προσοχης:
-Καθαρισμος σιαγονων & αισθητηρων ABS με σπρευ για φρενα.Μετα το στεγνωμα ακολουθει προληπτικο γρασαρισμα των σημειων που προκαλουν "νιαρουσμα" στις βασεις επαναφορας των σιαγονων.
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης.Η Fiat τα δινει για 40.000χλμ αλλα επειδη δεν αντεχουν μεχρι τοτε να αλλαζονται καθε 20.000.
-Αντικατασταση χαρτινου φιλτρου αερος.Η Fiat θεωρει πως ο χρονος ζωης του ειναι τα 60.000χλμ. Kαλο ειναι να αλλαζεται καθε 20.000χλμ
-Αντικατασταση βαλβολινων συστηματος μεταδοσης σε περιπτωση που ειχαν αλλαχθει και στις 40.000χλμ
-Ελεγχος μεσω διαγνωστικου - Το διαγνωστικο το συνδεεται ουτως ή αλλως για να μηδενισετε την υπενθυμιση.Ευκαιρεια ειναι να δειτε αν εχουν καταγραφει τυχον σφαλματα στην μνημη του εγκεφαλου καθως και να ελεγξετε τις μοναδες για την σωστη λειτουργια τους(Μοναδα ψεκασμου,αισθητηρες Λ κτλ).
-Ελεγχος και συσφιξη αλενοβιδων επι της κεφαλης - υπευθυνες για νωτισμα λαδιου.
-Ελεγχος ψαλιδιων και ακραξονιων.
Προγραμματισμενη συντηρηση 100.000χλμ
-Ελεγχος φθορας ελαστικων
-Ελεγχος ηλεκτρολογικης εγκαταστασης (προβολεις,φωτα,λυχνιες,πινακας οργανων κτλ)
-Ελεγχος λειτουργιας υαλοκαθαριστηρων και ψεκαστηρων πλυσης κρυσταλλων
-Ελεγχος φθορας και θεσης μακτρων
-Ελεγχος φθορας τακακιων εμπρος
-Ελεγχος φθορας ταμπουρων πισω
-Ελεγχος αμαξωματος για οξειδωσεις
-Ελεγχος συστηματος εξατμισης
-Ελεγχος ολων των ελαστικων τμηματων(σινεμπλοκ ,βασεις κτλ) και κολλαρων του αυτοκινητου
-Ελεγχος υγρων αυτοκινητου (ψυξη κινητηρος,φρενων,πλυσης κρυσταλλων και μπαταριας)
(σε περιπτωση αναγκης συμπληρωσης ,χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο για το ψυγειο αν η απαιτουμενη ποσοτητα ειναι μικρη ή διαλυμα 50-50 απιονισμενου νερου με παραφλου.Για την μπαταρια επισης χρηση απιονισμενου νερου.Τα υγρα των φρενων δεν χρειαζονται συμπληρωμα γιατι η σταθμη τους πεφτει οσο φθειρονται.Για τα υγρα των τζαμιων χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο κατα προτιμηση για αποφυγη εμφραξεων λογο των αλατων.
-Αντικατασταση λαδιων.
-Αντικατασταση φιλτρου λαδιου.
-Αντικατασταση φιλτρου γυρης (ετησια αντικατασταση)
Επιπλεον σημεια προσοχης:
-Καθαρισμος σιαγονων & αισθητηρων ABS με σπρευ για φρενα.Μετα το στεγνωμα ακολουθει προληπτικο γρασαρισμα των σημειων που προκαλουν "νιαρουσμα" στις βασεις επαναφορας των σιαγονων.
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης.Η Fiat τα δινει για 40.000χλμ αλλα επειδη δεν αντεχουν μεχρι τοτε να αλλαζονται καθε 20.000.
-Αντικατασταση χαρτινου φιλτρου αερος.Η Fiat θεωρει πως ο χρονος ζωης του ειναι τα 60.000χλμ. Kαλο ειναι να αλλαζεται καθε 20.000χλμ
-Ελεγχος μεσω διαγνωστικου - Το διαγνωστικο το συνδεεται ουτως ή αλλως για να μηδενισετε την υπενθυμιση.Ευκαιρεια ειναι να δειτε αν εχουν καταγραφει τυχον σφαλματα στην μνημη του εγκεφαλου καθως και να ελεγξετε τις μοναδες για την σωστη λειτουργια τους(Μοναδα ψεκασμου,αισθητηρες Λ κτλ).
-Ελεγχος και συσφιξη αλενοβιδων επι της κεφαλης - υπευθυνες για νωτισμα λαδιου.
-Ελεγχος ψαλιδιων και ακραξονιων.
-Ελεγχος και ρυθμιση χειροφρενου
Προγραμματισμενη συντηρηση 120.000χλμ
-Ελεγχος φθορας ελαστικων
-Ελεγχος ηλεκτρολογικης εγκαταστασης (προβολεις,φωτα,λυχνιες,πινακας οργανων κτλ)
-Ελεγχος λειτουργιας υαλοκαθαριστηρων και ψεκαστηρων πλυσης κρυσταλλων
-Ελεγχος φθορας και θεσης μακτρων
-Ελεγχος φθορας τακακιων εμπρος
-Ελεγχος φθορας ταμπουρων πισω
-Ελεγχος καταστασης και φθορας τσιμουχων φρενων πισω ταμπουρων
-Ελεγχος αμαξωματος για οξειδωσεις
-Ελεγχος συστηματος εξατμισης
-Ελεγχος ολων των ελαστικων τμηματων(σινεμπλοκ ,βασεις κτλ) και κολλαρων του αυτοκινητου
-Ελεγχος υγρων αυτοκινητου (ψυξη κινητηρος,φρενων,πλυσης κρυσταλλων και μπαταριας)
(σε περιπτωση αναγκης συμπληρωσης ,χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο για το ψυγειο αν η απαιτουμενη ποσοτητα ειναι μικρη ή διαλυμα 50-50 απιονισμενου νερου με παραφλου.Για την μπαταρια επισης χρηση απιονισμενου νερου.Τα υγρα των φρενων δεν χρειαζονται συμπληρωμα γιατι η σταθμη τους πεφτει οσο φθειρονται.Για τα υγρα των τζαμιων χρησιμοποιηστε απιονισμενο νερο κατα προτιμηση για αποφυγη εμφραξεων λογο των αλατων.
-Ελεγχος μεσω διαγνωστικου .
-Αντικατασταση μπουζι αναφλεξης.
-Αντικατασταση φιλτρου αερος
-Αντικατασταση οδοντωτου ιμαντα χρονισμου (σετ ιμαντων και ρουλεμαν)
-Αντικατασταση υγρου φρενων (καθε 2 χρονια)
-Αντικατασταση λαδιων.
-Αντικατασταση φιλτρου λαδιου.
-Αντικατασταση φιλτρου γυρης (ετησια αντικατασταση)
Επιπλεον σημεια προσοχης:
-Καθαρισμος σιαγονων & αισθητηρων ABS με σπρευ για φρενα.Μετα το στεγνωμα ακολουθει προληπτικο γρασαρισμα των σημειων που προκαλουν "νιαρουσμα" στις βασεις επαναφορας των σιαγονων.
-Αντικατασταση βαλβολινων συστηματος μεταδοσης .
-Προτεινεται η αντικατασταση της αντλιας νερου μαζι με το υγρο του κυκλωματος ψυξης.Επιπλεον ο θερμοστατης ειναι αναλωσιμος.Ετσι καθε 3 χρονια ειναι καλο να τον αντικαθιστουμε μαζι με το νεο παραφλου ωστε να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο.
Αν δεν εχει αντικατασταθει ποτε κανενα απο τα προαναφερθεντα να γινει τωρα.
-Καθαρισμος μπεκ
-Αντικατασταση o-ring αλενοβιδων επι της κεφαλης -Μετα απο ενα διαστημα ξεραινονται.
-Προληπτικο γρασσαρισμα αξονα πενταλ συμπλεκτη
-Ελεγχος και προτεινομενος καθαρισμος πεταλουδας (εξαγωγη και πλυσιμο με βενζινη).
-Ελεγχος ολοκληρου εμπροσθιου συστηματος και συσφιξη οπου απαιτειται
-Ελεγχος και ρυθμιση χειροφρενου