Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Εδώ θα δίνονται πληροφορίες για το πως μπορούν να γίνουν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Άβαταρ μέλους
panoramix
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 170
Εγγραφή: Τετ Μάιος 16, 2007 11:37 pm
Τοποθεσία: Λαμία

Δημοσίευση από panoramix » Τρί Αύγ 21, 2007 1:15 am

γεια σας παιδια,

εχω ενα grande punto multijet και ενδιαφερομαι να βαλω button start engine.μπορειτε να με διαφωτισετε ως προς τις συνδεσεις κ γενικοτερα για το πως μπορω να το τοποθετισω και τα απαραιτητα υλικα...

tnx προκαταβολληκα !!! :)



Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από skinboy » Τρί Αύγ 21, 2007 8:09 am

σε grande δεν εχω δει ποτε τις καλοδιωσεις του διακοπτη για να σου πω κατευθειαν.
πρεπει να δοκιμασεις τι ειναι τι.
και μετα να κανεις το αναλογο κλεψιμο και συνδεση.

κοιτα μια τα καλοδια και συγκρινε τα με τα παραπανο σε χρωματα.
απο εκει και περα και με ενα δοκιμαστικο τσιμπιδι κανεις παιχνιδι αφοβα.
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
Vandal
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 136
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 4:32 am

Re: Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Δημοσίευση από Vandal » Τρί Απρ 21, 2009 11:36 pm

Παιδια μηπως μπορειτε να ξαναπερασετε τις εικονες γιατι δεν εμφανιζονται?
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
chrissennapap
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 03, 2009 8:10 pm

Re: Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Δημοσίευση από chrissennapap » Τετ Φεβ 17, 2010 10:55 pm

Τις εικονες αν ειναι ευκολο................

Άβαταρ μέλους
panoramix3519
Μαθαίνω να στρίβω.
Μαθαίνω να στρίβω.
Δημοσιεύσεις: 712
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 25, 2012 9:51 pm
Τοποθεσία: θηβα-μανδρα
Επικοινωνία:

Re: Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Δημοσίευση από panoramix3519 » Τετ Μάιος 23, 2012 9:50 am

skinboy έγραψε:λοιπον ,
το τοποθετησαμε με τον Flawless στο HGT μου και μοιραζομαι την διαδικασια μαζι σας για οποιον αλλο θελει να το κανει.
θα σας περιγραψω αναλυτικα (οσο μπορω και με φωτογραφιες επισης) την ολη διαδικασια.
Οποιος δεν ειναι βεβαιος οτι μπορει να το κανει "να μην το επιχειρηση μονος του" .

1) αγοραζουμε το Start Engine Button της αρεσκειας μας. Εγω επελεξα ενα της Simoni Racing που ειναι κιτακι και εχει τα παντα μεσα.
2) αγοραζουμε κλεφτες καλοδιον , διαλεγουμε χρωματος μπλε μιας και το χρωμα στους κλεφτες καθοριζει το μεγεθος του καλοδιου που μπορουνε να μπουνε και να δουλεψουνε σωστα. Παρτε 5 κλεφτες λοιπον (εγω χρειαστηκα μονο 3 αλλα ας υπαρχουνε...
3) παρτε καλοδια 2μετρα το κα8ενα σε 3 διαφορετικα χρωματα.
4) Να εχετε μαζι σας ενα κοφτακι καλοδιον και μονοτικη ταινια καλης ποιοτητας.
5) ενα cable tester ηλεκτρολογου
6) ενα στραβοκατσαβιδο

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ που θελετε να μπει το κουμπακι , σκεφτιτε οτι απο πισω απο το σημειο πρεπει να υπαρχει χωρος για να μπορει να τοποθετηθει.

pic1
Εικόνα
στην φωτογραφια φαινεται πως ειναι το κιτ του κουμπιου.
Επειτα , λυνουμε τα καλυματα του τιμονιου απο κατω , εχει 4 βιδες Αλλεν και ανοιγουμε και το καπακι της ασφαλειοθηκης με ενα κατσαβισι ισιο μεγαλο για να εχουμε ορατοτητα στην καλοδιωση που παει στο διακοπτη του αυτοκινητου μας, οπως δειχνει η φωτογραφια ποιο κατω.

pic2
Εικόνα
Πισω απο το διακοπτη υπαρχουνε 2 ασπρες φυσες. Εμας μας ενδιαφερει η Φυσα που βρισκεται πισω , η δευτερη , η αλλη ειναι για τα φωτα οργανα κτλ...
Η φωτογραφια δειχνει καθαρα της δυο αυτες φυσες κουμπομενες .

pic3
Εικόνα
Λοιπον αφαιρουμε προσεκτικα την πισω φυσα για να μπορεσουμε να δουλεψουμε ανετα , με λιγο προσοχη η φυσα μπορει να ερθει ποιο πλαγια αριστερα για να μπορεσετε να κανετε δουλεια.
Στην φυσα αυτη πανω πρεπει να μπορειτε να δειτε 3 καλοδιακια με τα εξεις χρωματα και λειτουργιες:
ΚΑΦΕ = ΜΙΖΑ
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ= 12V μολις γυρισεις τον διακοπτη στην θεση MAR .
ΚΟΚΚΙΝΟ= 12V συνεχομενα.
Αυτα πρεπει να τα επιβεβαιωσετε και εσεις για καλο και για κακο, γινετε με το cable tester του ηλεκτρολογου και ως εξεις:

1) με κλειστο διακοπτη , βαζετε το τεστερ στο κοκκινο καλοδιο στην επαφη μεσα και εχετε γειωμενο το τεστερ (πχ στην πορτα στο σασι) , το λαμπακι πρεπει να αναβει.
2) Ανοιγεται το διακοπτη , βαζετε το τεστερ στο πορτοκαλι καλοδιο στην επαφη μεσα και παλι το εχετε γειωμενο πρεπει να εχει ρευμα ,πρεπει να κοβεται το ρευμα μολις κλεισετε το διακοπτη.
3) Βαζετε το τεστερ στο καφε καλοδιο στην επαφη μεσα και εχετε γειωμενο το τεστερ , δεν πρεπει να δειτε ρευμα, μολις γυρισετε την μιζα σας κανονικα τοτε και μονο μεχρι να παρει το αμαξι εμπρος εχετε ρευμα.

Αν ειναι ολα οπως περιγραφω τοτε τα καλοδια ειναι τα ιδια με εμενα και προχωρατε οπως περιγραφω.

Παμε λοιπον:

Το κοκκινο δεν το πειραζεται καθολου.Σας ενδιαφερει μονο το πορτοκαλι και το καφε.
Πανω σε αυτα τα δυο καλοδια βαζετε κλεφτες και περνεται καλοδια προς το κουμπι σας . Απο το πορτοκαλι περνεται καλοδιο για να πηγαινει ρευμα στο κουμπι μονο οταν γυρνατε τον διακοπτη σας στην θεση MAR και απο το καφε περνεται καλοδιο προς το κουμπι σας για να εχει μιζα .
Οι κλεφτες κουμπωμενοι πανω στα καλοδια φαινονται στην παρακατω φωτογραφια.

pic4
Εικόνα
Απο εκει και περα περνατε τα καλοδια μαζι με τη πλεξουδα που υπαρχει εκει κατω για να μην ειναι ολα χυμα και τα οδηγειτε στο σημειο που θελετε να τοποθετηθει το κουμπι. Εγω οπως θα δειτε το εβαλα αριστερα κανοντας μια τρυπα εκει περα. Οποτε τα καλοδια τα εχω περασει προς τα εκει...

Τωρα παμε να δουμε πως συνδεονται αυτα τα 2 καλοδια που φερατε πανω στο κουμπι.
Λοιπον το κουμπι μεσα στο κουτι που ερχεται εχει σχηματικο παραδειγμα για το τι ειναι καθε επαφη του.
Εχει πισω του επαφες με 3 διαφορετικα χρωματα :
Πρασινο
Κιτρινο
Κοκκινο
Το πρασινο κομματι δεχεται της επαφες για ρευμα απο διακοπτη και Μιζα
Το κιτρινο κουμπι δεχεται την γειωση και το ρευμα για τον φωτισμο του κουμπιου
Το κοκκινο κομματι ειναι με κλειστες επαφες και εχει μεσα του το ρελεδακι ασφαλειας και δεν το πειραζεις κα8ολου.
Βεβαια επειδη εκατσα με τον Flawless και δοκιμασαμε διαφορα στο θεμα συνδεσμολογιας καταληξαμε στην παρακατω που υλοποιησαμε κιολας για να μην φερνουμε καλοδια πολλα απο την πλεξουδα του αυτοκινητου.
Ετσι λοιπον συνδεουμε τα 2 καλοδια (μιζας και ρευματος απο τον διακοπτη) στο κουμπι στις θεσεις που μας λεει το διαγραμμα του κουμπιου (αυτα πανε στο πρασινο κομματι οπως θα δειτε το ενα στην μια επαφη και το αλλο στην αλλη). Μετα φερνουμε μια γειωση στο κουμπι και την συνδεουμε και αυτην στην επαφη που μας λεει το διαγραμμα του κουμπιου (στο κιτρινο κομματι οπως λεει το διαγραμμα) , μετα βραχυκυκλωνουμε πανω στο κουμπι την πρασινη επαφη του ρευματος με την κιτρινη κενη θεση (για να φωτιζει το κουμπακι) ;-)

Η φωτογραφια δειχνει πως ειναι το κουμπι απο πισω και πως εχει γινει η συνδεσμολογια του. Τα χρωματα τον καλοδιον που ερχονται απο την φυσα της μιζας προς το κουμπι ειναι τυχαια...

pic5
Εικόνα
Συνδεστε το κουμπι πριν το βαλετε στην 8εση που εχετε διαλεξει , καντε δοκιμη οτι δουλευει η μιζα σας κανονικα απο το κλειδι και μετα δοκιμαστε να βαλετε εμπρος το μοτερ απο το κουμπι.
Αν τα εχετε κανει σωστα θα πρεπει ,
1)γυρνωντας το διακοπτη το κουμπι να φωτιζει και πατοντας το κουμπι να παρει εμπρος το αμαξι σας.
2) σβηνοντας απο το κλειδι να σβηνει το μοτερ οπως πριν δηλαδη και τοτε με κλειστο το διακοπτη το κουμπι δεν πρεπει να κανει τιποτα αμα το πατησετε καθως επισης θα πρεπει να μην ειναι και φωτισμενο πλεον.
3) και προσοχη οταν το μοτερ ειναι αναμενο το κουμπι μπορει να ξανα δωσει μιζια....ΠΡΟΣΟΧΗ λοιπον μετα.

Εαν και εφοσον ολα αυτα ειναι οπως τα λεω τοτε μπορειτε να προχωρισετε σε τελικη τοποθετηση του κουμπιου οπου εχετε αποφασισει.

pic6 final
Εικόνα
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Κατα την διαρκεια τον διαδικασιων ολων ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ δεν συνδεται κατι με το διακοπτη του αυτοκινητου στην θεση MAR. Ανοιγεται διακοπτη κανετε οτι δοκιμη θελετε και μετα κλεινεται τον διακοπτη και συνεχιζεται ,τον ξανα ανοιγεται μονο οταν το ξανα χρειαστητε.
Τα καλοδια που θα δουλευεται να μην ειναι γυμνα και ακουμπησουνε μεταξυ τους η κανουνε σωμα καπου και καψετε ασφαλειες.
Να κοβεται ενα ενα τα καλοδια με τον κοφτη και οχι δυο μαζι κτλ....ο λογος ειναι οτι θα ερθουνε σε επαφη και μπορει να καψετε ασφαλεια.
Παντα στην ακρη του καλοδιου να κλεινετε με μονωτικη ταινια να τα περνατε απο εκει που θελετε και να ανοιγεται και να συνδεεται ενα ενα τα καλοδια.
Καντε ελεγχο σε ολες της λειτουργιες τον κουμπιων σας για να βεβαιωθητε οτι δεν καψατε καμια ασφαλεια (φως πλαφονιερας , θερμανση πισω τζαμιου, παραθυρα , κασσετοφωνο , ΟΛΑ).
Προτυνω τα καλοδια που ειναι 2 μαζι η και παραπανω και ακολουθουνε την ιδια διαδρομη να τα περασετε μεσα σε μακαρονι ηλεκτρολογικο για να μην ειναι χυμα και ορατα στο τι ειναι αυτα.

Επλιζω να ειναι αρκετα κατατοπιστικο για οσους 8ελησουνε να το φτιαξουνε στο αμαξι τους.
Οπως ειπα και στην αρχη , δεν το προτυνω σε κανεναν να το κανει .
Ο καθενας μας περνει τα ρισκα του απο μονος του.
Απλα θεωρω το Ολο Post κατατοπιστικο και ειναι ενας οδηγος ενεργειας σε κατι που εφτιαξα στο αμαξι μου και κατεγραψα την διαδικασια τοποθετησης.
Θελω να πω ενα μεγαλο ευχαριστω στον Κωστα (Flawless) οπου χωρις την βοηθεια του δεν θα ειχε γινει η δουλεια αλλα και εσεις δεν θα ειχατε της φωτογραφιες αυτες (ΝΑΙ ειναι ο φωτογραφος της υποθεσης).

Φιλικα.


Να συμπληρωσω κατι αν επιτρεπεται. Αμα δεν θελετε να μπορει να πατησει μιζα το κουμπι αφου παρει μπροστα μπορειτε να παρετε ενα καλωδιο απο το λαμπακι του δυναμο και να το συνδεσετε σαν εντολη σε αενα μικρο ρελε ο οποιος θα κοβει την εντολη του start button. Οποτε με λιγα λογια οταν το λαμπακι του δυναμο ειναι αναμενο ο ρελες θα αφηνει την εντολη του σταρτ μπουτον να περασει και να πατησει μιζα και μολις παρει μπροστα και σβησει το λαμπακι του δυναμο ο ρελες ξεοπλιζει οποτε θα κοβει και την εντολη. Το εχω κανει σε αλλα 3 αμαξια σε πουντο δεν το εχω κανει οποτε δεν μπορω να σας πω και ποια ειναι τα καλωδια ακριβως. Αν με βοηθησει καποιος που ξερει τα καλωδια ποιο ειναι ποιο θα σας πω ακριβως πως συνδεεται.
Η αρχη
http://www.youtube.com/watch?v=_P0LiWrZx3E
συνεχεια
http://www.youtube.com/watch?v=b6bCeb1H-Zw
και το αποτελεσμα μεχρι στιγμης
http://www.youtube.com/watch?v=GBN5OpSP_BU
http://www.youtube.com/watch?v=9AemjhgqP-k
Γιατι να περιοριζομαι στο αυτοματο η στο χειροκινητο αφου μπορω να τα εχω και τα δυο συγχρονος?

Άβαταρ μέλους
taf
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 29, 2007 10:18 pm
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ

Re: Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Δημοσίευση από taf » Κυρ Δεκ 02, 2012 8:26 pm

Αγορασα απο το ebay και το περιμενω τις επομενες μερες. Μ αρεσει η θεση που το εβαλες και μαλλον εκει θα το βαλω και γω. Απ´ οτι ειδα ομως μπαινει και στην κεντρικη κονσολα διπλα στα ηλεκτρικα παραθυρα και συγκεκριμενα στην τελευταια δεξια τρυπα που στο δικο μου αυτοκινητο ειναι βουλωμενη και αχρηστη. Σκεφτομουν λοιπον μηπως μπορω να μετακομισω το κουμπι του city τερμα δεξια και να βαλω το start button στην θεση του city που θα κολαει και πιο ομορφα διπλα στην κλειδαρια. Γινεται αυτο? γνωριζει κανεις γιατι δεν εχω λυσει ποτε την κεντρικη κονσολα να ξερω αν γινεται.
mk2 1.2 8v

john_kilkis
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 07, 2012 9:23 am
Τοποθεσία: κιλκις

Re: Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Δημοσίευση από john_kilkis » Παρ Δεκ 14, 2012 9:43 am

taf έγραψε:Αγορασα απο το ebay και το περιμενω τις επομενες μερες. Μ αρεσει η θεση που το εβαλες και μαλλον εκει θα το βαλω και γω. Απ´ οτι ειδα ομως μπαινει και στην κεντρικη κονσολα διπλα στα ηλεκτρικα παραθυρα και συγκεκριμενα στην τελευταια δεξια τρυπα που στο δικο μου αυτοκινητο ειναι βουλωμενη και αχρηστη. Σκεφτομουν λοιπον μηπως μπορω να μετακομισω το κουμπι του city τερμα δεξια και να βαλω το start button στην θεση του city που θα κολαει και πιο ομορφα διπλα στην κλειδαρια. Γινεται αυτο? γνωριζει κανεις γιατι δεν εχω λυσει ποτε την κεντρικη κονσολα να ξερω αν γινεται.
γεια σου taf...πολύ καλή η ερώτηση και πολύ πρακτική μάλιστα, αλλά ας τα πούμε από τώρα για να γνωρίζουν και οι υπόλοιποι....άμα υπάρχει φαντασία και επιδεξιότητα τα πάντα γίνονται...το γεγονός όμως είναι ότι εκεί που θέλεις να το τοποθετήσεις εσύ δλδ στην κεντρική κονσόλα δίπλα από τα κουμπάκια των ηλεκτρικών παραθύρων,ακριβός από πίσω υπάρχει μια πλακέτα....για να βάλεις το Start Engine Button όπως ξέρεις έχει έναν όγκο.. είπες πως η τελευταία τρύπα είναι βουλωμένη (εκεί είναι ο διακόπτης για τα προβολάκια και εφόσον δεν έχεις προβολακια είναι βουλωμένο) άρα η πλακέτα δεν θα συνεχίζει μέχρι εκεί ..μπαίνει αλλά πρέπει πρώτα να προσαρμόσεις τα πλαστικά από πίσω... τώρα όσον αφορά το κουμπάκι του city είναι πολύ δύσκολο να το μεταφέρεις γιατί όπως σου είπα από πίσω έχει πλακέτα, τα κουμπάκια δεν είναι με φίσες.. θα κόψεις την πλακέτα; δεν γίνετε....αλλά όπως σου είπα και πιο πάνω τα πάντα μπορείς να κάνεις αν ασχοληθείς και κάνεις μια δικιά σου κατασκευή...
Και μετά τις 6000 rpm '' το χάος ''

Άβαταρ μέλους
taf
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 29, 2007 10:18 pm
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ

Re: Τοποθετηση Start Engine Button σε MK2

Δημοσίευση από taf » Τρί Δεκ 18, 2012 1:00 am

Φιλε μου σ´ ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου. Τελικα αποφασισα να μην μπλεξω και το εβαλα και γω αριστερα στο ιδιο σημειο. Εχω κανει μονο την τοποθετηση και καποια στιγμη που θα βρω χρονο θα κανω και την συνδεση.
mk2 1.2 8v

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φτιάχτο μόνος σου”