Σελίδα 2 από 2

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 08, 2017 8:48 am
από kostas013
GDRIVER έγραψε:σωτήρη, μπορεεί κανείς προληπτικώς , να αλλάξει τα ρελεδάκια του με mosfet εκ των προτέρων;
αυτό ισχύει και για τα ρελεδάκια που υπάρχουν στην ασφαλειοθήκη του κινητήρα που ελε΄γχουν άλλες λειτουργίες; (π.χ. εκκίνηση)
Μια εξηγηση τι ειναι τα mosfet??

Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 08, 2017 11:04 am
από GDRIVER
The MOSFET (Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor) transistor is a semiconductor device which is widely used for switching and amplifying electronic signals in the electronic devices. The MOSFET is a core of integrated circuit and it can be designed and fabricated in a single chip because of these very small sizes. The MOSFET is a four terminal device with source(S), gate (G), drain (D) and body (B) terminals. The body of the MOSFET is frequently connected to the source terminal so making it a three terminal device like field effect transistor. The MOSFET is very far the most common transistor and can be used in both analog and digital circuits.

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 09, 2017 9:14 am
από sotirisk
Κώστα τα mosfet μπορείς να πεις ότι είναι και τρανζίστορ ισχύος. Είναι κοινά τρανζίστορ που βρίσκεις σε πολλά π.χ. τροφοδοτικά. Ο ρόλος τους δεν είναι τόσο να κάνουν το ρελέ όσο να κάνουν κάποια ενίσχυση στο σήμα.
GDRIVER έγραψε:σωτήρη, μπορεεί κανείς προληπτικώς , να αλλάξει τα ρελεδάκια του με mosfet εκ των προτέρων;
αυτό ισχύει και για τα ρελεδάκια που υπάρχουν στην ασφαλειοθήκη του κινητήρα που ελε΄γχουν άλλες λειτουργίες; (π.χ. εκκίνηση)
Είναι άλλη φιλοσοφία παρ'όλο που το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, τα μεν ρελέ απομονώνουν εντελώς και πρακτικά είναι ένας διακόπτης ενώ τα transistor πάντα θα έχουν κάποιο ρεύμα διαρροής. Επομένως στις ασφαλειοθήκες θες να μην περνάει έστω και λίγο ρεύμα όταν είναι κλειστό το αυτοκίνητο (γιατί θα σου τρώει την μπαταρία), οπότε με ρελέ είναι πιο εύκολο.

Τώρα το μοτέρ του τιμονιού αν και δεν ξέρω πώς ακριβώς δουλεύει, υποθέτω ότι με τα ρελέ αυτά κλείνει την επαφή για να περάσει το ρεύμα που θα το κινήσει προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση (γιατί έχω δει και χοντρά καλώδια). Τώρα τι μοτέρ είναι ακριβώς δεν τό χω ψάξει, αν και νομίζω δεν έχει feedback θέσης, αυτό το παίρνει από τον αισθητήρα ροπής.

Αυτό μπορείς να το σχεδιάσεις και με τα transistor που σίγουρα δεν χαλάνε τόσο συχνά όσο τα ρελέ. Τα ρελέ έχουν ένα χρόνο ζωής, αν σκεφτείς ότι σε ένα αυτοκίνητο ενεργοποιείς τα ρελέ με το που το βάζεις μπροστά (π.χ. ρελέ τρόμπας βενζίνης) ενώ στο τιμόνι ενεργοποιείς τα ρελέ με το που το κουνάς αριστερά/δεξιά, είναι προφανές το γιατί χαλάνε: δεν κάνουν για τόσο συχνές αλλαγές. Απ'την άλλη είναι πολύ φτηνά ανταλλακτικά και μπορείς να τα αλλάξεις και με άλλου τύπου, ενώ τα τρανζίστορ είναι πιο δύσκολο να τα αλλάξεις αν χαλάσουν.

Από κει και πέρα κι εγώ από ηλεκτρονικά λίγα πράγματα γνωρίζω και ακόμη λιγότερα θυμάμαι, οπότε:
https://www.quora.com/How-do-I-use-a-tr ... as-a-relay
https://electronics.stackexchange.com/q ... transistor

Η καλύτερη εξήγηση για τη δικιά μας περίπτωση (δεδομένου ότι τραβάει τρελό ρεύμα το μοτέρ) είναι αυτή:΄
Relays are an ok choice for when the load that needs to be controlled draws more than a couple of amps, and when the switching will not be that frequent.

When you need to break (shut off) a current of several amps, load inductance can cause voltage spikes that will damage a transistor, unless you add a flyback/clamping diode to protect it. Relay contacts, being basically large pieces of metal, have much greater tolerance to this application, but even so, breaking large load currents will eventually burn out relay contacts.

If you need to switch something faster than once every second, a relay would probably have a relatively short life, and it would be worthwhile to go with the transistor option. If you don't need to switch your load faster than once every 10 seconds, you might find the relay more economical. As always, it's a design trade off.

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 29, 2019 4:09 pm
από sakists
Καλησπέρα μετα δεν χρειάζεται καλιμπραρισμα το τιμονι ;

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 14, 2019 4:54 pm
από kostas013
Οχι το κανει μονο του

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 17, 2019 7:29 pm
από sakists
Κάποιος μ@L@κ@ς μάστορας μου είπε επειδή τραβάει δεξιά το δικό μου ότι θέλει καλιμπραρισμα

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 22, 2019 10:11 am
από GDRIVER
φίλε σάκη θέλω να δεις κάτι. Μετά από ευθυγράμμιση συνεχίζει να σου τραβάει δεξιά; Αν ναι , θέλω να δεις. Πήγαινε με 120 στην εθνική οδό , χωρίς κίνηση, και δες αν το τιμόνι μόλις το αφήσεις, αφού το έχεις κεντράρει, στρίβει από μόνο του σχεδόν ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΑ δεξιά (τη στεφάνη εννοώ να κάθεται ελαφρώς δεξιά). Αυτό κατάλαβα και εγώ μετά από 10 χρόνια που το τιμόνι συνεχώς τραβάει δεξιά. το μοτέρ κεντράρει το τιμόνι ελαφρώς δεξιά και απλώς στους διάφορους ευθυγραμμισάδες δεν τον καταλαβαίνουν όταν τους το λες. Την τελευταία ευθυγράμμιση θα την κάνω έχοντας βάλει μόνος μου το τιμόνι ελαφρώς δεξιά και όχι όπως του κόβει το μάτι του ευθυγραμμισά.

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 09, 2019 12:40 pm
από sakists
GDRIVER έγραψε:
Παρ Φεβ 22, 2019 10:11 am
φίλε σάκη θέλω να δεις κάτι. Μετά από ευθυγράμμιση συνεχίζει να σου τραβάει δεξιά; Αν ναι , θέλω να δεις. Πήγαινε με 120 στην εθνική οδό , χωρίς κίνηση, και δες αν το τιμόνι μόλις το αφήσεις, αφού το έχεις κεντράρει, στρίβει από μόνο του σχεδόν ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΑ δεξιά (τη στεφάνη εννοώ να κάθεται ελαφρώς δεξιά). Αυτό κατάλαβα και εγώ μετά από 10 χρόνια που το τιμόνι συνεχώς τραβάει δεξιά. το μοτέρ κεντράρει το τιμόνι ελαφρώς δεξιά και απλώς στους διάφορους ευθυγραμμισάδες δεν τον καταλαβαίνουν όταν τους το λες. Την τελευταία ευθυγράμμιση θα την κάνω έχοντας βάλει μόνος μου το τιμόνι ελαφρώς δεξιά και όχι όπως του κόβει το μάτι του ευθυγραμμισά.
Καλήμερα, ετσι ακριβώς ειναι μολις το αφήσω τραβάει δεξια λες και κατι το ωθεί προς τα εκει.
Εκανα ευθυγράμμιση και εγινε χειροτερα απο πριν.
Λες να ειναι αυτο το προβλημα μας ;
φοβάμαι μήπως ειναι κρεμαργιερα

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μαρ 18, 2019 9:50 am
από GDRIVER
αν έγινε χειρότερα από πριν τότε απλώς δεν πέτυχε την ευθυγράμμιση ο τύπος.
το είδες αυτό που σου είπα; το τιμόνι όταν το αφήνεις ψιλοστρίβει λίγο προς τα δεξιά; όχι το αυτοκίνητο αλλά το τιμόνι ! Αν ναι τότε θα πρέπει να κάνεις ευθυγράμμιση με ελαφρώς στριμμένο το τιμόνι προς τα δεξιά. Το έκανα και απαλλάχτηκα πλήρως από το αυτό φαινόμενο που σπάει πολλά νεύρα.

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 24, 2019 1:27 am
από sakists
GDRIVER έγραψε:
Δευ Μαρ 18, 2019 9:50 am
αν έγινε χειρότερα από πριν τότε απλώς δεν πέτυχε την ευθυγράμμιση ο τύπος.
το είδες αυτό που σου είπα; το τιμόνι όταν το αφήνεις ψιλοστρίβει λίγο προς τα δεξιά; όχι το αυτοκίνητο αλλά το τιμόνι ! Αν ναι τότε θα πρέπει να κάνεις ευθυγράμμιση με ελαφρώς στριμμένο το τιμόνι προς τα δεξιά. Το έκανα και απαλλάχτηκα πλήρως από το αυτό φαινόμενο που σπάει πολλά νεύρα.
εκανα ευθυγραμμιση μόνος μου ετσι οπως εἶπες στριμμένο το τιμονι ἐλάχιστά οπως κάθεται μονο του δηλαδή εν κίνηση, και ἔφερα τις ρόδες στην ευθεια
το αὐτοκίνητο παει αλφαδι λυθηκε το πρόβλημα.
ἀλλὰ γιατι το τιμόνι ειναι στριμμένο τι συμβαίνει ;

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 26, 2019 11:43 am
από GDRIVER
η αλήθεια είναι πως δε γνωρίζω το γιατί αλλα ξέρω πως ο ηλεκτρομηχανισμός κεντράρει το τιμόνι ελαφρώς δεξιά. Είναι έτσι ρυθμισμένο; Έχει μπει στραβά ο μηχανισμός , δεν το γνωρίζω. Το καλό είναι πως αναγνωρίστηκε και επιλύθηκε.

Re: Επισκευή μοτέρ ηλεκτρικού τιμονιού

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 06, 2019 11:17 am
από sotirisk
Αν και λίγο αργά,
γίνεται μηδενισμός της θέσης 0 από το multiecuscan.