DIY - Γειώσεις!!

Εδώ θα δίνονται πληροφορίες για το πως μπορούν να γίνουν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Τρί Οκτ 14, 2014 2:08 pm

τώρα μου ήρθε. δες εάν το καλώδιο το εργοστασιάκό της μπαταρίας πάει απευθείας από το δυναμό στη μπαταρία και όχι πρώτα από τη μίζα και μετά στη μπαταρία. εμένα ευτυχώς είχε από το εργοστάσιο ένα καλώδιο παραπάνω απευθείας από δυναμό σε θετικό μπαταρίας. άλλα grande και evo που είδα δεν ήταν έτσι, αλλά με το κλασσικό πατροπαράδοτο τρόπο. από δυναμό-μίζα-μπαταρία. αλλά όλα τα ta grande και evo έχουν τη μία παραπάνω θέση στον θετικό πόλο κενή. απλώς στο δικό μου είχε καλώδιο μικρό.


μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
cmosfxx
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 06, 2013 3:27 am
Τοποθεσία: Χανιά-θες/νικη

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από cmosfxx » Τρί Οκτ 14, 2014 2:10 pm

Με έβαλες σε σκέψεις τώρα...

Ναι ειναι ένα καλώδιο που παει απο την μπαταρία στην μίζα και απο εκεί στο δύναμο...

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Τρί Οκτ 14, 2014 7:13 pm

λογικώς τώρα έχεις μία θέση κενή τον πόλο ακριβώς πάνω από το κόκκινο εργοστασιακό καλώδιο. εάν το δυναμό σου δεν έχει συγκεκριμένο βύσμα για παροχή ρεύματος αλλά κοσάκι τότε το αφήνεις όπως είσαι και απλώς προσθέτεις ένα ακόμα από δυναμό απευθείας στον πόλο. και έτσι προστατεύεις και δυναμό και μπαταρία.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
cmosfxx
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 06, 2013 3:27 am
Τοποθεσία: Χανιά-θες/νικη

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από cmosfxx » Τρί Οκτ 14, 2014 8:57 pm

Πηγα να τσεκαρω το απογευμα αλλα δε προσεξα αν εχω θεση κενη καλα δεν ειναι και τιποτα οπως ειπες απλα βιδωνω στην ιδια θεση. (επ' ευκαιρια τσεκαρα και καταναλωση σβηστα ολα 0.03Α καλα ειμαστε νομιζω?)

Αυτο που ειδα και δεν ειχα προσεξει τοσο καιρο ειναι οτι το καλωδιο που παει δυναμο (μιζα πρωτα) ειναι πολυ μικροτερο σε σχεση με το καλωδιο που φευγει απο το + προς τις ασφαλειες! κουλο τελειως μου φανηκε.

Ψηθηκα να βαλω εξτρα.

Κατα την γνωμη σου οπως ειδα προτεινεις 95mm2-000 gauge ofc. Ενα απλο gauge 0 ειναι τραγικα χειροτερο ? Γιατι δε πιστευω οτι θα βρω καπου ευκολα στη Θεσσαλονικη τετοιο πραμα + οτι ειναι λιγο ακριβο :/ )

Επισης χαζη ερωτηση ισως, πρεπει να ανεβει το αμαξι ετσι? Δεν βλεπω αλλο τροπο να βιδωσω το καλωδιο στο δυναμο εκει που ειναι...

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Τετ Οκτ 15, 2014 7:22 am

όχι κάθε άλλο. ακόμα και το 0 gauge είναι total overkill. εάν δε θες να μπλέξεις με το γαιδουρινό 000 gauge , πολύ πολύ χοντρό μπορείς να πάρεις καρε 70mm2 , αυτό αντιστοιχεί σε 00 gauge. τα κοσάκια για 0 gauge κάνουν οριακά σε αυτό αλλά κάνουν. για 00 gauge κοσάκια έτοιμα δε θα βρείς μόνο με λίγο στρίμωγμα και κοσάκι για 0 gauge. για το 3/0 gauge που πήρα, έφτιαξα μόνος μου κοσάκια από χαλκοσωλήνα.στο δικό μου αντικατέστησα το καλώδιο εντελώς αφού πήγαινε απευθείας στον πόλο και δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει.
απλώς με το καλώδιο συγκόλλησης είσαι σίγουρος 100/100 πως έιναι καθαρού χαλκού , και κατά πολύ φθηνότερο ενώ τα της πλάκας σε caraudio καταστήματα είναι ο ορισμός "φύκια για μεταξωτές κορδέλες)
ενδεικτικώς για το 0 gauge της stinger (και καλά επαργυρωμένος χαλκός) είχε 25 (!) ευρώ το μέτρο, ενώ το 95 καλώδιο συγκόλλησης , όχι βέβαια τόσο ευλίγιστο, το βρήκα στα 13 ευρώ ασχέτως έαν στο εξωτερικό δεν ξεπερνάει τα 2 ευρώ το μέτρο. + της άλλης το ηλεκτροσυγκολλητικό κάλώδιο έχει να επιδείξει και μία πιο σοβαρή θωράκιση από το car audio και άλλες μούφες που έχουν σε αυτά τα μαγαζιά.

το αμάξι , εκεί που έχει βάλει το δυναμό η φιατ , αναγκαστικώς πρέπει να σηκωθεί. συμβουλή. βγάλε το εργοστασιακό κοσσάκι, πέρνα από κάτω του το νέο καλώδιο και από πάνω το εργοστασιακό και βίδωσε τα. το ρεύμα θα συμπεριφερθεί στα δύο καλώδια ως ένα σώμα. άρα ακόμα και το γαιδούρι 0 gauge καλώδιο να χρησιμοποιήσεις στην ουσία είναι κάτι παραπάνω επειδή έχεις και το άλλο μαζί. πάντως και 1 καλώδιο στα 2 gauge κάνει εκπληκτικά τη δουλειά του. απλώς εγώ είμαι της υπερβολής. όπως σου είπα το όλο σύστημα είναι προς αντικατάσταση από χαλκό και ορισμένα άλλα σημεία από φύλλα ασήμι που είναι καλλίτερος αγωγός από τον χαλκό. ενδεικτικώς να σου αναφέρω πς στο εξωτερικό , και φυσικά που αλλού , στις Η.Π.Α. χρησιμοποιούν έως και 0 gauge για ηχοσυστήματα 2000 βαττ και παραπάνω. γενικώς το 0 gauge αλλά και το 2 gauge είναι οι ασφαλέστερες επιλογές. από εκεί και πάνω μιλάει η υπερβολή κάτι που σε εμένα δε μπορώ να το κατευνάσω σχεδόν καθόλου. και μία πολλή σημαντική πληροφορία. έαν βάλεις και γειώσεις, αυτη της μηχανής- κινητήρα το καλλίτερο σημείο να την βάλεις είναι σε σημείο πολύ κοντα στη μίζα.αυτό είναι το σωστότερο σημείο για γείωση στη μηχανή.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
cmosfxx
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 06, 2013 3:27 am
Τοποθεσία: Χανιά-θες/νικη

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από cmosfxx » Τετ Οκτ 15, 2014 8:07 pm

Ευχαριστω για την αναλυση! Καταλαβα τι παιζει.

Θα ετοιμασω το καλωδιο και στο επομενο σερβις θα το περασω στο δυναμο.

Στα κοσακια αφου βιδωθουν βαζεις τιποτα για προστασια απο σκουρια κτλπ? Εχω δει πολλους να βαζουν λιγο βαζελινη (?)

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Πέμ Οκτ 16, 2014 7:14 am

επειδή στην ελλάδα δεν φέρνει κανείς την επικάλυψη με υγρό κεχριμπάρι έβαλα το μπλέ υγρό το προστατευτικό για τους πόλους της sonax.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Παρ Οκτ 31, 2014 9:32 am

λοιπόν μία ενημέρωση στο παρόν νήμα.
είναι απαραίτητο , μίας και κάποιος ξεκινάει από την αρχή να τοποθετεί γειώσεις , όλες οι συσκευές στο αυτοκίνητο που έχουν μεγάλη κατανάλωση ρεύματος να έχουν αποκλειστική δική τους γείωση.
επομένως :
1) ξεχωριστή γείωση απαραιτήτως για μίζα
2) ξεχωριστή γείωση για το μοτέρ τιμονιού (δυσκολή η πρόσβαση μέσα στο ταμπλό)
3) ξεχωριστή γείωση στα καλοριφέρ ή κάτι οτιδήποτε με αυτό.
4) ξεχωριστή γείωση στα φώτα.

επίσης όλοι συμμφωνούσαν πως ό,τι καλώδιο περάσεις στην παροχή , το ίδιο ή μεγαλύτερο πρέπει να έχεις για τη γείωση. επομένως για τα παιδιά που έχουν 0 gauge στην παροχή πρέπει να έχουν και στις γειώσεις 0 ή 00 gauge.(τουλάχιστον για το δυναμό είναι απαράιτητο.)
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

panos2
Μαθαίνω να στρίβω.
Μαθαίνω να στρίβω.
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Δευ Ιουν 16, 2008 9:31 pm
Τοποθεσία: xalandri

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από panos2 » Σάβ Νοέμ 01, 2014 2:14 am

επισης και ξεχωριστη γειωση του βεντιλατερ του ψυγειου.
παντως για το τιμονι το ειχα σκεφτει και εγω.θα τραβηξω μια απο το σασσι του μοτερ του ηλεκτρικου τιμονιου απευθειας στο σασσι του αυτοκινητου.

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Σάβ Νοέμ 01, 2014 9:15 pm

εσύ πάνο το έχεις ψάξει πάρα πολύ το θέμα και είναι επακόλουθο να γνωρίζεις τί και που χρειάζεται η γείωση. :grin:
στο βεντιλατέρ πού τη συνέδεσες; δε βρίσκω πουθενά μεταλλική επιφάνεια. :shock:
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

panos2
Μαθαίνω να στρίβω.
Μαθαίνω να στρίβω.
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Δευ Ιουν 16, 2008 9:31 pm
Τοποθεσία: xalandri

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από panos2 » Σάβ Νοέμ 01, 2014 9:54 pm

στο βεντιλατερ ηθελα να βαλω δεν το εχω ψαξει βεβαια λογω χρονου (πιθανον να εκοβα τη φυσα με ελεγχο οτι δεν σταματαει ο ανεμιστηρας απο τη γειωση ) αλλιως καπου γυρω απο το σασσι του κινητηρα του ηλεκτρικου μοτερ.

επισης κατι αλλο ηθελα να σε ρωτησω.εχεις αλλαξει τους ακροδεκτες που πιανουν τους πολους της μπαταριας?εδω που εψαξα σε κατι μαγαζια με ηχοσυστηματα ειχαν κατι κινεζικους(η δεν εμφανιζαν τους καλους).της φιατ οι ακροδεκτες ειναι για πεταμα.

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Κυρ Νοέμ 02, 2014 6:34 pm

γειά σου πάνο. τους ακροδέκτες υπάρχουν εταιρείες στο εξωτερικό που φτιάχνουν χάλκινους αλλά δε στέλνουν ελλάδα. εδω έχουμε κάτι ορειχάλκινους οι οποίοι είναι σκουπίδια. διάλεξα την ακριβή οδό.πήρα ένα κομμάτι χαλκού και το πήγα σε μηχανουργείο να μου φτιάξουν.δεν τους έβαλα όμως επάνω για τον εξής λόγο. οι πόλοι της μπατάριας είναι από μόλυβδο και έτσι οι ακροδέκτες του αυτοκινήτου είναι και αυτοί από μόλυβδο. επομένως αλλάζοντας τους με χάλκινους αυτό που θα πετύχω σε μία εβδομάδα μέσα είναι να οξειδωθεί ο χαλκός. η λύση ακούει στο όνομα επαργύρωση . το ασήμι ακόμα και αν οξειδωθεί (που θα οξειδωθεί) δεν χάνει την αγωγιμότητα του.αλλά καταλαβαίνεις πως το κόστος πάει στα ουράνια και δε νομίζω να το προχωρήσω άλλο.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Δευ Νοέμ 10, 2014 2:31 pm

επίσης πάνο , βρήκα ακόμα μία καλλίτερη λύση για επικάλυψη στις συνδέσεις για τις γειώσεις και για τους πόλους. δεν έχει χρησιμοποιηθεί από άλλους με τέτοιο τρόπο αλλά μπορείς άνετα και με ασφάλεια να το κάνεις. τους ψεκάζεις με plati-dip και μονώνονται σχεδόν εφόρου ζωής.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από GDRIVER » Πέμ Ιαν 15, 2015 10:26 am

Καλημέρα παιδιά. μερικές ερωτήσεις μιας και ολοκληρώθηκε η προσθήκη.
είναι δυνατόν να οφείλονται στις ηλεκτρικές μετατροπές τα παρακάτω;
το πρωτο πράγμα που διαπιστώθηκε κατευθείαν είναι πως το βεντιλατέρ δουλεύει πολύ λιγότερο. ακόμα και σε θερμό κλίμα ή σε πολύ μποτιλιάρισμα το βεντιλατέρ δε μπαίνει σε λειτουργία. αρχικώς φοβήθηκα μήπως και κόλλησε και έτσι μετά από ταξίδι το άφησα κανένα μισάωρο στο ρελαντί να δω μήπως ανέβει η θερμοκρασία αφού νόμιζα πως είχε κολλήσει. αλλά δουλέυει κανονικά καθώς ενεργοποιήθηκε και μάλιστα σβήνει αρκετά γρηγορότερα από ότι έσβηνε.η θερμοκρασία παραμένει σταθερή.
άλλο που πρόσεξα επίσης είναι το πόσο βάρυνε το τιμόνι. πραγματικά τώρα έχω αρχίσει και χρησιμοποιώ το city για να σταθμεύσω το οποίο όταν ενεργοποιείται γίνεται μαλακότερο από ότι ήταν πριν. μου θυμίζει το υδραυλικό τιμόνι του tempra που κάποτε είχα και μάλιστα είναι ακόμη πιο βαρύ. επίσης στις υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό βαραίνει ακόμη περισσότερο.
να επισημάνω πως πάλι άλλαξα το καλώδιο του θετικού πόλου και μπήκε ένα στα 120mm2 ή αλλιώς 4/0 . επίσης όλες οι γειώσεις τοποθετήθηκαν απευθείας στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και όχι στο πλαίσιο.
τώρα η τάση σε ρελαντί μετρήθηκε στα 14,14 volt.
είναι δυνατόν να οφείλεται κάτι τέτοιο από την ηλεκτρική αναβάθμιση;
στον αντίποδα έχω προσέξει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
cmosfxx
Έβγαλα το Ν
Έβγαλα το Ν
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 06, 2013 3:27 am
Τοποθεσία: Χανιά-θες/νικη

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσίευση από cmosfxx » Σάβ Ιαν 17, 2015 8:31 pm

Σχετικα με το βεντιλατερ και την καταναλωση εχεις σκεφτει οτι μπορει να ειναι απλα απο το κρυο τωρα το χειμωνα, σε σχεση με οταν ξεκινησες τις μετατροπες ? Διαβασε μεσω OBD τι θερμοκρασια εχεις.

Σχετικα με το τιμονι, αυτο ειναι περιεργο. Μετρισε την πτωση τασης καθως στριβεις το τιμονι προς τα τερματα. Αν εχεις multiecuscan διαβασε ποσα volt εχει το ECU του τιμονιου. Ισως η μπαταρια σου να τα τιναζει σιγα σιγα αν εχεις μεγαλα drop.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φτιάχτο μόνος σου”