DIY - Γειώσεις!!
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 12:28 pm
παιδια εψαξα το θεμα με τα ρευματα στα puntakia κ γενικα στα fiat διαβαζοντας λοιπόν διαφορα θέματα ελεγαν για ελλιπείς γειώσεις απο τον κατασκεβαστη.. για να διαπηστόσω με τα ίδια μου τα μάτια αυτα που έλεγαν πηρα το πολύμετρο κ μέτρισα την πτώση τάσης που είχε
1)απο την μπαταρία στον κινητήρα
2) απο την μπαταρία στον εγκέφαλο
3) απο την μπαταρία στον πλαίσιο του αυτοκινήτου
η μπαταρια για να δείς αν ειναι καλή, οταν μετρήσεις την τάση της πρέπει να σου δείχνει 12.3 volt χωρίς να ειναι σε λειτουργία ο κινητήρας κ οταν ειναι σε λειτουργεία (δηλαδή δουλεύει το δυναμό) πρεπει να δείχνει αν δε κάνω λάθος 13.8 παντως περισσότερο απ οτι πρίν. ετσι διαπήστοσα οτι εχει μια πτώση τάσης κ στις τρείς περιπτώσεις της τάξεως τον 2 volt πάνω κατω περίπου. ενώ κανονοικά πρέπει να σου δέιχνει σχεδόν το ίδιο οσα volt είναι η μπαταρία με μια μικρή διαφορα σε mV(οπως μετρισαμε σε ενους φίλουμου το αμαξι του. seat ibiza) ετσι τοποθέτησα 3 επιπλέων γειώσης μια στον κινητήρα μια στον εγκέφαλο κ μία στο πλαίσιο
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ
υποτίθεται οτι βλέπεις μια καλήτερη ανταπόκριση στο γκάζι κατι σαν μπούστερ.το μόνο σύγουρο που πιστεύω εγώ ειναι οτι "κλίνουν" σωστα γενικότερα όλα το κυκλώματα στο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία π.χ ο εγκέφαλος διαβάζει-λειτουργεί πιο σωστά...
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!!!!!!!!
πριν σας πω την ολλη διαδικασία θελω να σα επισημάνω οτι σε εμένα δε παρουσίασε κανένα πρόβλημα.αν διαβάσετε την όλλη διαδικασία κ έχετε αμφιβολίες ή οτι θα έχετε καποιο πρόβλημα μη την κάνεται γιατι δε φέρω καμία ευθύνη!!!!!! μη κάψετε κανένα εγκέφαλο!!!γιατι οπως λενε: ο θεός συνχορέι το ρεύμα ποτέ!!!!!! : ))
κατι ακόμα sorry αλλα εχω μόνο μια φωτο να σας δείξω τελειωμένη η ολλη διαδικασία δε τράβηξα άλλες ..
τα υλικα που χρειάστηκα ήταν
1.5 μετρο 10mm^2 μαλακό συλικονούχο καλώδιο (εγω βρήκα καλώδιο ήχου το οποίο έχει πολυ χαμιλη αντίσταση κ καλή μόνωση στηχίζει 6 ευρώ το μέτρο)
6 κοσάκια (ειναι ροδέλα οπου στην ακρη της μπορεί να συνδεθεί-πιάσει το καλώδιο) για 10mm^2 καλώδιο χάλκινα κώστος 3 ευρώ
1 μετρο θερμοσυστελλόμενο υλικό κόστος 1ευρώ ( δε θα χρειαστεί όλο, θα σας περισσέψει παρα πολυ απλα πάει με το μέτρο)
ΕΡΓΑΛΕΙΑ
μπενσα
αναπτήρα
10αρακι κλειδί
ΦΤΙΑΞΙΜΟ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
μέτρησα τις 3 αποστάσης απο τον αρνητικό πόλο κ έκοψα το καλώδιο όπως δέιχνω στην φώτο μετά τοποθέτησα στις άκρες του κάθε καλωδίου απο ένα κοσάκι (μη ξεχάσετε πρώτα να κοψετε ενα κομάτι 5cm θεροσιστελόμενο κ να πέρασετε απο μέσα του το καλώδιο)μετα γδέρνετε το καλώδιο βαζετε το κοσάκι κ το σφιγκετε οσο πιο πολύ μπορείτε να πιάσει καλά. τέλος περνετε έναν αναπτήρα κ ζεσταίνετε το θερμωσιστελόμενο ετσι ώστε να πιάσει το μισό θερμοσιστελόμενο το καλώδιο κ το άλλο μισό το εκτεθημένο-γδαρμενο καλώδιο που ειναι πάνω στο κοσάκι μεχρι την ροδέλα- τρύπα.αυτή την διαδικασία την κάνεται κ στα τρία καλώδια.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
ξεσυνδέουμε πρώτα τον θετικό πόλο της μπαταρίας κ τον μονώνουμε με μονωτική ταινία για να ειμαστε σίγουροι μη γείνει κανενα βραχυκύκλωμα μετα βρίσκουμε τα 3 σημεία που θα τοποθετήσουμε τις γειώσεις
εγω στον κινητήρα το βίδωσα εκει που βιδώνει το φιλτροκούτι , στον εγκέφαλο ξεβίδωσα την μεσα δεξιά βίδα (οπως τον κοιτάμε) τοποθέτησα την ροδέλα-κοσάκι κ το ξαναβίδωσα.Στο πλαίσιο βρήκα μια βίδα στο δεξί φτερο (οπως κοιτάμε την φώτο) έξυσα λιγο το χρώμα για να μπορεί να κάνει καλή επαφη κ το τοποθέτησα
Τελος αυτα τα τρία καλώδια τα σύνδεσα στον αρνιτικό πόλο τα έσφιξα καλά κ ξανατοποθέτισα τον θετικό πόλο.
προσέχετε πάντα μην ακουμπήσουν τα καλώδια στον θετικό πολο της μπαταρίας
ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΣΦΙΞΙΜΟ!!!!
ενα απλο σχεδιο
1)απο την μπαταρία στον κινητήρα
2) απο την μπαταρία στον εγκέφαλο
3) απο την μπαταρία στον πλαίσιο του αυτοκινήτου
η μπαταρια για να δείς αν ειναι καλή, οταν μετρήσεις την τάση της πρέπει να σου δείχνει 12.3 volt χωρίς να ειναι σε λειτουργία ο κινητήρας κ οταν ειναι σε λειτουργεία (δηλαδή δουλεύει το δυναμό) πρεπει να δείχνει αν δε κάνω λάθος 13.8 παντως περισσότερο απ οτι πρίν. ετσι διαπήστοσα οτι εχει μια πτώση τάσης κ στις τρείς περιπτώσεις της τάξεως τον 2 volt πάνω κατω περίπου. ενώ κανονοικά πρέπει να σου δέιχνει σχεδόν το ίδιο οσα volt είναι η μπαταρία με μια μικρή διαφορα σε mV(οπως μετρισαμε σε ενους φίλουμου το αμαξι του. seat ibiza) ετσι τοποθέτησα 3 επιπλέων γειώσης μια στον κινητήρα μια στον εγκέφαλο κ μία στο πλαίσιο
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ
υποτίθεται οτι βλέπεις μια καλήτερη ανταπόκριση στο γκάζι κατι σαν μπούστερ.το μόνο σύγουρο που πιστεύω εγώ ειναι οτι "κλίνουν" σωστα γενικότερα όλα το κυκλώματα στο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία π.χ ο εγκέφαλος διαβάζει-λειτουργεί πιο σωστά...
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!!!!!!!!
πριν σας πω την ολλη διαδικασία θελω να σα επισημάνω οτι σε εμένα δε παρουσίασε κανένα πρόβλημα.αν διαβάσετε την όλλη διαδικασία κ έχετε αμφιβολίες ή οτι θα έχετε καποιο πρόβλημα μη την κάνεται γιατι δε φέρω καμία ευθύνη!!!!!! μη κάψετε κανένα εγκέφαλο!!!γιατι οπως λενε: ο θεός συνχορέι το ρεύμα ποτέ!!!!!! : ))
κατι ακόμα sorry αλλα εχω μόνο μια φωτο να σας δείξω τελειωμένη η ολλη διαδικασία δε τράβηξα άλλες ..
τα υλικα που χρειάστηκα ήταν
1.5 μετρο 10mm^2 μαλακό συλικονούχο καλώδιο (εγω βρήκα καλώδιο ήχου το οποίο έχει πολυ χαμιλη αντίσταση κ καλή μόνωση στηχίζει 6 ευρώ το μέτρο)
6 κοσάκια (ειναι ροδέλα οπου στην ακρη της μπορεί να συνδεθεί-πιάσει το καλώδιο) για 10mm^2 καλώδιο χάλκινα κώστος 3 ευρώ
1 μετρο θερμοσυστελλόμενο υλικό κόστος 1ευρώ ( δε θα χρειαστεί όλο, θα σας περισσέψει παρα πολυ απλα πάει με το μέτρο)
ΕΡΓΑΛΕΙΑ
μπενσα
αναπτήρα
10αρακι κλειδί
ΦΤΙΑΞΙΜΟ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
μέτρησα τις 3 αποστάσης απο τον αρνητικό πόλο κ έκοψα το καλώδιο όπως δέιχνω στην φώτο μετά τοποθέτησα στις άκρες του κάθε καλωδίου απο ένα κοσάκι (μη ξεχάσετε πρώτα να κοψετε ενα κομάτι 5cm θεροσιστελόμενο κ να πέρασετε απο μέσα του το καλώδιο)μετα γδέρνετε το καλώδιο βαζετε το κοσάκι κ το σφιγκετε οσο πιο πολύ μπορείτε να πιάσει καλά. τέλος περνετε έναν αναπτήρα κ ζεσταίνετε το θερμωσιστελόμενο ετσι ώστε να πιάσει το μισό θερμοσιστελόμενο το καλώδιο κ το άλλο μισό το εκτεθημένο-γδαρμενο καλώδιο που ειναι πάνω στο κοσάκι μεχρι την ροδέλα- τρύπα.αυτή την διαδικασία την κάνεται κ στα τρία καλώδια.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
ξεσυνδέουμε πρώτα τον θετικό πόλο της μπαταρίας κ τον μονώνουμε με μονωτική ταινία για να ειμαστε σίγουροι μη γείνει κανενα βραχυκύκλωμα μετα βρίσκουμε τα 3 σημεία που θα τοποθετήσουμε τις γειώσεις
εγω στον κινητήρα το βίδωσα εκει που βιδώνει το φιλτροκούτι , στον εγκέφαλο ξεβίδωσα την μεσα δεξιά βίδα (οπως τον κοιτάμε) τοποθέτησα την ροδέλα-κοσάκι κ το ξαναβίδωσα.Στο πλαίσιο βρήκα μια βίδα στο δεξί φτερο (οπως κοιτάμε την φώτο) έξυσα λιγο το χρώμα για να μπορεί να κάνει καλή επαφη κ το τοποθέτησα
Τελος αυτα τα τρία καλώδια τα σύνδεσα στον αρνιτικό πόλο τα έσφιξα καλά κ ξανατοποθέτισα τον θετικό πόλο.
προσέχετε πάντα μην ακουμπήσουν τα καλώδια στον θετικό πολο της μπαταρίας
ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΣΦΙΞΙΜΟ!!!!
ενα απλο σχεδιο