Σελίδα 1 από 11

DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 12:28 pm
από Akaliptos_1
παιδια εψαξα το θεμα με τα ρευματα στα puntakia κ γενικα στα fiat διαβαζοντας λοιπόν διαφορα θέματα ελεγαν για ελλιπείς γειώσεις απο τον κατασκεβαστη.. για να διαπηστόσω με τα ίδια μου τα μάτια αυτα που έλεγαν πηρα το πολύμετρο κ μέτρισα την πτώση τάσης που είχε
1)απο την μπαταρία στον κινητήρα
2) απο την μπαταρία στον εγκέφαλο
3) απο την μπαταρία στον πλαίσιο του αυτοκινήτου
η μπαταρια για να δείς αν ειναι καλή, οταν μετρήσεις την τάση της πρέπει να σου δείχνει 12.3 volt χωρίς να ειναι σε λειτουργία ο κινητήρας κ οταν ειναι σε λειτουργεία (δηλαδή δουλεύει το δυναμό) πρεπει να δείχνει αν δε κάνω λάθος 13.8 παντως περισσότερο απ οτι πρίν. ετσι διαπήστοσα οτι εχει μια πτώση τάσης κ στις τρείς περιπτώσεις της τάξεως τον 2 volt πάνω κατω περίπου. ενώ κανονοικά πρέπει να σου δέιχνει σχεδόν το ίδιο οσα volt είναι η μπαταρία με μια μικρή διαφορα σε mV(οπως μετρισαμε σε ενους φίλουμου το αμαξι του. seat ibiza) ετσι τοποθέτησα 3 επιπλέων γειώσης μια στον κινητήρα μια στον εγκέφαλο κ μία στο πλαίσιο

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ
υποτίθεται οτι βλέπεις μια καλήτερη ανταπόκριση στο γκάζι κατι σαν μπούστερ.το μόνο σύγουρο που πιστεύω εγώ ειναι οτι "κλίνουν" σωστα γενικότερα όλα το κυκλώματα στο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία π.χ ο εγκέφαλος διαβάζει-λειτουργεί πιο σωστά...

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!!!!!!!!
πριν σας πω την ολλη διαδικασία θελω να σα επισημάνω οτι σε εμένα δε παρουσίασε κανένα πρόβλημα.αν διαβάσετε την όλλη διαδικασία κ έχετε αμφιβολίες ή οτι θα έχετε καποιο πρόβλημα μη την κάνεται γιατι δε φέρω καμία ευθύνη!!!!!! μη κάψετε κανένα εγκέφαλο!!!γιατι οπως λενε: ο θεός συνχορέι το ρεύμα ποτέ!!!!!! : ))

κατι ακόμα sorry αλλα εχω μόνο μια φωτο να σας δείξω τελειωμένη η ολλη διαδικασία δε τράβηξα άλλες ..


τα υλικα που χρειάστηκα ήταν
1.5 μετρο 10mm^2 μαλακό συλικονούχο καλώδιο (εγω βρήκα καλώδιο ήχου το οποίο έχει πολυ χαμιλη αντίσταση κ καλή μόνωση στηχίζει 6 ευρώ το μέτρο)

6 κοσάκια (ειναι ροδέλα οπου στην ακρη της μπορεί να συνδεθεί-πιάσει το καλώδιο) για 10mm^2 καλώδιο χάλκινα κώστος 3 ευρώ

1 μετρο θερμοσυστελλόμενο υλικό κόστος 1ευρώ ( δε θα χρειαστεί όλο, θα σας περισσέψει παρα πολυ απλα πάει με το μέτρο)
ΕΡΓΑΛΕΙΑ
μπενσα
αναπτήρα
10αρακι κλειδί
ΦΤΙΑΞΙΜΟ ΚΑΛΩΔΙΩΝ

μέτρησα τις 3 αποστάσης απο τον αρνητικό πόλο κ έκοψα το καλώδιο όπως δέιχνω στην φώτο μετά τοποθέτησα στις άκρες του κάθε καλωδίου απο ένα κοσάκι (μη ξεχάσετε πρώτα να κοψετε ενα κομάτι 5cm θεροσιστελόμενο κ να πέρασετε απο μέσα του το καλώδιο)μετα γδέρνετε το καλώδιο βαζετε το κοσάκι κ το σφιγκετε οσο πιο πολύ μπορείτε να πιάσει καλά. τέλος περνετε έναν αναπτήρα κ ζεσταίνετε το θερμωσιστελόμενο ετσι ώστε να πιάσει το μισό θερμοσιστελόμενο το καλώδιο κ το άλλο μισό το εκτεθημένο-γδαρμενο καλώδιο που ειναι πάνω στο κοσάκι μεχρι την ροδέλα- τρύπα.αυτή την διαδικασία την κάνεται κ στα τρία καλώδια.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΛΩΔΙΩΝ

ξεσυνδέουμε πρώτα τον θετικό πόλο της μπαταρίας κ τον μονώνουμε με μονωτική ταινία για να ειμαστε σίγουροι μη γείνει κανενα βραχυκύκλωμα μετα βρίσκουμε τα 3 σημεία που θα τοποθετήσουμε τις γειώσεις

εγω στον κινητήρα το βίδωσα εκει που βιδώνει το φιλτροκούτι , στον εγκέφαλο ξεβίδωσα την μεσα δεξιά βίδα (οπως τον κοιτάμε) τοποθέτησα την ροδέλα-κοσάκι κ το ξαναβίδωσα.Στο πλαίσιο βρήκα μια βίδα στο δεξί φτερο (οπως κοιτάμε την φώτο) έξυσα λιγο το χρώμα για να μπορεί να κάνει καλή επαφη κ το τοποθέτησα
Τελος αυτα τα τρία καλώδια τα σύνδεσα στον αρνιτικό πόλο τα έσφιξα καλά κ ξανατοποθέτισα τον θετικό πόλο.
προσέχετε πάντα μην ακουμπήσουν τα καλώδια στον θετικό πολο της μπαταρίας
ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΣΦΙΞΙΜΟ!!!!
Εικόνα

ενα απλο σχεδιο
Εικόνα

Re: ΓΕΙΩΣΕΙΣ!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 12:30 pm
από Akaliptos_1
δε μπορω να ανεβασω την φωτο μου λεει οτι ειναι πολυ μεγάλη την εχω μικρύνει οσο πιο πολυ μπορω..μηπως ξέρει κανεις να μου πει πως θα την ανεβασω..?

Re: ΓΕΙΩΣΕΙΣ!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 12:44 pm
από Wazie
Θα πας στην σελιδα http://www.imageshack.us θα ανεβασεις την φωτογραφια σου εκει και μετα θα αντιγραψεις το 2ο link που σου δινει και θα το βαλεις αναμεσα εδω [img]LINK[/img] που το βρισκεις στα ΒΒcodes :razz:

προσεξε μονο να την κανεις Resize σε 600χ480 (board forums) :razz:

Re: ΓΕΙΩΣΕΙΣ!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 12:55 pm
από P.A.D.R.C
Wazie έγραψε:Θα πας στην σελιδα http://www.imageshack.us θα ανεβασεις την φωτογραφια σου εκει και μετα θα αντιγραψεις το 2ο link που σου δινει και θα το βαλεις αναμεσα εδω [img]LINK[/img] που το βρισκεις στα ΒΒcodes :razz:

προσεξε μονο να την κανεις Resize σε 600χ480 (board forums) :razz:
Καλο ειναι να φτιαξεις ενα λογαριασμο πρωτα ωστε να μην "χαθουν" μετα απο λιγο καιρο...To resize δεν ειναι απαραιτητο και βεβαια 640χ480 ειναι λιγο..1024χ768 ειναι σιγουρο ικανοποιητικες σαν αναλυση και επιλεον δεν ειναι "τεραστιες".

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 2:55 pm
από Vicepresident
Λοιπόν!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πολύ χαίρομαι που άνοιξε αυτό το θέμα!!!!!!!!!! :razz: :razz: :razz: :razz:

Στην δικιά μου γλώσσα,αλλά και στην Αμερική,αυτό λέγεται "BIG 3"
Αλλά δεν γίνεται ακριβώς έτσι.

Να συμφωνήσω και εγώ στο ότι τα FIAT δεν τα πάνε καθόλου καλά με τις γειώσεις τους
αλλά ΚΑΙ με το καλώδιο που πάει από το δυναμό στην μίζα και ύστερα στην μπαταρία.
Μιλάω για το + ή ΚΟΚΚΙΝΟ,όπως θέλει ο καθένας το λέει.

Μια ανακεφαλαίωση με 2 μικρές διορθώσεις.
Η μπαταρία είναι καλή όταν βρίσκεται μεταξύ 12,3 έως 12,7 σταθερή πάντα χωρίς φορτία.
Να επισημάνω ότι μια μπαταρία λέγεται καλή ΟΧΙ ΜΟΝΟ όταν έχει αυτές τις ενδείξεις (12,3 - 12,7) αλλά και όταν
δεν πέφτει κάτω από τα 11,1 εως 11,5 βολτ στο μυζάρισμα.Δεν αρκεί ΜΟΝΟ να έχει βολτ.Πρέπει να τα κρατάει
κιόλας.Αυτή είναι η δεύτερη ιδιότητα της μπαταρίας και λέγεται Αμπεράζ.Η πρώτη ιδιότητα είναι το βολτάζ
Όταν βρίσκεται σε λειτουργία ο κινητήρας το βολτάζ που πρέπει να βλέπεις στο βολτόμετρο σου
(στα PUNTO) πρέπει να είναι από 13,8 έως 14,1.Μπορεί κάποιες φορές (σπάνια) να δεις στιγμιαία 14,2.

Στις γειώσεις τώρα!!

Το Big 3, που λένε και οι Αμερικανοί, είναι η αναβάθμιση των καλωδίων μεταξύ δυναμό - μπαταρίας - μηχανής - σασί.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στο σασί. Είτε βγάζουμε αυτό που έχει και βάζουμε ένα μεγαλύτερο, είτε το αφήνουμε όπως είναι και άπλα προσθέτουμε άλλο ένα.
2. Από τη μηχανή στο σασί. Εναλλακτικά μπορούμε να βάλουμε από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στη μηχανή. Εννοείται ότι μπορούμε να κάνουμε και τα δυο.
3. Τέλος και πιο σημαντικό από το δυναμό (+) στον θετικό πόλο της μπαταρίας.
Δεν ξέρω για άλλα αυτοκίνητα αλλά στα PUNTO το θετικό καλώδιο που πάει στην μπαταρία
περνάει πρώτα από την μίζα.
Το Big 3 είναι απαραίτητο σε κάθε περίπτωση και κοστίζει ελάχιστα. Είναι μια πολύ καλή αναβάθμιση στα ρεύματα μας.

Το καλώδιο που πρέπει να τοποθετηθεί για αυτή την δουλειά πρέπει να είναι 2g ή 4g.
Καλώδιο ηχείου δυστυχώς δεν κάνει.

Να και ένα βιντεάκι,έτσι για να υπάρχει!!



Τα DIY πραγματοποιούντε πάντα με δική σας ευθύνη…Γι’ αυτό….ΠΡΟΣΟΧΗ ! ! !


Πηγή..: http://www.streetbassclub.gr

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 4:46 pm
από Akaliptos_1
σωστος Vicepresident. οσο αφορα την μπαταρια κατι ακομα οταν βαλεις μπροστα το αμαξι κ το βολτομετρο σου δείχνει πάνω στην μπαταρια 13.8++ στην ουσία ετσι τσεκάρεις αν σου δουλεύει σωστα κ το δυναμό.. οσο αφορά το καλώδιο ήχου που έβαλα δεν είναι απλα καλώδιο ήχου ειναι μαλακό καλώδιο τύπου ΝΥΜ(δε θυμαμαι να σου πω την καινούργες ονομασίςε με τα πρότυπα ΕΛΟΤ θα το ψαξω κ θα σου πω..) με χαμιλά ΩΜ και μόνωση απο σιλικόνη ετσι ώστε να αντέχει στις υψιλές θερμοκρασίες .το συγκεκριμένο καλώδιο το δουλεύουν κ στα συστήματα ήχου λογο καλής ποιότητα

οσο αφορά την περήπτωση 2 πιστεύω οτι ειναι καλύτερα να φεύγουν ολα απο τον αρνητικό πολο κ οχι αλυσιδωτά..λογο πτώσης τάσης.προσωπική μου αποψη..
κατι τελευτέο εγω χρησιμοποίησα κοκκινο χρώμα γιατι την στιγμη που πήγα να το αγοράσω δε βρήκα μαυρο.καλο θα ειναι να ειναι μαυρο το καλώδιο μη μπερδεύουντε τα χρώματα...

πιστεύω να βοήθησα λιγο γιατι απ οτι εψαξα το forum δεν ειδα να υπαρχει καποια συζήτηση κ ειπα να το ανοίξω...

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 4:56 pm
από kostas013
σε ηλεκτρολογο τι κοστος θα εχει περιπου?

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 5:26 pm
από Vicepresident
Καλά έκανες φιλαράκι.....που δεν βρίσκω πουθενά το όνομα σου!!!
Όσο για τα πιστεύω σου στην δεύτερη περίπτωση να σου πω το εξής......
Εγώ,καθαρά λόγο hobby,ψάχνω και τα ελάχιστα 0,000 του βολτ.
Θα σου πω λοιπόν ότι όταν πέρασα γειώσεις στο δυναμό,πέρασα 2 καλώδια.
Το ένα από το σασί του αυτοκινήτου στο σώμα του δυναμό και το άλλο από το - της μπαταρίας
ΠΑΛΙ στο σώμα του δυναμό.......
Το αποτέλεσμα ήταν 0,09 βολτ επάνω.... :shock: :shock: :shock:
Με λίγα λόγια.....
Όσες περισσότερες γειώσεις έχεις....τόσο καλύτερα είναι!!!!!!!!


Φίλε Κώστα σε ηλεκτρολόγο δεν έχω ρωτήσει για τιμή.Το έκανα μόνος μου.
Κάνε έναν κόπο και ρώτα και άμα σου πει μα κ μου πες του να γίνει
πωλητής παπουτσιών καλύτερα...........Στεγνά..........

Αν αποφασίσεις να το κάνεις μόνος σου δυσκολία θα βρεις μόνο
σε ότι αφορά το δυναμό και αυτό γιατί είναι τοποθετημένος
από την κάτω μεριά..

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 9:36 pm
από panos2
τα καλωδια μπορουμε να τα βρουμε σε καταστηματα ηλεκτρολογικου υλικου?το big 3 φευγει απο το δυναμο και παει στο θετικο πολο της μπαταριας?αυτο σε τι εξυπηρετει?τι διαφορες θα δω με τις εξτρα γειωσεις?

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 10:10 pm
από Vicepresident
Τα καλώδια αυτά δεν θα τα βρεις σε τέτοια καταστήματα.
Μόνο σε ΚΑΛΑ καταστήματα με car audio.
Από τις ερωτήσεις που κάνεις μάλλον δεν έχεις κατανοήσει τα παραπάνω ποστ.......
Ρίξε πάλι μια καλύτερη ματιά..

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 09, 2011 11:30 pm
από panos2
αν καταλαβα καλα στο βιντεο φερνει το καλωδιο απο το δυναμο στο θετικο πολο της μπαταριας?αυτο το καλωδιο λογικα δεν επρεπε να φευγει μεσα απο το δυναμο?αν μπορεις να εξηγησεις γιατι το παει στο θετικο και οχι στον αρνητικο πολο.

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 10, 2011 1:51 am
από Akaliptos_1
κατσε γιατι τα εχεις μπερδεμενα panos2 το δυναμο ουσιαστικά φορτίζει την μπαταρία οποτε φευγει απο το δυναμο ενα καλώδιο κ πηγένει στον θετικο πολο της μπαταριας.ξαναρήξε μια ματια στα πρώτα που έγραψα.. οσο αφορα τωρα το κώστος κ πόσο θα σου παρει ενας ηλεκτρολογός ειναι αναλόγως στο ατομο που θα πέσεις...παντος μαστορικά αμα σου πάρει πάνω απο 30 ευρώ για εμένα ειναι κλέφτης...!!! αυτα τα 3 καλώδια που εβαλα δεν ειναι ουτε μισή ωρα δουλειά πιο πολυ ώρα μου εφαγε να τα μετρήσω κ να τα φτιάξω παρα να τα τοποθετίσω... οσο για το κώστος υλικών υπολόγιζε ενα 15-20 ευρω το πολύ!

Vicepresident Νικος ειναι το ονομα μου! : )
90mV δηλαδή πάνω?!?!? ειναι κατι κ αυτό!!!
συνφονώ σε αυτο που λες αλλα κοιτα διαφορα πτωσης τάσης που θα εχεις αμα πάρεις μόνο ενα καλώδιο γειωσης για το δυναμο
ή απο το σασι ή απο τον αρνητικο πολο. σίγουρα απευθείας απο τον αρνητικό πολο θα εχεις μικρότερη πτώση τάσης..
απ οτι καταλαβενω Vicepresident δεν σου ειναι μονο χομπι πρεπει να ειναι κ η δουλειά σου σχετική με ηλεκτρολογικα...

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 10, 2011 11:23 am
από dimnim
Αυτό σε τι οφελεί το αυτοκίνητο?
Καλύτερη απόδοση?
Προστασία από βραχυκύκλωμα?

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 10, 2011 1:24 pm
από panos2
θα το πω αναλυτικα μαλλον δεν εχεται καταλαβει τι εννοω.το καλωδιο στο βιντεο φευγει απο το δυναμο (κελυφος-σασσι-γειωση) και πηγαινει στον θετικο πολο της μπαταριας.αυτο ειναι σωστο?δεν φευγει απο το εσωτερικο του δυναμου σαν αντικατασταση του καλωδιου που ερχεται απο το δυναμο στη μπαταρια.

Re: DIY - Γειώσεις!!

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 10, 2011 1:43 pm
από kostas013
ρε παιδια μας εχετε μπερδεψει
καποιον να κανει μια ανακεφαλαιωση με το που πρεπει να ειναι οι γειωσεις και πως
και αν στην τελικη αξιζει και θα αποδωσει αυτα που ειπωθηκαν στο αρχικο ποστ!