Διαφορικά

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
P.A.D.R.C
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 16442
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Διαφορικά

Δημοσίευση από P.A.D.R.C » Τετ Νοέμ 22, 2006 8:49 pm

Σκοπός του διαφορικού σε κάθε αυτοκίνητο είναι να μεταδίδει με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη του μοτέρ στο δρόμο. Υπό τη λογική αυτή, μία βελτίωση στον κινητήρα που θα αποφέρει μεγάλη αύξηση στη ιπποδύναμη δεν θα βελτιώσει δραματικά και τις επιδόσεις αν δε «περάσει» ολόκληρη στο δρόμο.

Διαφορικό: Τι είναι;

Το διαφορικό είναι ένας μηχανισμός, ο οποίος αποτελείται από κωνικά γρανάζια και βρίσκεται μεταξύ του κιβωτίου ταχυτήτων (που συνδέεται με εκείνο μέσω ενός άξονα), ενώ η ισχύς μεταφέρεται από εκείνο στους τροχούς μέσω των ημιαξονίων.
Στο εσωτερικό του διαφορικού υπάρχουν οι πλανήτες, που έχουν μόνιμη επαφή με τα ημιαξόνια και οι δορυφόροι, που βρίσκονται στερεωμένοι εσωτερικά του περιβλήματος.

Τι κάνει;

Ουσιαστικά, το διαφορικό ευθύνεται για τη μεταφορά της ισχύος στους τροχούς. Έτσι, αντιδρά ως τελική σχέση μετάδοσης του αυτοκινήτου, μειώνοντας την περιστροφική ταχύτητα του κιβωτίου, ακριβώς πριν περάσει στους τροχούς (σχέση διαφορισμού).

Στην πράξη;

Οι τροχοί του αυτοκινήτου γυρνούν με διαφορετική ταχύτητα τόσο όταν οι συνθήκες πρόσφυσης είναι περιορισμένες για έναν τροχό, όσο και όταν στρίβουμε.
Σε μια στροφή π.χ. οι εσωτερικοί τροχοί διαγράφουν μικρότερη ακτίνα στροφής από τους εξωτερικούς, ενώ και οι μη κινητήριοι τροχοί που δε συνδέονται μεταξύ τους, λειτουργούν ανεξάρτητα από τους άλλους δύο.
Αντίθετα με εκείνους όμως, οι κινητήριοι τροχοί είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους και έτσι οποιοδήποτε σύστημα μετάδοσης της κίνησης που διαθέτει διαφορικό και κιβώτιο, μπορεί να τους περιστρέψει.
Για να στρίψει, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο, χρειάζεται ένας από τους δύο κινητήριους τροχούς να εναρμονίσει το "βήμα" του με τον άλλον. Το διαφορικό ελέγχει τις δυνάμεις που ασκούνται από το κιβώτιο στα ημιαξόνια, μειώνοντας την ταχύτητα περιστροφής ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Αν δεν υπήρχε το διαφορικό, οι τροχοί θα έκαναν ακριβώς την ίδια κίνηση και με την ίδια ταχύτητα, καθιστώντας την οδήγηση ιδιαίτερα δύσκολη και ειδικά στις στροφές, όπου θα γινόταν και επικίνδυνη.

Εμπρός διαφορικό

Το εμπρός διαφορικό κατανέμει την ισχύ στους εμπρός τροχούς και μπορεί να είναι ανοιχτό ή ελεύθερο, είτε μπλοκέ σε συγκεκριμένο ποσοστό, αν και το πιο διαδεδομένο είναι το μπλοκέ τύπου LSD, που κατανέμει την ισχύ σε κάθε τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.
Αυτός ο τύπος διαφορικού συναντάται σε προσθιοκίνητα αυτοκίνητα με αυξημένη ιπποδύναμη. Έτσι, αν το αυτοκίνητό μας είναι προσθιοκίνητο και έχει αυξημένη απόδοση, τότε ένα τέτοιου είδους διαφορικό επιβάλλεται να τοποθετηθεί, αφού επενεργεί θετικά, εξαλείφοντας την υποστροφή.
Τέτοιου τύπου διαφορικά υπάρχουν για τα περισσότερα αυτοκίνητα στην αγορά after market. Για ένα καλό διαφορικό LSD της γνωστής μάρκας Quaife, υπολογίστε για την αγορά του περίπου 1.000 ευρώ.

Κεντρικό διαφορικό

Το κεντρικό διαφορικό συνεργάζεται με το εμπρός και πίσω διαφορικό και συναντάται σε τετρακίνητα αυτοκίνητα. Μπορεί να είναι τύπου Torsen ή LSD ή μπορεί να είναι απλά ανοιχτό. Στην τελευταία περίπτωση ισχύει ό,τι και για τα προσθιοκίνητα και για να βελτιώσουμε την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, πρέπει να τοποθετήσουμε πάλι ένα LSD.
Και πάλι, ένα τέτοιο διαφορικό για τετρακίνητο αυτοκίνητο κοστίζει ελαφρώς περισσότερα από το αντίστοιχο για εμπρός κίνηση, δηλαδή περίπου από 1.200 ευρώ.

Πίσω διαφορικό

Στα πισωκίνητα αυτοκίνητα δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός όσον αφορά στην ιπποδύναμη, σε σχέση με την ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού. Έτσι, αντίθετα με τα προσθιοκίνητα, όπου για να βγάλουν τη δύναμή τους στο δρόμο -αν εκείνη είναι από 250 ίππους και πάνω- επιβάλλεται ένα LSD, στα πισωκίνητα η χρήση έγκειται στην ανάδειξη των σπορ χαρακτηριστικών τους.
Η διαφορά σε ένα αυτοκίνητο με LSD, σε σχέση με ένα που έχει ανοιχτό διαφορικό, εστιάζεται σε περίπτωση που παρουσιαστεί υπερστροφή, όπου στο μεν πρώτο, το διαφορικό θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να βρει πρόσφυση, ενώ στο άλλο, απλά θα γυρνάει ο τροχός χωρίς να βρίσκει πρόσφυση, αλλά καίγοντας λάστιχο. Ένα τέτοιου τύπου μπλοκέ διαφορικό κοστίζει όσο περίπου και εκείνο για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο.

Είδη διαφορικού

Τorsen

• Το διαφορικό τύπου TORSEN (TORque SENsitive) έχει ως σκοπό να μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής του κινητήρα στον τροχό ή στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση, σε αντίθεση με τα κοινά διαφορικά.

Μπλοκέ

• Το μπλοκέ διαφορικό μεταφέρει πάντα στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση τόση ισχύ, πάντα ανάλογη με το βαθμό περιορισμού της ολίσθησης, που το συγκεκριμένο "μπλοκέ" μπορεί να επιτύχει. Το μπλοκέ διαφορικό στην πραγματικότητα είναι μόνον αυτό, που τη δύσκολη στιγμή κατανέμει την ισχύ κατά 50% σε κάθε τροχό.

LSD

• Τα Limited slip differential (LSD) έχει επικρατήσει να λέγονται "μπλοκέ" σε κάποιο ποσοστό. Ένα κοινό διαφορικό, στην περίπτωση που ένας τροχός χάσει την πρόσφυσή του, μεταδίδει σε αυτόν το 100% της ισχύος.
Ενώ το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD, σε μια αντίστοιχη περίπτωση, μεταδίδει και ένα ποσοστό της ισχύος στον τροχό, που διατηρεί την πρόσφυσή του.

Εικόνα
Εικόνα

πηγη:autotriti.gr[/img]


No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
Εικόνα
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB

Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)

Άβαταρ μέλους
kostas x 69
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 2628
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 08, 2004 11:57 am
Τοποθεσία: RHODES, Tsairi, Pastida, Aerodromio Maritson! NEO steki Lidl!!!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από kostas x 69 » Τετ Νοέμ 22, 2006 9:08 pm

poli kalo!
POWERED BY PAPAGIANNIS SERVICE KERATEA
Respect my 1400cc !!!
www.myspace.com/kostas_x
289Roda kai 38.1Ropi @1,9bar!!!!
My Channel http://www.youtube.com/user/kostasx69

Άβαταρ μέλους
Mpliki
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Τετ Μάιος 17, 2006 12:27 am
Τοποθεσία: Καλλιθεα

Δημοσίευση από Mpliki » Πέμ Νοέμ 23, 2006 12:06 am

Να σαι καλα μεγαλε. Αλλη μια λυμενη απορια.....

Άβαταρ μέλους
puntoforever
Εμαθα να ξεκινάω.
Εμαθα να ξεκινάω.
Δημοσιεύσεις: 287
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 07, 2007 3:05 pm

Re: Διαφορικά

Δημοσίευση από puntoforever » Σάβ Νοέμ 28, 2009 1:29 pm



ένα πολύ καλό βιντεακι αν και παλιό που εξηγεί την αρχή λειτουργιάς του διαφορικού

ξεκάνει περίπου στο 1.55

Άβαταρ μέλους
RUD
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1885
Εγγραφή: Τρί Σεπ 30, 2008 6:37 pm
Τοποθεσία: Athens

Re: Διαφορικά

Δημοσίευση από RUD » Σάβ Νοέμ 28, 2009 5:57 pm

Ευχαριστούμε πολύ P.A.D.R.C ! Πολύ χρήσιμο topic !
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
RUD
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1885
Εγγραφή: Τρί Σεπ 30, 2008 6:37 pm
Τοποθεσία: Athens

Re: Διαφορικά

Δημοσίευση από RUD » Σάβ Νοέμ 28, 2009 5:59 pm

puntoforever έγραψε:


ένα πολύ καλό βιντεακι αν και παλιό που εξηγεί την αρχή λειτουργιάς του διαφορικού

ξεκάνει περίπου στο 1.55
Πολύ καλο βιντεάκι.. !
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Achilleas GT
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1516
Εγγραφή: Τρί Μαρ 30, 2004 2:10 pm
Τοποθεσία: Vrilissia

Re: Διαφορικά

Δημοσίευση από Achilleas GT » Τετ Ιαν 13, 2010 12:44 pm

Μεγαλη διαφορα, σε οποιον αρεσουν οι στροφες και οι πιστες το προτεινω με 1000!!!
αλλαζει συμπεριφορα το αυτοκινητο, επιταχυνει καλυτερα, φρεναρει καλυτερα, και φθσικα στριβει τρενο! Θελει εξοικιωση ειδικα οσο ποιο σφιχτο ειναι!!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”