Υγρά φρένων, αυτός ο άγνωστος!!!

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kostas013
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 7823
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα

Υγρά φρένων, αυτός ο άγνωστος!!!

Δημοσίευση από kostas013 » Πέμ Ιουν 14, 2018 10:21 am

Πριν ασχοληθούμε με το «Ποιο είναι το καλύτερο υγρών φρένων» θα πρέπει πρώτα να καταλάβετε τι κάνει και πώς μπορεί να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα. Σε αγωνιστικές συνθήκες τα φρένα σας πρέπει να λειτουργούν πολύ πιο σκληρά από ό, τι στο δρόμο και αυτό τα κάνει να γίνονται πολύ ζεστά. Όταν γίνονται πολύ καυτά, μπορούν να αρχίσουν να χάνουν την απόδοση. Μπορεί να έχετε ακούσει τους ανθρώπους να μιλάνε λέγοντας χαρακτηριστικά οτι "χάσανε τα φρένα". Συνήθως αναφέρονται στο πεντάλ φρένων που μαλακώνει ή πηγαίνει εντελώς στο πάτωμα, σε συνδυασμό με μια αρκετά δραστική απώλεια φρεναρίσματος του αυτοκινήτου. (Brake Fade)

Σε μια πίστα αγώνων, η πτώση των φρένων μπορεί να συμβεί μετά από λίγους γύρους και μπορεί εύκολα να σας θέσει εκτός πίστας με έξοδο. Η πλειοψηφία των ανθρώπων υποθέτει ότι ευθύνονται τα τακάκια των φρένων , αλλά πιο συχνά, είναι στην πραγματικότητα τα υγρά φρένων.

Εικόνα

Πώς λειτουργεί τα υγρά φρένων;

Το σύστημα πέδησής σας είναι γεμάτο με υδραυλικό υγρό φρένων. Όταν πιέζετε το πεντάλ φρένου, αναγκάζει τα υγρα να κινηθούν απο τη τρόμπα στα σωληνάκια των φρένων και με τη σειρά τους στις δαγκάνες των φρένων για να ενεργοποιήσουν αυτά. Το υγρό χρησιμοποιείται για να μεταφέρει τη δύναμη από το πεντάλ στη δαγκάνα επειδή δεν μπορεί να συμπιεστεί, ώστε να δίνει μια σταθερή και στιβαρή αίσθηση στο πεντάλ.

Πώς μπορεί το υγρό φρένο να προκαλέσει απώλεια φρεναρίσματος;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβετε για τα υγρά φρένων με βάση τη γλυκόλη (το οποίο χρησιμοποιεί το 99,9% των αυτοκινήτων) είναι ότι είναι υγροσκοπικό υγρό. Αυτό σημαίνει ότι απορροφά το νερό από την ατμόσφαιρα. Με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να απορροφήσει ακόμη και την υγρασία μέσα από τα τοιχώματα των ελαστικών μαρκουτσιών των φρένων! Και δεν μιλάμε μόνο για λίγη ποσότητα, αλλά σε 2 χρόνια, τα υγρά φρένων με βάση τη γλυκόλη μπορούν να απορροφήσουν μέχρι και το 13% του βάρους τους στο νερό.

βρώμικο υγρό φρένων έναντι καθαρού υγρού φρένων

Για να καταλάβετε γιατί αυτό είναι κακό για τις επιδόσεις πέδησης σας, πρέπει να σκεφτείτε με τη Φυσική. Τα υγρά δεν μπορούν να συμπιεστούν, ενώ τα αέρια μπορούν να συμπιεστούν. Εάν το παλιό σας υγρό φρένων έχει απορροφήσει νερό, όταν τα φρένα ζεσταθούν, δηλαδή πάνω από 100 βαθμούς C, το νερό θα μετατραπεί σε ατμό και ο ατμός είναι ένα αέριο, το οποίο μπορεί να συμπιεστεί. Έτσι, το απαλό πεντάλ που νιώθετε όταν χρησιμοποιείτε παλιό υγρό φρένων ή υγρό με χαμηλό σημείο βρασμού είναι στην πραγματικότητα το πόδι σας που συμπιέζει τον ατμό / αέριο που έχει αναπτυχθεί μέσα στο κύκλωμα αντί να μεταφέρει το υγρό στις δαγκάνες.

Με τα καθημερινά αυτοκίνητα τουλάχιστον, το υγρό φρένων είναι ίσως το πιο παραμελημένο στοιχείο στο σύστημα πέδησης και αν έχετε ένα παλαιότερο αυτοκίνητο, υπάρχει πολύ καλή πιθανότητα το υγρό των φρένων να μην έχει αλλάχθει χρόνια, ίσως δεκαετίες, το παλιό υγρό αν αλλαχθεί μεκάποιο φρέσκο, κανονικό υγρό θα μπορούσε να έχει δραματική επίδραση στην απόδοση πέδησης στην πίστα

Εικόνα

Εικόνα


Τι είναι τα σημεία ξηρού βρασμού και τα σημεία υγρού βρασμού;
Με όλα τα ρευστά φρένων DOT 3, DOT4 και DOT 5.1 θα δείτε ένα σημείο ξηρού βρασμού και ένα σημείο υγρού βρασμού που αναφέρεται στις προδιαγραφές τους. Το υγρό φρένων βαθμολογείται από το σημείο βρασμού (για ρευστό καθαρό από τη φιάλη) και το σημείο βρασμού (για υγρό κορεσμένο με υγρασία). Εάν συχνά πετάτε φρένα, το σημείο βρασμού είναι το πιο σημαντικό. Εάν δεν αλλάζετε συχνά το υγρό φρένων, το υγρό σημείο βρασμού γίνεται πιο σημαντικό.

Όταν μάλιστα πρόκειται για αγωνιστική χρήση, όσο υψηλότερο είναι το σημείο βρασμού τόσο το καλύτερο.

Εικόνα

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ DOT3, DOT 4, DOT5 και DOT5.1 υγρού φρένων;

Τα DOT 3, 4 και DOT 5.1 είναι όλα τα υγρά φρένων με βάση τη γλυκόλη. και ελέγχονται από πρότυπα που καθορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών (DOT) - εξ ου και το όνομα.

Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών των 3 υγρών φρένων είναι τα σημεία βρασμού τους. Μέρος των προτύπων που πρέπει να τηρούνται από τους κατασκευαστές υγρών DOT είναι τα ελάχιστα σημεία ξηρού και υγρού βρασμού. Αυτές είναι οι ελάχιστες θερμοκρασίες που πρέπει να πραγματοποιήσει το υγρό φρένων πριν από την έναρξη της βρασμού του υγρού φρένων, που μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη αποτυχία φρένων.

Εικόνα

Δεδομένου ότι τα DOT 3, 4 και 5.1 είναι όλα τα υγρά φρένων με βάση τη γλυκόλη, είναι συμβατά μεταξύ τους, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν εύκολα να αναμειχθούν χωρίς να βλάψουν το σύστημα πέδησής σας. Είναι σημαντικό να μην σπαταλάτε DOT 5.1 (με βάση τη γλυκόλη) με το DOT 5 το οποίο είναι βασισμένο σε σιλικόνη και ποτέ δεν πρέπει να αναμιγνύεται με οποιοδήποτε άλλο υγρό DOT. Μια κοινή παρανόηση είναι ότι το DOT 5.1 είναι ασύμβατο με το DOT4 και το σύστημα πρέπει να ξεπλυθεί πλήρως αν αναβαθμιστεί σε 5.1


Πηγή: Trackdays.ie


Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth

http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0

ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........:)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”