Η ιδέα που κρύβεται πίσω από το τούρμπο είναι απλή. Σκοπός του είναι να μπορέσει να διοχετευθεί περισσότερος αέρας μέσα στον θάλαμο καύσης προκειμένου, και σε συνδυασμό με τον ψεκασμό περισσότερου καυσίμου, να δημιουργηθεί μεγαλύτερη ισχυρότερη έκρηξη στον κύλινδρο και επομένως μεγαλύτερη ισχύς.
Για να το πετύχει αυτό το τούρμπο, έχει μία φτερωτή η οποία γυρνά μέσω των καυσαερίων τα οποία από την εξαγωγής περνούν από την φτερωτή της τουρμπίνας, προκαλώντας την περιστροφή της. Μέσω αυτής της περιστροφής, γυρνάει και η απέναντι φτερωτή η οποία αυτή διοχετεύει τον καθαρό αέρα στον θάλαμο καύσης. Έτσι τα μπεκ ψεκάζουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερης δύναμης, που δημιουργείται από την έκρηξη της αναλογίας αέρα – καυσίμου σε κάθε κύλινδρο. Προκειμένου ο αέρας να είναι σε χαμηλότερη θερμοκρασία μεταφέρεται στην εισαγωγή μέσω σωληνώσεων και αφού περάσει από τον εναλλάκτη αέρος (intercooler) ο οποίος τον ψύχει.
Όσον αφορά την χρήση του τούρμπο και επειδή έχει την τάση να συστέλλεται και να διαστέλλεται λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύσσονται σε αυτό, καλό είναι να περιμένουμε η θερμοκρασία του κινητήρα να φτάσει στο βέλτιστο σημείο πριν αρχίσουμε να τον πιέζουμε (εξασφαλίζοντας έτσι την σωστή θερμοκρασία και λίπανση του τούρμπο) και αν έχουμε πιέσει αρκετά τον κινητήρα μας, τότε λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμός μας καλό θα είναι να ρίξουμε ρυθμό για να δώσουμε στο τούρμπο τον απαραίτητο χρόνο να ξεκουραστεί και να μην αλλάξει απότομα θερμοκρασία.
Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk