Πως δουλεύει το turbo?? +video

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kostas013
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 7823
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα

Πως δουλεύει το turbo?? +video

Δημοσίευση από kostas013 » Κυρ Μαρ 18, 2018 5:15 pm

Πριν από μερικές δεκαετίες το τούρμπο (υπερσυμπιεστής καυσαερίων) στα αυτοκίνητα ήταν συνώνυμο των επιδόσεων και στο άκουσμά του γινόταν χαμός. Πλέον, οι καιροί άλλαξαν και το τούρμπο έπειτα από μία μεγάλη αποχή, επέστρεψε δριμύτερο και πλέον δεν το συναντάμε μόνο σε αυτοκίνητα επιδόσεων αλλά σε όλα τα αυτοκίνητα, καθώς είναι βασικός συντελεστής του downsizing που έγινε τα τελευταία χρόνια στους κινητήρες. Τι είναι όμως το τούρμπο; Και πως δουλεύει;

Η ιδέα που κρύβεται πίσω από το τούρμπο είναι απλή. Σκοπός του είναι να μπορέσει να διοχετευθεί περισσότερος αέρας μέσα στον θάλαμο καύσης προκειμένου, και σε συνδυασμό με τον ψεκασμό περισσότερου καυσίμου, να δημιουργηθεί μεγαλύτερη ισχυρότερη έκρηξη στον κύλινδρο και επομένως μεγαλύτερη ισχύς.

Για να το πετύχει αυτό το τούρμπο, έχει μία φτερωτή η οποία γυρνά μέσω των καυσαερίων τα οποία από την εξαγωγής περνούν από την φτερωτή της τουρμπίνας, προκαλώντας την περιστροφή της. Μέσω αυτής της περιστροφής, γυρνάει και η απέναντι φτερωτή η οποία αυτή διοχετεύει τον καθαρό αέρα στον θάλαμο καύσης. Έτσι τα μπεκ ψεκάζουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερης δύναμης, που δημιουργείται από την έκρηξη της αναλογίας αέρα – καυσίμου σε κάθε κύλινδρο. Προκειμένου ο αέρας να είναι σε χαμηλότερη θερμοκρασία μεταφέρεται στην εισαγωγή μέσω σωληνώσεων και αφού περάσει από τον εναλλάκτη αέρος (intercooler) ο οποίος τον ψύχει.

Όσον αφορά την χρήση του τούρμπο και επειδή έχει την τάση να συστέλλεται και να διαστέλλεται λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύσσονται σε αυτό, καλό είναι να περιμένουμε η θερμοκρασία του κινητήρα να φτάσει στο βέλτιστο σημείο πριν αρχίσουμε να τον πιέζουμε (εξασφαλίζοντας έτσι την σωστή θερμοκρασία και λίπανση του τούρμπο) και αν έχουμε πιέσει αρκετά τον κινητήρα μας, τότε λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμός μας καλό θα είναι να ρίξουμε ρυθμό για να δώσουμε στο τούρμπο τον απαραίτητο χρόνο να ξεκουραστεί και να μην αλλάξει απότομα θερμοκρασία.



Εικόνα

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk




Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth

http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0

ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........:)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”