Πως λειτουργεί το φίτρο λαδιού

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kostas013
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 7823
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα

Πως λειτουργεί το φίτρο λαδιού

Δημοσίευση από kostas013 » Σάβ Μαρ 10, 2018 2:48 pm

Το φίλτρο λαδιού αποτελεί μέρος του συστήματος λίπανσης του κινητήρα.Σκοπός του ο καθαρισμός του λιπαντικού από ξένα σώματα όπως γρέζια, κατάλοιπα κάπνας, στερεά σωματίδια κλπ.
Υπάρχουν δυο τύποι φίλτρων λαδιού.1) Το μεταλλικό βιδωτό φίλτρο (spin on filter) που βιδώνει στον κορμό του κινητήρα και 2) Το χάρτινο στοιχείο που μπαίνει εσωτερικά σε βάση που αποτελεί μέρος του κινητήρα.
Στο βιδωτό φίλτρο (spin on) το λάδι μετά την αντλία εισέρχεται στο φίλτρο, από τις μικρές περιφερειακές τρύπες και εξέρχεται καθαρό πλέον από την μεγάλη κεντρική τρύπα πρός τον κινητήρα.
Τα μέρη που αποτελούν το βιδωτό φίλτρο είναι.
1) Μεταλλικό περίβλημα.
2) Καπάκι
3) Χάρτινο στοιχείο φιλτραρίσματος
4) Βαλβίδα ανάστροφης ροής
5) Βαλβίδα by pass
6) Ελατήριο πίεσης χάρτινου στοιχείου.
7) Λάστιχο στεγανοποίησης.

Το μεταλλικό περίβλημα θα πρέπει να έχει σωστό πάχος για να αποφεύγεται τυχόν παραμόρφωση από τις υψηλές πιέσεις,
και το καπάκι φιλοξενεί το λάστιχο στεγανοποίησης,τις τρύπες, αλλά και το σπείρωμα που βιδώνει το φίλτρο. 
Το χάρτινο στοιχείο κατασκευάζεται από ειδικό διηθητικό χαρτί με συγκεκριμένη διαπερατότητα, η οποία μετριέται σε μm χιλιοστά του χιλιοστού.Ενα καλό φίλτρο μπορεί να έχει από 20-45 μm διαπερατότητα περίπου.

Για να μεγαλώσει η επιφάνεια του χαρτιού και να έχει αποτελεσματικό φιλτράρισμα για πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να βουλώνει γίνεται το λεγόμενο πιετάρισμα στο χαρτί.
Το χαρτί θα πρέπει να έχει μεγάλη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, να μην παραμορφώνεται, και να μην σκίζεται.
Η βαλβίδα ανάστροφης ροής είναι ένας λαστιχένιος δακτύλιος(βαλβίδα) που τοποθετείτε κάτω από το καπάκι του φίλτρου.Το λάδι περνώντας από τις μικρές τρύπες πιέζει την λαστιχένια βαλβίδα να ανοίξει και μπαίνει μέσα.Όταν ο κινητήρας σβήσει, η βαλβίδα κλείνει και εμποδίζει το λάδι να επιστρέψει πίσω στο μοτέρ για να μην αδειάσει το φίλτρο.
Το υλικό κατασκευής της είναι καουτσούκ, σιλικόνη, η νιτρίλιο με τα δυο τελευταία να είναι τα καλύτερα, εξασφαλίζοντας πλήρη στεγανοποίηση του φίλτρου.
Το άδειασμα του φίλτρου όταν σβήσει ο κινητήρας από κακή ποιότητα βαλβίδας, δημιουργεί καθυστέρηση στην άνοδο της πίεσης του λαδιού με τα ανάλογα καταστροφικά αποτελέσματα.

Η βαλβίδα by pass τοποθετείτε στο κάτω μέρος του χάρτινου στοιχείου, και χρησιμεύει σε δυο περιπτώσεις.
1) Στην περίπτωση που βουλώσει το χαρτί και φυσικά ξεπεράσει η πίεση ένα ορισμένο επίπεδο, το οποίο είναι από 1-2,5 bar ανάλογα τον κατασκευαστή, ανοίγει η βαλβίδα και το λάδι περνάει πλέον αφιλτράριστο πρός το μοτέρ για να μην σκάσει το φίλτρο, και για να συνεχίσει να λιπαίνεται το μοτέρ.
2) Ο άλλος λόγος που μπορεί να ανοίξει είναι όταν το λάδι γίνει παχυρευστο λόγο χαμηλής θερμοκρασίας η από λάθος ιξώδες. Όταν το ιξώδες επανέρθει σε φυσιολογικά επίπεδα, κλείνει πάλι η βαλβίδα και το λάδι περνάει από το χαρτί.
Σε κάποια χαμηλής ποιότητας φίλτρα η βαλβίδα by pass είτε δεν σφραγίζει καλά είτε ανοίγει σε μικρές πιέσεις.
Το ελατήριο πίεσης φροντίζει ώστε το χάρτινο στοιχείο να πιέζει την βαλβίδα ανάστροφης ροής στο καπάκι για απόλυτη στεγανοποίηση.Μπορεί να είναι σπειροειδές ελατήριο αλλά και σκέτο μεταλλικό έλασμα.
Το λάστιχο στεγανοποίησης φροντίζει για την εξωτερική στεγανότητα του φίλτρου

ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk



Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth

http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0

ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........:)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”