Ογκομετρική απόδοση ή Volumetric Efficiency

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kostas013
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 7823
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα

Ογκομετρική απόδοση ή Volumetric Efficiency

Δημοσίευση από kostas013 » Τρί Νοέμ 14, 2017 3:13 pm

Η ογκομετρική απόδοση (Volumetric Efficiency) σε κινητήρα εσωτερικής καύσης αναφέρεται στην απόδοση με την οποία ο κινητήρας μπορεί να μεταφέρει το καυσίμο και αέρα μέσα και έξω από τους κυλίνδρους . Η ογκομετρική απόδοση είναι επίσης ο λόγος του όγκου αέρα που εισάγεται στον κύλινδρο προς τον καθαρο ογκο του κυλίνδρου (cylinders swept volume) δηλαδη ο χωρος αναμεσα απο το κατω νεκρο ως το ανω νεκρο σημειο.

Ειδικότερα, η ογκομετρική απόδοση είναι ένας λόγος (ή ποσοστό) της μάζας αέρα και καυσίμου που παγιδεύεται από τον κύλινδρο κατά την εισαγωγή διαιρούμενο δια της μάζας που θα καταλάμβανε μέσα στο κύλινδρο (swept volume) εάν η πυκνότητα αέρα στον κύλινδρο ήταν ίση με την πυκνότητα του αέρα του περιβάλλοντος. Οι περιορισμοί ροής στο σύστημα εισαγωγής δημιουργούν πτώση πίεσης στην ροή εισόδου, η οποία μειώνει την πυκνότητα (εκτός εάν χρησιμοποιούνται στροβιλοσυμπιεστές ή υπερσυμπιεστές ή τεχνικές χρονίσματους εκκεντροφόρων). Η ογκομετρική απόδοση μπορεί να βελτιωθεί με διάφορους τρόπους, το πιο αποτελεσματικό μπορεί να επιτευχθεί με χρήση στροβιλοσυμπιεστή (turbo) η υπερσυμπιεστή (kompressor) ή με επιθετικό χρόνισμα εκκεντροφόρων σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, όπως βλέπουμε και στις εφαρμογές αγωνιστικών αγώνων. Σε αυτές τις περιπτώσεις η ογκομετρική απόδοση μπορεί να υπερβεί το 100%.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι βελτίωσης της ογκομετρικής αποδοτικότητας, αλλά πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια προσέγγιση σε επίπεδο συστήματος για την πλήρη αξιοποίηση του δυναμικού.

Πολλά αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης χρησιμοποιούν προσεκτικά σχεδιασμένες εισαγωγές αέρα και συστήματα εξάτμισης για να ωθήσουν τον αέρα μέσα και έξω από τους κυλίνδρους, κάνοντας χρήση του συντονισμού του συστήματος. Οι δίχρονες μηχανές είναι πολύ ευαίσθητες σε αυτή την έννοια και μπορούν να χρησιμοποιήσουν θαλάμους που επιστρέφουν το διαφεύγον μίγμα αέρα-καυσίμου πίσω στον κύλινδρο (το χοντρό μέρος της εξάτμισης στα δίχρονα). Μια πιο σύγχρονη τεχνική για τετράχρονους κινητήρες, είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, οπου σε υψηλότερες στροφές ο κινητήρας χρειάζεται τις βαλβίδες να ανοίγουν για μεγαλύτερο ποσοστό του χρόνου κύκλου καύσης για να εισάγει το μείγμα και να αποβάλει τα καυσαέρια

Μπορούν να επιτευχθούν ογκομετρικές αποδόσεις άνω του 100% με τη χρήση εξαναγκασμένης εισαγωγής όπως τούρμπο ή κομπρέσορα . Με σωστό συντονισμό, ογκομετρική απόδοση άνω του 100% μπορεί επίσης να επιτευχθεί σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες . Το όριο για τέτοιους κινητήρες είναι περίπου 130%. Αυτοί οι κινητήρες είναι συνήθως τύπου DOHC με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο . Αυτή η διαδικασία χρησιμοποιεί τον συντονισμό της πολλαπλής εισαγωγής και τη μάζα του αέρα για να επιτύχει πιέσεις μεγαλύτερες από την ατμοσφαιρική στην εισαγωγή (innertial supercharging effect). Με σωστή μελέτη, έχουν αναφερθει μέχρι και 130% ογκωμετρική απόδοση σε διάφορες πειραματικές μελέτες.

Συνοψίζοντας το volumetric efficiency ειναι η μάζα του αέρα που εχει τη δυνατότητα να 《σπρώξει》 ο κινητήρας μεσα στο κύλινδρο, και οσο μεγαλυτερο το ποσοστό τόσο πιο αποδοτικός ειναι ο κινητήρας σε άλογα και σε ροπή.ΕικόναΕικόνα

Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk



Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth

http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0

ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........:)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”