Τεχνολογία TWIN-AIR

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
polatov
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6527
Εγγραφή: Παρ Σεπ 01, 2006 6:10 pm
Τοποθεσία: Ηλιουπολη

Τεχνολογία TWIN-AIR

Δημοσίευση από polatov » Τρί Ιούλ 09, 2013 12:13 am

*Βρήκα αυτό το άρθρο και θεώρησα οτι είναι καλό να υπάρχει σε αυτή την ενότητα
http://www.autotriti.gr/jpg/AUTOTRITI/b ... texn01.jpg
Η Fiat κατασκεύασε ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί με υπερτροφοδότη και έχει ένα σκοπό: την οικονομία, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόδοση από μόλις 900 κ.εκ.
Μετά τους κινητήρες 1,4 λίτρων με τεχνολογία MutiAir, με τους οποίους εφοδίασε το Group Fiat τα μοντέλα της (Alfa Romeo MiTo και Fiat Punto Evo), το τμήμα FTP (Fiat Powertrain Technologies) κατασκεύασε ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα, τον οποίο παρουσίασε η Fiat για πρώτη φορά στο κοινό στην Έκθεση της Γενεύης με το μοντέλο Fiat 500. Το βασικό χαρακτηριστικό του μηχανικού αυτού συνόλου είναι ότι διαθέτει δύο κυλίνδρους, έχει χωρητικότητα 0,9 λτ. και με τη βοήθεια υπερτροφοδότη αποδίδει 85 ίππους. Όμως, αυτό που συμβάλλει στην απόδοσή του αλλά και στην οικονομία που προσφέρει είναι μία "παραλλαγή" της τεχνολογίας MultiAir, που αυτή τη φορά, λόγω της ύπαρξης δύο κυλίνδρων, η Fiat της έδωσε την ονομασία "TWIN-AIR".
Η τεχνολογία TWIN-AIR βασίζεται πάνω στο MultiAir, όπου η ρύθμιση των τεσσάρων βαλβίδων εισαγωγής γίνεται μέσω υδραυλικού συστήματος, το οποίο συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, που μεταφέρει εντολές σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν οι βαλβίδες, ώστε ο κινητήρας να προσφέρει απόδοση ή οικονομία. Ο υπερσυμπιεστής των καυσαερίων (τούρμπο) προσφέρει κατά ένα μεγάλο ποσοστό την απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, φτάνοντας πάνω από τα 150 Nm, τιμή που ξεπερνά εκείνες των ατμοσφαιρικών κινητήρων του 500, με χωρητικότητα 1,2 και 1,4 λτ. Μερικά χαρακτηριστικά ακόμα του TWIN-AIR των 85 ίππων είναι το χαμηλό βάρος (-10%) αλλά και το μικρότερο μέγεθός του (-23%) σε σχέση με τους τετρακύλινδρους κινητήρες.
http://www.autotriti.gr/jpg/AUTOTRITI/b ... texn02.jpg
Με μια ματιά
• 2κύλινδρος βενζινοκινητήρας 0,9 λτ. με υπερσυμπιεστή
• Με τεχνολογία MultiAir
• Με 85 ίππους και πάνω από 150 Nm ροπή
• 15% μικρότερη κατανάλωση από τον κινητήρα 1,2 λτ. 8V του Fiat 500
• 25% περισσότερη απόδοση από τον κινητήρα 1,2 λτ. 8V του Fiat 500
• Χαμηλό βάρος και μικρό μέγεθος
• Και με λειτουργία Start&Stop
Πιο οικονομικός
Από πλευράς οικονομίας, σύμφωνα με τη Fiat, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 0,9 λτ. TWIN-AIR του Fiat 500 θα καταναλώνει 15% λιγότερο καύσιμο, προσφέροντας 25% περισσότερη απόδοση από τον 1,2 λτ. 8V, με τον οποίο εφοδιάζεται σήμερα το μοντέλο. Επίσης, η μεγαλύτερη διαφορά κατανάλωσης εμφανίζεται σε σχέση με το σημερινό 1,4 λτ. 16V, όπου η μείωση φτάνει στο 30%, χωρίς όμως να υπάρχουν παραχωρήσεις όσον αφορά στην απόδοση και στην οδηγική ευχαρίστηση. Επίσης, μελλοντικά θα δούμε μία πιο οικολογική εκδοχή του κινητήρα αυτού, που θα χρησιμοποιεί μεθάνιο αντί για βενζίνη (όχι στο 500), θα αποδίδει 80 ίππους και θα παράγει ακόμα χαμηλότερες εκπομπές CO2, περίπου κατά 15%.
autotriti.gr


"Competition reduces competitors"
ΕικόναΕικόναΕικόνα
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Γιωργος punto
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1338
Εγγραφή: Τετ Μαρ 14, 2012 8:56 pm
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Τεχνολογία TWIN-AIR

Δημοσίευση από Γιωργος punto » Παρ Ιούλ 12, 2013 11:41 pm

για αποδοση εχω ακουσει οτι παει πολυ καλα για 0,9 κυβικα!
αλλα για καταναλωσεις ακουω νουμερα που δεν επαληθευουν αυτα που λεει η fiat...

οπως επισης κανει εναν τραχυ ηχο το μοτερ αυτο!
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Άβαταρ μέλους
alkis_7
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 10, 2013 5:05 pm
Τοποθεσία: Piraeus

Re: Τεχνολογία TWIN-AIR

Δημοσίευση από alkis_7 » Πέμ Μαρ 13, 2014 2:31 am

ετυχε να το οδηγισω προσφατα...σαν ελικοπτερο κανει το ρελαντι...οταν μπηκα εγραφε 5 λιτρα στα 100 χλμ... οταν το αφησα ελεγε 7 μιση..βασικα λογω 900κ πρεπει να αλλαζεις ταχυτητα στην μιση αποσταση που θα αλλαζες με ενα 1,4 μοτερ.. πολυ σπαστικο και κουραστικο..και αμα το βγαλεις εθνικη με 120 χλμ αν πηγαινεις νομιζεις οτι θα τον παρεις στο χερι.. ειναι καθαρα αμαξι πολης..

Άβαταρ μέλους
polatov
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6527
Εγγραφή: Παρ Σεπ 01, 2006 6:10 pm
Τοποθεσία: Ηλιουπολη

Re: Τεχνολογία TWIN-AIR

Δημοσίευση από polatov » Πέμ Μαρ 13, 2014 7:43 pm

οτι και να ναι δουλευει αθλια..το χω παρει και εχει αυτη τη σπαστικη νοοτροπια της fiat ενα ευρος λειτουργιας για κλαματα..
πραγματικα το 1,4 ειναι ετη φωτος καλυτερο..και δεν εχει διαφορα σε καταναλωση..απλα εχει καποιες ρεμπριζ 60-100 με 4η ας πουμε.. που ειναι καλυτερο το twinair αλλα τι να το κανεις..
"Competition reduces competitors"
ΕικόναΕικόναΕικόνα
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
kostas013
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 7823
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα

Re: Τεχνολογία TWIN-AIR

Δημοσίευση από kostas013 » Πέμ Μαρ 13, 2014 8:56 pm

παντως φιλος που το εχει και το οδηγει καθημερινα και οχι ακουσα οτι, το οδηγησα μια φορα κλπ
και που παλια ειχε tjet ειναι πληρως ικανοποιημενος
μου λεει εχω ξεχασει τι σημαινει βενζιναδικο και ταξιδι εχει κανει και τα παντα...
οσο για το ευρος λειτουργιας... ε τι περιμενεις απο ενα 2κυλινδο αυτοκινητακι? ειναι σχεδιασμενο για οικονομια και κινηση μεσα στη πολη
αν θες ευρος λειτουργιας παρε abarth
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth

http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0

ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........:)

Άβαταρ μέλους
polatov
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6527
Εγγραφή: Παρ Σεπ 01, 2006 6:10 pm
Τοποθεσία: Ηλιουπολη

Re: Τεχνολογία TWIN-AIR

Δημοσίευση από polatov » Πέμ Μαρ 13, 2014 10:06 pm

καλα εγω και το t-jet που εχω οδηγησει το θεωρω λαθος λειτουργικα.
αλλα τι συγκρινεις τωρα..το t-jet δεν εχει καμια σχεση.πολυ περισσοτερη ροπη και γκαζι..
τι να οδηγησω καθε μερα..ψοφιο ηταν..
βενζινη ναι αμα το πηγαινει με νεκρα θα καψει 6.5 λιτρα...και??
"Competition reduces competitors"
ΕικόναΕικόναΕικόνα
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”