Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Ένα από τα βασικότερα συστήματα ενεργειακής ασφάλειας του οχήματος μας είναι και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η σωστή λειτουργία των οποίων κρίνεται αναγκαία για την οπτική επικοινωνία μας με τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Αν σκεφτούμε μάλιστα και τους ελληνικούς δρόμους με τον κακό ή και ανύπαρκτο φωτισμό τους σε πολλά σημεία, καταλαβαίνουμε ότι τα φώτα μας, ειδικά αυτά που βρίσκονται μπροστά, θα πρέπει να μας απασχολούν περισσότερο για την πρακτικότητα και ασφάλεια που μας προσφέρουν, παρά για την εμφάνιση και αισθητική τους. Βέβαια, αυτή η προσέγγιση διαφέρει από την πραγματικότητα, μιας και τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ολοένα και πιο έντονο το φαινόμενο των ενοχλητικών φώτων που μας θαμπώνουν ή και μας ζαλίζουν όταν βρεθούμε απέναντι τους, περιορίζοντας μας την όραση, γεγονός που μπορεί να είναι αρκετά επικίνδυνο ορισμένες φορές.
Μιας και οι περισσότεροι απ' εμάς δεν ξέραμε -σήμερα όμως θα μάθουμε- είχαμε λοιπόν την εντύπωση ότι για όλα αυτά τα ενοχλητικά θαμπώματα ήταν υπεύθυνα τα καινούργια φώτα που είναι στην μόδα, γνωστά και ως φώτα Xenon.
Πριν όμως δούμε τι είναι αυτά τα φώτα και πως λειτουργούν θα κάνουμε μια μικρή επανάληψη στο μάθημα της φυσικής και συγκεκριμένα της οπτικής, έτσι ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα κάποιες έννοιες. Μια απ' αυτές είναι η θερμοκρασία χρώματος, η οποία μετράται σε βαθμούς Kelvin και δείχνει το πόσο ερυθρό ή πόσο ιώδες είναι το φως που βλέπουμε. Για παράδειγμα η κοκκινωπή φλόγα από ένα σπίρτο έχει θερμοκρασία χρώματος 1700Kelvin, το λευκό μονοχρωματικό φως από το φλας μιας φωτογραφικής μηχανής έχει 6000Kelvin, το φυσικό φως ημέρας έχει θερμοκρασία χρώματος περίπου 5600Kelvin. Σημαντική έννοια ειναι και η ποσότητα του φωτός που εκπέμπουν οι κάθε είδους λυχνίες (φωτεινότητα), η οποία μετράται σε lumens.
Τώρα μπορούμε να επανέλθουμε στο θέμα μας και να αποφασίσουμε αν θα αλλάξουμε τα φώτα μας και τι πρέπει να προσέξουμε. Οι περισσότεροι “φοράμε” κοινές λάμπες αλογόνου, στις οποίες η παραγωγή φωτός γίνεται με την πυράκτωση νήματος βολφραμίου ενώ υπάρχουν και στοιχεία αλογόνου, κυρίως ιωδίου, το οποίο αυξάνει την αποτελεσματικότητα της λυχνίας, ενώ ταυτόχρονα ελαχιστοποιεί και το μαύρισμα της λυχνίας που προκαλεί το βολφράμιο κατά την εξάτμιση του. Τέτοιες λάμπες παράγουν φως με θερμοκρασία χρώματος 3100-3200Kelvin (λευκό χρώμα που κιτρινίζει), ενώ εκπέμπουν ποσότητα φωτός ίση με 1500lumens.
Με την τεχνολογία των λυχνιών αλογόνου να φτάνει στα όρια βελτίωσης της και το σκοτάδι που υπάρχει στους δρόμους, λογικό είναι να αναζητάμε κάτι καλύτερο. Τι επιλογές έχουμε όμως;
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της εταιρίας Xenon Hellas κ. Τσιρογιάννη Χρήστο, τα συστήματα Xenon HID (High Intensity Discharge) μπορούν να δώσουν περισσότερο φως (3200lumens) από τις κοινές λάμπες αλογόνου, το οποίο πλησιάζει το φυσικό φώς ημέρας. Συνεχίζοντας, μας λέει ότι η λειτουργία τους βασίζεται στο φαινόμενο του βολταϊκού τόξου, κατά το οποίο συμβαίνει εκκένωση υψηλής έντασης και μεταπήδηση του ρεύματος μεταξύ των δυο ακίδων βολφραμίου, που βρίσκονται μέσα στην λυχνία σε ατμόσφαιρα εξαερωμένων μεταλλικών αλάτων. Ουσιαστικά το ευγενές αέριο Xenon χρησιμοποιείται κατά την έναρξη, όπου λόγω της μεγάλης τάσης (της τάξης των 25000Volts) ιονίζεται προκαλώντας αρκετό φως στιγμιαία, επιταχύνοντας έτσι τον χρόνο (60sec) που χρειάζεται η λυχνία για να έρθει στην κανονική λειτουργία της, κατά την οποία η τάση πέφτει στα 85Volts. Όμως, εξίσου σημαντικό με την φωτεινή τους απόδοση, είναι και το γεγονός ότι χρειάζονται μόλις 35Watts για την λειτουργία τους, σε αντίθεση με τα 55Watts που απαιτούνται για τις κοινές λάμπες αλογόνου. Ωστόσο, ο κ Τσιρογιάννης τονίζει ότι οι λυχνίες Xenon HID δεν έχουν καμία σχέση με τις λυχνίες τύπου Xenon, που είναι κοινές αλογόνου με μια αχνή μπλε επίστρωση εξωτερικά και οι οποίες εκπέμπουν πιο λευκό φως (3800-4000Kelvin).
Καλά όλα αυτά, με τα θαμπώματα όμως τι γίνεται τελικά;
Όπως μας λέει ο υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος Automotive της Bosch Hellas κ. Παπαγεωργίου Ανδρέας, τα συστήματα φωτισμού Xenon HID, που τοποθετούνται εργοστασιακά στα διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων δεν προκαλούν θαμπώσεις, ούτε ζαλίζουν τους απέναντι οδηγούς, μάλιστα διαθέτουν ειδικούς αισθητήρες ύψους έτσι ώστε να προσαρμόζουν το ύψος της δέσμης τους ανάλογα με τις κλίσεις του οδοστρώματος, χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι. Συνεχίζοντας, υποστηρίζει ότι τα aftermarket Xenon HID kits θεωρούνται παράνομα, μιας και σύμφωνα με κανονισμό της Ε.Ε (ECE R48) για την χρήση τους απαιτείται να υπάρχει σύστημα πλύσης, καθώς και ειδικός ρυθμιστής του ύψους της δέσμης, μάλιστα έχει παρατηρηθεί και το φαινόμενο της παράνομης χρήσης της εμπορικής ονομασίας Bosch σε τέτοια kits γεγονός που έχει κάνει την Bosch να κινηθεί δικαστικά. Τέλος μας αναφέρει ότι πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα 6000 Kelvin είναι η μέγιστη θερμοκρασία χρώματος που υπάρχει σε αυθεντική λυχνία Xenon HID και ο λόγος δεν είναι ότι δεν μπορεί να κατασκευαστεί λυχνία με μεγαλύτερες θερμοκρασίες χρώματος, αλλά οτιδήποτε πάνω από τις 6000Kelvin δεν είναι αποδοτικό ως φωτιστικό σώμα. Τα περισσότερα εργοστασιακά φωτιστικά σώματα με λυχνίες Xenon HID λειτουργούν μάλιστα σε θερμοκρασίες χρώματος γύρω στους 4300Kelvin.
Βέβαια, τα εργοστασιακά συστήματα φωτισμού με Xenon HID ανήκουν τις περισσότερες φορές στον προαιρετικό εξοπλισμό των οχημάτων και έχουν τιμές της τάξης των 1000ευρώ, ενώ τα συναντάμε στον βασικό εξοπλισμό κυρίως πολυτελών και πιο ακριβών μοντέλων. Αν θέλει όμως κάποιος να επιλέξει κάποιο aftermarket Xenon HID το οποίο να “φωτίζει” σωστά χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στους υπόλοιπους, μάλλον θα χρειαστεί να προσέξει αρκετές τεχνικές λεπτομέρειες.
Τώρα από πλευράς νομιμότητας, όσο και αν ψάξαμε στον ΚΟΚ, φυσικά δεν βρήκαμε κάτι συγκεκριμένο που να αποσαφηνίζει την κατάσταση για τα φώτα Xenon, αλλά και για τις λυχνίες που επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται και τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχουν αυτές. Όπως μας δηλώνει ο κ Μαρής Τεχνικός Διευθυντής του ΙΚΤΕΟ (ΒΙΣΤΑΚΗΣ), το μηχάνημα που κάνει τον ελέγχο άλλωστε δεν μπορεί να γνωρίζει την προέλευση των φώτων μας, απλά ελέγχει αν οι τιμές της φωτεινότητας βρίσκονται μέσα στα όρια που καθορίζονται από το ΥΜΕ.
Τελικά, το μόνο ασφαλές συμπέρασμα στο οποίο μπορούμε να καταλήξουμε είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα φώτα του οχήματος μας ως κάτι παραπάνω από ένα επιπλέον αξεσουάρ, άλλωστε το αυτοκίνητο μας δεν είναι χριστουγεννιάτικο δέντρο.
http://www.autocrete.com/reportaz/fwta-xenon.html
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- saxon_747
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1625
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 22, 2006 6:10 pm
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Tα μισα aftermarket συστηματα που βλεπω στο δρομο, με ενοχλουν.
Προφανως ειναι κακορυθμισμενα ή μπαινουν σε μη καταλληλα φαναρια.
Τα εργοστασιακα κιτ, εχουν ρυθμιζομενη δεσμη και πλυστικη μηχανη, δε νομιζω να ειναι τυχαιο.Και φυσικα μπαινουν σε καταλληλα φαναρια...
Στην Ελλαδα ακομα δεν ειναι παρανομα, αλλα στο εξωτερικο (προφανως στα αντιστοιχα ΚΤΕΟ) απαγορευονται τα aftermarket.
Kαι 2 χρησιμα λινκ:
Link
Video
Προφανως ειναι κακορυθμισμενα ή μπαινουν σε μη καταλληλα φαναρια.
Τα εργοστασιακα κιτ, εχουν ρυθμιζομενη δεσμη και πλυστικη μηχανη, δε νομιζω να ειναι τυχαιο.Και φυσικα μπαινουν σε καταλληλα φαναρια...
Στην Ελλαδα ακομα δεν ειναι παρανομα, αλλα στο εξωτερικο (προφανως στα αντιστοιχα ΚΤΕΟ) απαγορευονται τα aftermarket.
Kαι 2 χρησιμα λινκ:
Link
Video
- COOLIS
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 257
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 07, 2009 12:57 am
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
TA 35W που εχω εγω και ειναι σωστα ρυθμιζμενα δεν ενοχλουν
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Kαι ελεγα..θα βρεθει καποιος να το πει ή οχι? Φιλε coolis διαφωνω καθετως μαζι σου για μια πλειαδα λογων.Ας σου παραθεσω δυο:
1ον το φαναρι σου δεν σχεδιαστηκε για να δεχεται XENON.
2oν Πως γινεται να τα εχεις σωστα ρυθμισμενα?Αφου ολα τα συγχρονα αυτοκινητα διαθετουν μηχανισμους ανυψωσης-χαμηλωσης των λαμπτηρων των φωτων ωστε οταν αλλαζει η κατανομη του βαρους να ρυθμιζεται αντιστοιχα.
Ευχαριστω τον saxon_747,καθως και οποιον αλλον συνεισφερει,ωστε να συμπληρωθει το "παζλ" !
1ον το φαναρι σου δεν σχεδιαστηκε για να δεχεται XENON.
2oν Πως γινεται να τα εχεις σωστα ρυθμισμενα?Αφου ολα τα συγχρονα αυτοκινητα διαθετουν μηχανισμους ανυψωσης-χαμηλωσης των λαμπτηρων των φωτων ωστε οταν αλλαζει η κατανομη του βαρους να ρυθμιζεται αντιστοιχα.
Ευχαριστω τον saxon_747,καθως και οποιον αλλον συνεισφερει,ωστε να συμπληρωθει το "παζλ" !
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- saxon_747
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1625
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 22, 2006 6:10 pm
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
+1, ιδιαιτερα για τον σχεδιασμο φαναριουP.A.D.R.C έγραψε: 1ον το φαναρι σου δεν σχεδιαστηκε για να δεχεται XENON.
2oν Πως γινεται να τα εχεις σωστα ρυθμισμενα?Αφου ολα τα συγχρονα αυτοκινητα διαθετουν μηχανισμους ανυψωσης-χαμηλωσης των λαμπτηρων των φωτων ωστε οταν αλλαζει η κατανομη του βαρους να ρυθμιζεται αντιστοιχα.
Τα Punto δεν εβγαιναν ουτε καν με εργοστασιακα xenon
Αρα το φαναρι ειναι σχεδιασμενο να λειτουργει σωστα με συμβατικες λαμπες.
Μπορει να σου δινει τη ψευδαισθηση οτι φωτιζει καλυτερα αλλα το πιο πιθανο ειναι να βλεπεις πιο σωστα και πιο μακρυα με ενα ζευγαρι καλες συμβατικες λαμπες (πχ Philips Extreme power ή night vision) χωρις να ενοχλεις.
Βεβαια, ακομα και με συμβατικες λαμπες, εαν δεν εχει ρυθμιστει ποτε η δεσμη, παλι δημιουργειται προβλημα.
- saxon_747
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1625
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 22, 2006 6:10 pm
- Τοποθεσία: Thessaloniki
- Orange
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6403
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
- Τοποθεσία: Γλυφαδα
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Τα 'χουμε πει, αρκετες φορες.
Ελπιζω εδω, στο θεμα που σωστα εκανε ο Κωνσταντινος και ειναι συγκεντρωμενα ολα, να ανοιξουν τα ματια κα ιτων πλεον δυσπιστων.
Ολα τα κιτακια που πωλουνται, ανεξαρτητου μαρκας, τιμης κλπ, ειναι ROC, Taiwan.
Οι εργοστασιακοι φανοι, των περισσοτερων αυτοκινητων, δεν ειναι ετοιμοι να δεχθουν αυτης της σχεδιασης, λαμπτηρες.
Εξαιρεση ισως ειναι, καποια "κλειστα" φωτιστικα, τυπου προτζεκτορ, οπου εκει υπαρχει φακος συγκεντρωσης δεσμης φωτος μπροστα, με αποτελεσμα να εχουμε μειωση δευτερεοντων αντανακλασεων.
Αυτες οι δευτερευουσες αντανακλασεις, ειναι που δημιουργουν το προβλημα στους συμβατικους φανους κατοπτρου, που διαθετουν τα περισσοτερα αυτοκινητα.
Τις περισσοτερες φορες, η ποιοτητα-ποσοτητα φωτος, ειναι χειροτερη απ' οτι με την απλη λαμπα αλογονου.
Απλα η θερμοτητα του φωτος των xenon και η μικρες "μαυρες" περιοχες στη συνοχη του φωτος (λογο δευτερευοντων αντανακλασεων) δημιουργουν ψευτικη εικονα.
Το ειχα ξαναγραψει, αλλα το γραφω κι εδω.
Σε τεστ προσωπικο, σε αυτοκινητο της οικογενιας (Seat Toledo) για να ειναι "καλορυθμισμενη" η δεσμη με τα xenon, επρεπε να ειναι στην χαμηλοτερη σκαλα ρυθμισμενος ο φανος, ωστε να μην "τυφλωνει" τους απεναντι.
Λεω "καλορυθμισμενα" γιατι τελευταια σκαλα και αδειο αμαξι, αλλαζει πανευκολα, με τεσσερις επιβαινοντες μεσα και η αποσκευες.
Ο κανινος λαμπτηρας αλογονου, παντα φωτιζε καλυτερα, σε θεμα αποστασης φωτος.
Τα xenon ειχαν κλασεις ανωτερη συνοχη του φωτος, αλλα αυτο ηταν για το πρωτα τεσσερα μετρα, εμπρος απο το αυτοκινητο.Μετα επεφτε κατακορυφα η αποδοση του.
Χαρακτηριστικο ηταν, οτι ουτε τα μακρυνα σηματα κυκλοφοριας, δεν αντανακλουσαν το φως, οπως συμβαινει με τις απλες λαμπες αλογονου.
Ελπιζω εδω, στο θεμα που σωστα εκανε ο Κωνσταντινος και ειναι συγκεντρωμενα ολα, να ανοιξουν τα ματια κα ιτων πλεον δυσπιστων.
Ολα τα κιτακια που πωλουνται, ανεξαρτητου μαρκας, τιμης κλπ, ειναι ROC, Taiwan.
Οι εργοστασιακοι φανοι, των περισσοτερων αυτοκινητων, δεν ειναι ετοιμοι να δεχθουν αυτης της σχεδιασης, λαμπτηρες.
Εξαιρεση ισως ειναι, καποια "κλειστα" φωτιστικα, τυπου προτζεκτορ, οπου εκει υπαρχει φακος συγκεντρωσης δεσμης φωτος μπροστα, με αποτελεσμα να εχουμε μειωση δευτερεοντων αντανακλασεων.
Αυτες οι δευτερευουσες αντανακλασεις, ειναι που δημιουργουν το προβλημα στους συμβατικους φανους κατοπτρου, που διαθετουν τα περισσοτερα αυτοκινητα.
Τις περισσοτερες φορες, η ποιοτητα-ποσοτητα φωτος, ειναι χειροτερη απ' οτι με την απλη λαμπα αλογονου.
Απλα η θερμοτητα του φωτος των xenon και η μικρες "μαυρες" περιοχες στη συνοχη του φωτος (λογο δευτερευοντων αντανακλασεων) δημιουργουν ψευτικη εικονα.
Το ειχα ξαναγραψει, αλλα το γραφω κι εδω.
Σε τεστ προσωπικο, σε αυτοκινητο της οικογενιας (Seat Toledo) για να ειναι "καλορυθμισμενη" η δεσμη με τα xenon, επρεπε να ειναι στην χαμηλοτερη σκαλα ρυθμισμενος ο φανος, ωστε να μην "τυφλωνει" τους απεναντι.
Λεω "καλορυθμισμενα" γιατι τελευταια σκαλα και αδειο αμαξι, αλλαζει πανευκολα, με τεσσερις επιβαινοντες μεσα και η αποσκευες.
Ο κανινος λαμπτηρας αλογονου, παντα φωτιζε καλυτερα, σε θεμα αποστασης φωτος.
Τα xenon ειχαν κλασεις ανωτερη συνοχη του φωτος, αλλα αυτο ηταν για το πρωτα τεσσερα μετρα, εμπρος απο το αυτοκινητο.Μετα επεφτε κατακορυφα η αποδοση του.
Χαρακτηριστικο ηταν, οτι ουτε τα μακρυνα σηματα κυκλοφοριας, δεν αντανακλουσαν το φως, οπως συμβαινει με τις απλες λαμπες αλογονου.
- rxbkrs
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1985
- Εγγραφή: Παρ Ιουν 01, 2007 1:06 am
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Πολλά παίζουν ρόλο. Από κάτοπτρο καταρχάς, την ποιότητα ΧΕΝΟΝ, κλπ. Τα δικά μου xenon για παράδειγμα φωτίζουν πολύ καλά και δε στραβώνουν! Είναι με το κάλλυμα μέσα και δε χρειάστηκε να το ρυθμίσω στο 1 (ή και πιο κάτω)! Στο 0 είναι ρυθμισμένο εξαρχής.. Ναι μεν τα πλήρωσα λίγο παραπάνω, άλλα εντάξει.. Άξιζαν τα παραπάνω λεφτά! Μάρτυρες όσοι έχουν έρθει σε συνάντηση και τά'δαν από κοντά
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος rxbkrs την Τρί Νοέμ 05, 2019 2:34 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- colin_d
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 357
- Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 12:31 pm
- Επικοινωνία:
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Οι κατασκευαστές εξ αρχής για τα αυτοκίνητα που θα είναι με φώτα xenon, τοποθετούν φανάρια με τον ειδικό projector μέσα ώστε να μη διαχέεται το φως. Απλά πράγματα. Οπότε αν μπει xenon σε φανάρι χωρίς projector το πιθανότερο είναι να ενοχλεί. Υπάρχουν και πολύ λίγες περιπτώσεις, όπου αν και το φανάρι δεν έχει τον projector, τα xenon που θα μπουν να μην ενοχλούν. Αλλά ξαναλέω ότι είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις αυτές. Επίσης να πω ότι προσωπικά εμένα με ενοχλούν πιο πολύ τα φώτα xenon από τις μοτοσυκλέτες καμιά φορά, παρά από τα αυτοκίνητα. Και για όσους ξέρουν πως ενοχλούν και δε κάνουν τίποτα για αυτό, δεν υπάρχει χαρακτηρισμός. Προφανώς δε καταλαβαίνουν ότι όσο σημαντικό είναι να βλέπουμε εμείς, άλλο τόσο και πιο σημαντικό, είναι να μας βλέπουν και οι άλλοι.
- COOLIS
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 257
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 07, 2009 12:57 am
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Σιγουρα δεν ειναι σχεδιασμενα τα φαναρια μας για xenon αλλα φωτιζουν καλυτερα πιστευω απο αλογονου επιπλεον αυτο που αναφερθηκε για την αποσταση εγω οταν αναβω μεγαλη σκαλα φωτιζουν και η μικρη και η μεγαλη οποτε καλυπτω και την αποσταση...
Επειδη δεν εχω ομιχλης ανβουν και τα δυο μαζι ???
Επειδη δεν εχω ομιχλης ανβουν και τα δυο μαζι ???
- colin_d
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 357
- Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 12:31 pm
- Επικοινωνία:
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Ποια δύο να ανάβουν μαζί εννοείς??Για κάντο πιο λιανάCOOLIS έγραψε:εγω οταν αναβω μεγαλη σκαλα φωτιζουν και η μικρη και η μεγαλη οποτε καλυπτω και την αποσταση...
Επειδη δεν εχω ομιχλης ανβουν και τα δυο μαζι ???
- Orange
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6403
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
- Τοποθεσία: Γλυφαδα
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Στα MkII, τα μοντελα που εχουν φωτα ομιχλης, οταν τα εχεις αναμενα, η μεσαια σκαλα σβυνει, στην εναλαγη στη μεγαλη.colin_d έγραψε:Ποια δύο να ανάβουν μαζί εννοείς??Για κάντο πιο λιανάCOOLIS έγραψε:εγω οταν αναβω μεγαλη σκαλα φωτιζουν και η μικρη και η μεγαλη οποτε καλυπτω και την αποσταση...
Επειδη δεν εχω ομιχλης ανβουν και τα δυο μαζι ???
Στο "σινιαλο" μονο, αναβουν ολα μαζι.
- sotirisk
- Μαθαίνω να στρίβω.
- Δημοσιεύσεις: 992
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 18, 2007 5:52 pm
- Τοποθεσία: Copenhagen/Denmark
- Επικοινωνία:
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Προσωπικά έχω xenon στο αμάξι και ενοχλούν.
Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που φωτίζουν, διότι με την λευκή δέσμη μπορείς και βλέπεις λεπτομέρειες σε σκοτεινούς δρόμους.
ΑΛΛΑ:
Γνωρίζω ότι είναι παράνομα (το mk2b έχει κάτοπτρα και μάλιστα ακόμη και με αλογόνου "ενοχλούν", δεν έχει πλυστικό ούτε έχει αυτόματη real time ρύθμιση ύψους).
Συγκεκριμένα έχω διαβάσει ότι τουλάχιστον στα states, παίρνουν έγκριση για χωματόδρομο και όχι street legal.
Γνωρίζοντας αυτό, προσπαθώ να τα έχω πάντα στην πιο χαμηλή δέσμη.
Φυσικά, αν η νομοθεσία εδώ τα απαγορεύσει οριστικά, θα βάλω τις λάμπες αλογόνου.
Παρ'όλ'αυτά, προσωπικά με ενοχλούν ΚΑΙ τα εργοστασιακά Xenon kit, όταν τα έχω στο αντίθετο ρεύμα.
Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που φωτίζουν, διότι με την λευκή δέσμη μπορείς και βλέπεις λεπτομέρειες σε σκοτεινούς δρόμους.
ΑΛΛΑ:
Γνωρίζω ότι είναι παράνομα (το mk2b έχει κάτοπτρα και μάλιστα ακόμη και με αλογόνου "ενοχλούν", δεν έχει πλυστικό ούτε έχει αυτόματη real time ρύθμιση ύψους).
Συγκεκριμένα έχω διαβάσει ότι τουλάχιστον στα states, παίρνουν έγκριση για χωματόδρομο και όχι street legal.
Γνωρίζοντας αυτό, προσπαθώ να τα έχω πάντα στην πιο χαμηλή δέσμη.
Φυσικά, αν η νομοθεσία εδώ τα απαγορεύσει οριστικά, θα βάλω τις λάμπες αλογόνου.
Παρ'όλ'αυτά, προσωπικά με ενοχλούν ΚΑΙ τα εργοστασιακά Xenon kit, όταν τα έχω στο αντίθετο ρεύμα.
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Δυο πραγματα περα απο τα προφανη : Οποιος παρακαλουθει forum σαν το candlepowerforum θα εχει δει πως σε φακους αλογονου που μετατρεπονται σε HID υπαρχει το ζητημα της σωστης εστιασης ,για αυτο και πολλοι χρησιμοποιουν αποστατες-ιδιοκατασκευες .
Επιπλεον το ιδανικοτερο φως ειναι ισως και κατω των 4300Κ (warm tint) ,εναντι των cool tint (μεταξυ 4300-6000Λ) κατι που δεν προσφερεται απο την πλειοψηφια των xenon.Ετσι η αντιληψη των αντικειμενων μεσα απο το χρωμα τους αλλαζει κατα πολυ .Βεβαιως αν ρωτησει καποιος ποσο σημαντικο ειναι αυτο ,θα του πω οτι δεν γνωριζω.Καποιες φορες η αντιληψη των χρωματων μπορει να σε γλιτωσει..
Επιπλεον το ιδανικοτερο φως ειναι ισως και κατω των 4300Κ (warm tint) ,εναντι των cool tint (μεταξυ 4300-6000Λ) κατι που δεν προσφερεται απο την πλειοψηφια των xenon.Ετσι η αντιληψη των αντικειμενων μεσα απο το χρωμα τους αλλαζει κατα πολυ .Βεβαιως αν ρωτησει καποιος ποσο σημαντικο ειναι αυτο ,θα του πω οτι δεν γνωριζω.Καποιες φορες η αντιληψη των χρωματων μπορει να σε γλιτωσει..
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- Spartiatis No2
- Μαθαίνω να στρίβω.
- Δημοσιεύσεις: 705
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 22, 2006 7:02 pm
- Τοποθεσία: Σπάρτη
Re: Φώτα Xenon: φωτίζουν ή τυφλώνουν;
Τυφλώνουν τα Xenon εννοείται και αφού πάει έτσι η δουλειά και βλέπεις xenon μέχρι και σε yugo, δεν θα είμαι εγώ ο χαζός να τυφλώνομαι με τους άλλους και να πάω να σκοτωθώ. Θα βάλω κι εγώ. Προς το παρόν οταν με ενοχλούν ανάβω την μεγάλη σκάλα μπας και δω τίποτα...