Fuel Injectors Duty Cycle

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Άβαταρ μέλους
hammersword@Revlimit
Official Partner
Official Partner
Δημοσιεύσεις: 2039
Εγγραφή: Τετ Σεπ 13, 2006 1:31 pm
Τοποθεσία: Πατρα
Επικοινωνία:

Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από hammersword@Revlimit » Τετ Απρ 29, 2009 2:08 am

Fuel Injector Duty Cycle = Κυκλος ψεκασμου μπεκ καυσιμου.

Ο Κυκλος ψεκασμου μπεκ καυσιμου IDC (Injector Duty Cycle) ειναι το ποσοστο του χρονου που τα μπεκ εφοδιαζονται με ρευμα. Ο χρονος κατα τον οποιο τα μπεκ ενεργοποιουνται ονομαζεται IPW (Injector Pulse width) "Παλμος ψεκασμου". Σε νορμαλ κινητηρες, τα μπεκ ενεργοποιουνται κ απενεργοποιουνται 1 φορα ανα τους 4 χρονους του κινητηρα (εισαγωγη, συμπιεση, εξαγωγη, εκτονωνση) οι οποιοι διαρκουν για 2 στροφες του μοτερ.
Για παραδειγμα,
* στις 3000rpm χρειαζεται το μοτερ 40ms να συμληρωσει 2στρ (3000στρ/60sec = 50στρ/sec -> 1στρ/0,02sec αρα 0,04sec για 2στρ -> 0,04sec=40ms)
* στις 6000rpm χρειαζεται 20ms να συμπληρωσει 2στρ
Εστω οτι εχουμε μπεκ τα οποια ψεκαζουν για 15ms στις 3000rpm τοτε εχουμε Duty Cycle = (15ms/40ms)% = 37.5%
ενω στις 6000rpm για 15ms εχουμε Duty Cycle = (15ms/20ms)% = 75%

H αναγκη για αλλαγη με μεγαλυτερα μπεκ σε ενα μοτερ εγγυται στην μεγαλη ποσοτητα αερα σε υψηλες στροφες, κοινως στο στροφαρισμα στα ατμοσφαιρικα κ υψηλη πιεση σε υψηλες στροφες στα τουρμπο.

Το max duty cycle που επιτρεπεται για την σωστη λειτουργια των μπεκ ειναι 80% απο εκει κ μετα τα μπεκ υπερθερμενονται καθως δεν επαρκει ο χρονος ενεργοποιησης/απενεργοποιησης τους. Στα 15ms που λεμε, συμπεριλαμβανεται κ η ενεργ/απενεργ των μπεκ αρα δεν εχουμε 15ms καθαρο ψεκασμο.
Οσο μικροτερη αντισταση στο ρευμα (Ohm) που εχουν τα μπεκ τοσο μειωνεται κ ο χρονος ενεργ/απενεργ αρα περισσοτερα ms καθαρου ψεκασμου.

100% duty cycle = Staticflow δηλαδη πλεον τα μπεκ δεν ψεκαζουν παλμικα (Pulsed Injection) αλλα στατικα μενοντας συνεχεια ανοιχτα (Static Injection) κ ειναι ειδικα μπεκ.
[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201711 ... a61cf3.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201711 ... a59ee5.jpg[/IMG]


Εικόνα

Grande Punto Abarth Precision 5128 CEA

Άβαταρ μέλους
hammersword@Revlimit
Official Partner
Official Partner
Δημοσιεύσεις: 2039
Εγγραφή: Τετ Σεπ 13, 2006 1:31 pm
Τοποθεσία: Πατρα
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από hammersword@Revlimit » Τετ Απρ 29, 2009 2:22 am

σκεφτειται ενα Type-R να γυρναει 9αρες
9000στρ με MAX 80% duty cycle θα χρειαστει
9000 / 60 = 150στρ/δευτ -> 0.00666δευτ/στρ -> 6.66ms/στρ -> 13.32ms/2στρ
για 80% duty cycle εχουμε --> 13.32ms x 80% = 10.5ms

Ετσι λοιπον το Ταπερ εχει διαθεσιμα 10.5ms στις 9000rpm για να ψεκασει την απαραιτητη βενζινη κ να ανοιγω/κλεισει τα μπεκ, περιπου 8ms καθαρου ψεκασμου με μετριας αντιστασης μπεκ...

Λιγο ε? σκεφτειται τα swift που γυρνανε 11αρες η το R6 που γυρναει 17αρες -> περιπου 5.6ms
Εικόνα

Grande Punto Abarth Precision 5128 CEA

Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από skinboy » Τετ Απρ 29, 2009 1:02 pm

αυτο που λες για το duty cycle ειναι απολυτα σωστα, καλο ειναι να μην ξεπερνας τα 80%.
Βεβαια να πω την αληθεια, στο παρελθον (αλλα κ τωρα παλι) εχω δουλεψει μπεκ στο 90% για πανω απο 3 χρονια χωρις κανενα προβλημα (ουτε αποδοσης ουτε προβληματος).
και τωρα στο HGT τα δουλευω στο 90 - 93% (δεν θυμαμαι απολυτη ακριβεια) Max κ δεν εχω προβλημα , ξερω βεβαια οτι αμα θελω να κανω κατι εστω κ το παραμικρο (πχ λιγο μεγαλυτεροι εκκεντροφοροι) θελω κ μια τετραδα μπεκ.
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
hammersword@Revlimit
Official Partner
Official Partner
Δημοσιεύσεις: 2039
Εγγραφή: Τετ Σεπ 13, 2006 1:31 pm
Τοποθεσία: Πατρα
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από hammersword@Revlimit » Πέμ Απρ 30, 2009 12:44 am

φιλε το 85% να το δεχτω.... το 93% ειναι τραγικα υψηλο καθως σχεδον εχεις στατικη ροη. Σε πολυ χρηση του αυτοκινητου νομιζω πως η αποδοση θα πεσει αρκετα. Με εναν αναλυτη θα το καταλαβεις.

Το Ibiza που εχω ρυθμισει τερμα πρωτο σταδιο δουλευει 85% duty cycle κ μετα απο μερικα συνεχομενα πατηματα κανει κοψιμο απο μιγμα. Σκεψου καθως ειναι ξεκουραστα τα μπεκ εχουμε μιγμα 12.3:1 κ μετα απο μερικα πατηματα το μιγμα παει 13.4+ κ αρχιζει να γινετε επικινδυνο. Τωρα θα μπουν κ κλασσικα μπεκ απο S3.

Ο λογος που κουραζονται τα μπεκ ειναι οτι αυξανετε ο χρονος ανοιξε/κλεισε οποτε εχεις λιγοτερο χρονο καθαρου ψεκασμου.....
Για 5 γυρους στο Καρτοδρομο δεν υπαρχει προβλημα.
Πατα μια 5τη στην εθνικη κ πηγαινε τελικη ασε κ ξαναπατα κ θα δεις πως θα σφιξει λιγο ψηλα... ειναι κλασσικο συμβαν των μικρων μπεκ.....
Αλλα ακου των Ανδριαννακη, αυτο θα σ πει τι να κανεις.
Πολλα μπεκ αντεχουν μεχρι 90% απλα το 70 τοις εκατο των μπεκ αντεχουν μεχρι 80%
Εικόνα

Grande Punto Abarth Precision 5128 CEA

Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από skinboy » Πέμ Απρ 30, 2009 12:18 pm

Οπως σου ξανα ειπα ποιο πανω, αυτα που λες ειναι ολοσωστα κ τα ευλογα να κανει κανεις.
ομως ουτε σφιγγω ψηλα ουτε εχω απωλεια με πατημενες 5ες (δεν χρειαζεται να ειμαι εθνικη για να πατησω 5ες ψηλα , κ μπορω ευκολα σε οποιαδηποτε βολτα να τελειωνω 5ι στον κοφτη ευκολα κ πολλες φορες) επισης εχω Logging στο αμαξι οπως εχω προαναφερει κ ΟΛΑ οσα καποιος υποθετει σε εμενα καταγραφωνται, κ μετα τα αναλυεις .
δεν εχω κανενα προβλημα κ δεν ειναι μονο δικη μου υποθεση αυτο , αλλα κ του μηχανικου μου που τα κοιταξε αλλα κ του ανθρωπου που ρυθμισε εγκεφαλο κ ολα τα σχετικα στο αμαξι.
το μοτερ δουλευει ρολοι .

μην μπερδευεις τις παραμετροποιησεις σε εργοστασιακο εγκεφαλο με τις παραμετροποιησεις σε αγραφο , γιατι οπως λογικα ξερεις ειναι σε αλλα επιπεδα

περαν αυτου, οπως σου ξανα ειπα σε αλλο αμαξι μου δουλευα μπεκ στο 90% κ παλι επι πολλων ετων δεν ειχα προβλημα.

μεχρι τελος του ετους θα αλλαξω μπεκ κ καποια αλλα πραγματα στο αμαξι για να βγαλω αλλα 15 αλογα τροχο κ κανα κιλο εναμιση ροπη ακομα , αλλα μεχρι τοτε θα το δεις (εδω θα ειμαστε) τα μπεκ θα ειναι αυτα.
220cc Pico (blue) (απο οσο θυμαμαι)
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από skinboy » Πέμ Απρ 30, 2009 12:27 pm

ειναι ανορθοδωξο αυτο που εχω κανει , το ειπα κ ποιο πανω, αλλα ειναι το ιδιο που ειχα κανεις με τους εκκεντροφορους μου.
τους δουλευα με μαμα ηλεκτρικα/ρυθμιση κ χωρις καμια επεμβαση στο κυκλωμα βενζινης κ το αμαξι δεν στεγνωσε ποτε πουθενα.
και οι εκκεντροφοροι προσφερανε κατι παραπανω απο τους εργοστασιακους κ δεν ητανε ουτε καν κοντα στα προφιλ τον road τις colombo αλλα τελειος αλλοι (οχι race βεβαια)
κ αυτο που ειχα κανει δεν ειναι σωστο κ πολλοι που δοκιμασανε να κανουνε κατι αναλογο ειχανε θεματακια...ακομα κ με πολυ μικροτερα προφιλ
εγω δεν ειχα, ολα ειναι θεμα σχεδιασεις υπολογισμου κ το τι θες να κανεις - πληρωσεις ;-)
Δεν μπορεις να τα βαλεις ολα κατω απο μια ομπρελα δεν ειναι ολα ιδιος κανονας , κ πιστεψε με το HGT το ξερω ισως πολυ καλα σε επιπεδο πρωτογνωρο για ιδιωτη.

κατα τα αλλα αυτα που λες ποιο πανω ειναι σωστοτατα κ πρεπει ολοι να τα λαμβανουνε υποψην τους , το δεχομαι κ το επιβραβευω
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από skinboy » Πέμ Απρ 30, 2009 12:54 pm

kai sorry για τα πολλα ποστ μου,
μολις κοιταξα τα specs μου,
τα injectors μου μπορουνε να δουλεψουνε μεχρι 90% (max permited)
και απο οσο ειδα στα χαρακτηριστικα τους, ειναι 226cc (εγω θυμαμαι 220 βεβαια αλλα μικρη η διαφορα)
k σε εμενα δουλευουνε 90% βαση τις ρυθμισης τους (απο οσο ειδα στα αρχεια μου)
αρα το 93% το θυμομουνα λαθος εγω.
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
hammersword@Revlimit
Official Partner
Official Partner
Δημοσιεύσεις: 2039
Εγγραφή: Τετ Σεπ 13, 2006 1:31 pm
Τοποθεσία: Πατρα
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από hammersword@Revlimit » Πέμ Απρ 30, 2009 1:14 pm

ναι εχεις αγραφο δεν το θυμομουν..... Αφου μπορουν να δουλεψουν στο 90% στο 93 δεν εχουν προβλημα... να σε ρωτησω τι μαρκα ειναι τα μπεκ σ κ τι κωδικο εχουν. Μ ακουγονται πολυ καλα κ ισως τα τοποθετησω στο δικο μ.....

Αφου λοιπον δεν εχεις προβλημα μπορεις να παραμεινεις ετσι... Καλο μ ακουγεται το HGT ε? Σε περιμενω στο TAP στην πατρα μια φορα να ερθεις..... Εχουμε τωρα τον Μαι ενα...
Εικόνα

Grande Punto Abarth Precision 5128 CEA

Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από skinboy » Πέμ Απρ 30, 2009 1:28 pm

ta Μπεκ που φοραω ειναι τα εργοστασιακα μου
pico blew 220-226cc (μου ειπανε 226 οτι ειναι το σωστο δεν ξερω αν σε νοιαζει τετοια λεπτομερια), για να μην ψαχνω, τσεκαρε το part number νομιζω οτι το ειναι , IWP 006.
δεν αλλαχτηκανε οποτε ειναι αυτα.
ειπαμε ομως ειναι μεχρι εκει. ουτε σταγονα παραπανω ;-)
δεν ξερω ποσο αμεσα θα προχωρησω σε αναβαθμιση για να σου ελεγα περιμενε να στα δωσω, αλλα νομιζω οτι μπορεις ευκολα να τα βρεις κ μεταχειρω αμα σου κανουνε αυτα.

εγω σκεφτομαι να βαλω 320-330 pico τα καφε η να κανω 8μπεκο με δευτero fuel rail πανω στις πεταλουδες για να εχω καλυτερο response , αλλα αυτα ειναι λεπτομεριες κ μελετες που τρεχουνε τωρα για το τελος του χρονου μαλλον.
να μην σου χαλαω ομως το ποστ σου!!
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
iceman_n
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1375
Εγγραφή: Παρ Μαρ 03, 2006 12:12 pm
Τοποθεσία: Athina

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από iceman_n » Πέμ Απρ 30, 2009 2:36 pm

τεχνικα χαρακτηριστα των μπεκ του HGT :

Linearity range (Tj = 4 ms) ....................¡À 2.5 %
Max. fuel pressure allowed.......................500 kPa
Maximum duty cycle...................................90 %
Operating temperature range ...........-30...110 ¡ãC
Vibration (peak)..........................................30 g
Test conditions
Fluid.............................................................. N-Heptane
density (@ 20¡ãC) ......................0.684 kg/litre
Ambient and fluid temperature ...................23 ¡ãC
Power supply .............................................14 Vdc
Injection frequency........................ Fully open
Pulse duration...........................................n/a
Pressure ..................................................... 3 bar
Mechanical Characteristics
Height .....................................................47.2 mm
Outside diameter (connector excluded) .. 15.3 mm
Weight .......................................................35 g
Electrical Characteristics
Connector...........................Mini-Timer 2 way
Power supply ....................................... 8 ¡Â 16 Vdc
Resistance..............................................14.5 ¦¸
Driver type ....................................... ON-OFF

τα βγαζει η marelli/weber

part number :

IWP 001 Pico injector ¨C 200 cc/min static flow
IWP 006 226 cc/min static flow (Blue)

IWP023 Pico injector ¨C 158 cc/min static flow (Green)
IWP043 Pico injector ¨C 329 cc/min static flow (Brown)
IWP045 Pico injector ¨C 200 cc/min static flow
IWP049 Pico injector ¨C 184 cc/min static flow
IWP064 Pico injector ¨C 186 cc/min static flow
IWP069 Pico injector ¨C 491 cc/min static flow (Yellow)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος iceman_n την Παρ Μάιος 01, 2009 9:31 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
hammersword@Revlimit
Official Partner
Official Partner
Δημοσιεύσεις: 2039
Εγγραφή: Τετ Σεπ 13, 2006 1:31 pm
Τοποθεσία: Πατρα
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από hammersword@Revlimit » Παρ Μάιος 01, 2009 1:32 am

σκιν οταν ειναι να τα βγαλεις ενημερωσε με πρωτα...

Εχεις 4πεταλουδο στο αμαξι σ? γιατι κατι αναφερεις με πεταλουδες.....
Τα 329 ειναι μεγαλουτσικα αλλα θα δουλεψεις μια χαρα κ θα μπορεις να εχεις μελλον κ για μεγαλυτερο φασμα στροφων....

Iceman πολυ αναλυση ρε αδερφε... χα....
Μπορεις να βρεις κ τα δικα μ τα μπεκ? Bosch ροζ?
Εικόνα

Grande Punto Abarth Precision 5128 CEA

Άβαταρ μέλους
Orange
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6403
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
Τοποθεσία: Γλυφαδα

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από Orange » Παρ Μάιος 01, 2009 2:08 am

Μια διευκρινηση μονο απο καποιον, σε αυτα που λεει ο "iceman_n", γιατι το εχασα.
Δηλαδη, ολα τα συγκεκριμενα μπεκακια, εχουν τα ιδια επιμερους χαρακτηριστικα και αναλογος τον κωδικο τους, εχουν και την αντιστοιχη παροχη?
Εχουν δηλαδη τις ιδιες φυσικες διαστασεις, λειτουργουν με το ιδιο ρευμα, δεχονται τις ιδιες πιεσης παροχης κοκ, αλλα αναλογος κωδικου, δινουν αλλες παροχες?
Αυτο πως συμβαινει?
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
iceman_n
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1375
Εγγραφή: Παρ Μαρ 03, 2006 12:12 pm
Τοποθεσία: Athina

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από iceman_n » Παρ Μάιος 01, 2009 9:26 am

Orange έγραψε:Μια διευκρινηση μονο απο καποιον, σε αυτα που λεει ο "iceman_n", γιατι το εχασα.
Δηλαδη, ολα τα συγκεκριμενα μπεκακια, εχουν τα ιδια επιμερους χαρακτηριστικα και αναλογος τον κωδικο τους, εχουν και την αντιστοιχη παροχη?
Εχουν δηλαδη τις ιδιες φυσικες διαστασεις, λειτουργουν με το ιδιο ρευμα, δεχονται τις ιδιες πιεσης παροχης κοκ, αλλα αναλογος κωδικου, δινουν αλλες παροχες?
Αυτο πως συμβαινει?
η σειρα pico της marelli/weber που φορανε τα hgt και τα rallye/saxo εχουν το ιδιο σχημα ολα ειτε ειναι τα μπλε ειτε τα καφε ειτε τα κιτρινα. . . αυτη η σειρα εχει κωδικο IWP ειναι μια οικογενια απο μπεκ και ειναι ιδια σε θεμα ρευμα (12V και γειωση), σχημα και αλλων χαρακτηριστικων και αλλαζει η παροχη, ο τροπος ψεκασμου αλλα και η γωνια ψεκασμου....(συμφωνα με αυτα που λεει η εταιρεια παντα)

ομως υπαρχει και αλλη οικογενεια απο μπεκ της ιδιας εταιρειας με κωδικο IWPR οπου εκει αλλαζουν λιγο τα πραγματα μονο το σχημα μενει ιδιο και καποιες απο τα χαρακτηριστικα.

Άβαταρ μέλους
skinboy
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6281
Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
Επικοινωνία:

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από skinboy » Παρ Μάιος 01, 2009 10:26 am

den εχω 4πεταλουδο.
το μελεταω το θεμα....
Punto HGT SC Evo

Άβαταρ μέλους
Orange
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6403
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
Τοποθεσία: Γλυφαδα

Re: Fuel Injectors Duty Cycle

Δημοσίευση από Orange » Παρ Μάιος 01, 2009 11:37 am

Δηλαδη "iceman_n" ολα εχουν τον ιδιο πιεζοηλεκτρικο μηχανισμο και αναλογος κωδικου, αλλαζουν η ποσοστητα και ο τροπος που ψεκαζουν?
Δηλαδη διαφοροποιουνται μονο στην οπη τους μπροστα?(Μεγεθος και σχημα οπης, αναλογος τροπου ψεκασμου)
Κατι τετοιο καταλαβα, στα γραφομενα σου.
Καλα καταλαβα?

(Ευχαριστω για την απαντηση)
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”