Εκκεντροφόροι-Βελτίωση (Reprofile)
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- polatov
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6527
- Εγγραφή: Παρ Σεπ 01, 2006 6:10 pm
- Τοποθεσία: Ηλιουπολη
Εκκεντροφόροι-Βελτίωση (Reprofile)
Κατα τη βελτιωση του χρονισμου προσπαθουμε με την μετατροπη ή αλλαγη των εκκεωτροφορων του κινητηρα να "βγαλουμε"περισσοτερη ισχυ απο αυτον.Μεγαλωνοντας τη διαρκεια του εκκεντροφορου,δινουμε τη δυνατοτητα στον κινητηρα μας να αποδωσει μεγαλυτερη ισχυ,με αποτελεσμα τα "αερια" να εχουν περισσοτερο χρονο να κινηθουν προς και απο τον κυλινδρο,αλλα να στενευει καπως η ωφελιμη περιοχη ισχυος του κινητηρα.Παρατηρειται οτι οσο μεγαλωνει σε μοιρες η διαρκεια των εκκεντρων,τοσο μειωνεται η ελαστικοτητα του κινητηρα.
Η επιλογη των εκκεντρων λοιπον πρεπει να γινεται με πολυ προσοχη,λαμβανοντας υποψιν τη χρηση που θελουμε -road-rally-drαgster-circuit- ΧΩΡΙΣ να πεφτουμε στην ΠΛΑΝΗ του οτι οσο μεγαλυτερος τοσο το καλυτερο.Σε λανθασμενες επιλογες οδηγει το γεγονος οτι αρκετοι εκκεντροφοροι με διαφορετικες μοιρες διαρκεια εχουν την ιδια ή παραπλησια τιμη αγορας.Αυτο εχει ως αποτελεσμα ο αδαης να επιλεγει εκεινον με τη μεγαλυτερη διαρκεια,που ομως τις περισσοτερες φορες ειναι ακαταλληλος για το δικο του,οχι τοσο βελτιωμενο κινητηρα.
Μεγαλωνοντας το βυθισμα των εκκεντρων,ο εκκεντροφορος βοηθα την κυλινδροκεφαλη να επιτυχει υψηλοτερα επιπεδα ροης-οσο ανεβαινει το βυθισμα,ανεβαινει και η ροη-και επομενως υψηλοτερης ογκομετρικης αποδοσης.Μοναδικο μειονεκτημα,η καταπονηση των εξαρτηματων,η οποια ομως δεν ειναι τοσο σημαντικη,αφου ο κατασκευαστης του εκκεντροφορου εχει προβλεψει για την καθε εφαρμογη τα επιπλεον φορτια.
Ο εκκεντροφορος αλλαζει οσο τιποτε αλλο το χαρακτηρα του κινητηρα.Ο τυπος λοιπον που θα χρησιμοποιησουμε σε μια πιθανη μετατροπη επιδρα καταλυτικα τοσο στις επιδοσεις οσο και στην οικονομια.Για να αγορασουμε το σωστο εκκεντροφορο θα πρεπει να γνωριζουμε τα εξης/τη διαρκεια και το χρονισμο που μετριουνται σε μοιρες,το μεγιστι βυθισμα των βαλβιδων εισαγωγης και εξαγωγης,το σημειο σε μοιρες στο οποιο παρατηρειται το μεγιστο βυθισμα,και τη διαρκεια του ταυτοχρονου ανοιγματος των βαλβιδων,του χρονου δηλαδη που μεσολαβει μεταξυ ανοιγματος της εισαγωγης και του κλεισιματος της εξαγωγης.Η διαρκεια εκφραζεται σε μοιρες στροφαλου και ειναι ο χρονος που μενουν ανοιχτες οι βαλβιδες.Το βυθισμα ειναι η μεγιστη μετακινηση της βαλβιδας μεσα στο θαλαμο καυσης.Γνωριζοντας τα στοιχεια αυτα ο εκαστοτε βελτιωτης μπορει να καταλαβει αμεσα τι μπορει να περιμενει απο αυτο τον εκκεντροφορο,εχοντας σε αντιπαρασταση τη σχεδιαστικη φιλοσοφια του μοτερ που επιμελειται.
ΠΡΟΦΙΛ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ
Ο σχεδιασμος του εκκεντρου ειναι αποτελεσμα της καθαρης καμπυλης συνημιτονου,μαζι με ενα ορισμενο καμπυλο τμημα.Στοχος του ειναι να ανυψωσει τη βαλβιδα μεχρι ενα προκαθορισμενο υψος και υστερα να την επαναφερει στη θεση της,πανω δηλαδη στην εδρα της.Η ραμπα του εκκεντρου ειναι το σημειο οπου μηδενιζεται το διακενο,κτρατωντας παραλληλα σταθερη επαφη με τη βαλβιδα.Η πλευρα του εκκεντρου επιταχυνει την κινηση της βαλβιδας και τη διατηρει σε συγκεκριμενη ταχυτητα,αναλογα με τη φιλοσοφια σχεδιασης της κυλινδροκεφαλης απο τον κατασκευαστη.Η κορυφη του εκκεντρου εχει σκοπο να δωσει στη βαλβιδα τη μεγιστη τιμη βυθισης της,αλλα και να τη φρεναρει απο την ταχυτητα που εχει αποκτησει,φτανοντας την στο σημειο μηδεν τη στιγμη που η βαλβιδα μενει στιγμιαια ακινητη στο μεγιστι βυθισμα της.Κλεινοντας το προφιλ δεν πρεπει να ξεχναμε το βασικο κυκλο,αφου ειναι το σημειο που μετραμε το διακενο.
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ
Για να βελτιωθει η αποδοση ενος κινητηρα θα πρεπει να τροφοδοτηθει με περισσοτερο καυσιμο μιγμα.Για να επιτευχθει αυτο θα πρεπει να τροποποιησουμε τη διαρκεια και το βυθισμα του εκκεντροφορου.Οσο μεγαλωνουν αυτες οι δυο παραμετροι τοσο μεγαλωνει και η ιπποδυναμη του κινητηρα.Βεβαια ,σε ακραιες περιπτωσεις,η ραγδαια αυξηση της ιπποδυναμης χαλαει την ομοιογενεια λειτουργιας του κινητηρα,αφου το ευρος των στροφων οπου το μοτερ"σκοτωνει"βρισκεται ψηλα,ενω χαμηλα ο κινητηρας "σερνεται".Σε αγωνιστικες κατασκευες ομως ζηταμε πληρη ισχυ,με το δεξι ποδι του οδηγου να μη σηκωνεται καθολου απο το γκαζι.
Οσο αυξανεται η διαρκεια σε μοιρες τοσο ζημιωνεται η τσεπη του οδηγου,αλλα και η ροπη του κινητηρα σε χαληλες στροφες(ελαστικοτητα)σε αντιθεση με το μεγαλο βυθισμα που ευνοει τη βελτιωση της ισχυος χωρις να επηραζει δραματικα την οικονομια.Με τη συγχρονη τεχνολογια μπορουμε να εχουμε σημαντικη βελτιωση στη ροικη δυναμικη της κυλινδροκεφαλης,σε σημειο που να πλησιαζει τη δυνατοτητα ροης που θα ειχε ενας εκκεντροφορος με μεγαλο βυθισμα(ροικη εξελιξη στο καπακι,με χρηση flowbench)
Μπορουμε να μετατοπισουμε τον ολο χρονισμο του εκκεντροφορου ως προς το στροφαλο,χρησιμοποιωντας ενα μεταβλητο γραναζι με κινητο εσωτερικο δισκο,τον οποιο προμηθευομαστε απο την αγορα του after market.Με τον τροπο αυτο εχουμε τη δυνατοτητα να δωσουμε προπορεια μερικες μοιρες στον εκκεντροφορο,ωστε να βελτιωσουμε την αποδοση του κινητηρα απο χαμηλα.με μικρη εξασθενιση ομως στις υψηλες στροφες.Δινοντας την απαιτουμενη προπορεια,οι βαλβιδες εξαγωγης και εισαιγωγης κλεινουν γρηγοροτερα,η συμπιεση στο θαλαμο καυσης μεγαλωνει,ενω υπαρχει λιγοτερη επιστροφη καυσαεριων σε αυτον.
Το αν θα δωσουμε προπορεια ή αργοπορεια στον εκκεντροφορο εξαρταται απο τη χρηση που εμεις θελουμε για το αυτοκινητο μας(πολη-ταξιδια-αγωνιστικη παρουσια-ειδος αγωνα κλπ).
Χαρακτηριστικα να αναφερουμε οτι διαφορετικη ρυθμιση δινουμε σε εναν αγωνα ραλλυ με διαρκως μεταβαλλομενο τοπιο δρομου,οπου η ροπη απο χαμηλα στην εξοδο μιας φουρκετας εχει τον πρωτο λογο,και διαφορετικη-εκ διαμετρου αντιθετη-σε εναν αγωνα dragster ή σε ενα ανοιχτο circuit, οπου η ωμη δυναμη κρινει το αποτελεσμα.Βεβαια οι περισσοτεροι βελτιωμενοι εκκεντροφοροι απο επωνυμους κατασκευαστικους τυπους του εξωτερικου ερχονται τις περισσοτερες φορες "πακετο"με οδηγιες ρυθμισης του επιθυμητου χρονισμου,του διακενου των βαλβιδων κλπ.,ενω συνοδευονται απο ειδικα ωστηριαή κοκορακια,μοιρογνωμονιο και ειδικο λιπαντικο για το ρονταρισμα του εκκεντροφορου.Ορισμενες φορες,μαζι με την αλλαγη του εκκεντροφορου παραγωγης,χρειαζονται απαραιτητως καινουργια,αρκετα πιο ενισχθμενα ελατηρια βαλβιδων,ωστε ναντεξουν το αυξημενο φορτιο που θα δημιουργηθει απο τα νεα χαρακτηριστικα του βελτιωμενου εκκεντροφορου.
Ολα τα παραπανω πρεπει να γινουν απο ειδικευμενους τεχνικους που διαθετουν τα απαραιτητα μηχανηματα και πανω απολα εμπειρια.
το κειμενο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ copy-paste για αυτο και δεν εβαλα τονους καθως θα τελειωνα το ΠΑΣΧΑ.ειναι απο γνωστο παλαιο περιοδικο και θεωρησα οτι θα μας φανει πολυ χρησιμο!Καλη αναγνωση.
Η επιλογη των εκκεντρων λοιπον πρεπει να γινεται με πολυ προσοχη,λαμβανοντας υποψιν τη χρηση που θελουμε -road-rally-drαgster-circuit- ΧΩΡΙΣ να πεφτουμε στην ΠΛΑΝΗ του οτι οσο μεγαλυτερος τοσο το καλυτερο.Σε λανθασμενες επιλογες οδηγει το γεγονος οτι αρκετοι εκκεντροφοροι με διαφορετικες μοιρες διαρκεια εχουν την ιδια ή παραπλησια τιμη αγορας.Αυτο εχει ως αποτελεσμα ο αδαης να επιλεγει εκεινον με τη μεγαλυτερη διαρκεια,που ομως τις περισσοτερες φορες ειναι ακαταλληλος για το δικο του,οχι τοσο βελτιωμενο κινητηρα.
Μεγαλωνοντας το βυθισμα των εκκεντρων,ο εκκεντροφορος βοηθα την κυλινδροκεφαλη να επιτυχει υψηλοτερα επιπεδα ροης-οσο ανεβαινει το βυθισμα,ανεβαινει και η ροη-και επομενως υψηλοτερης ογκομετρικης αποδοσης.Μοναδικο μειονεκτημα,η καταπονηση των εξαρτηματων,η οποια ομως δεν ειναι τοσο σημαντικη,αφου ο κατασκευαστης του εκκεντροφορου εχει προβλεψει για την καθε εφαρμογη τα επιπλεον φορτια.
Ο εκκεντροφορος αλλαζει οσο τιποτε αλλο το χαρακτηρα του κινητηρα.Ο τυπος λοιπον που θα χρησιμοποιησουμε σε μια πιθανη μετατροπη επιδρα καταλυτικα τοσο στις επιδοσεις οσο και στην οικονομια.Για να αγορασουμε το σωστο εκκεντροφορο θα πρεπει να γνωριζουμε τα εξης/τη διαρκεια και το χρονισμο που μετριουνται σε μοιρες,το μεγιστι βυθισμα των βαλβιδων εισαγωγης και εξαγωγης,το σημειο σε μοιρες στο οποιο παρατηρειται το μεγιστο βυθισμα,και τη διαρκεια του ταυτοχρονου ανοιγματος των βαλβιδων,του χρονου δηλαδη που μεσολαβει μεταξυ ανοιγματος της εισαγωγης και του κλεισιματος της εξαγωγης.Η διαρκεια εκφραζεται σε μοιρες στροφαλου και ειναι ο χρονος που μενουν ανοιχτες οι βαλβιδες.Το βυθισμα ειναι η μεγιστη μετακινηση της βαλβιδας μεσα στο θαλαμο καυσης.Γνωριζοντας τα στοιχεια αυτα ο εκαστοτε βελτιωτης μπορει να καταλαβει αμεσα τι μπορει να περιμενει απο αυτο τον εκκεντροφορο,εχοντας σε αντιπαρασταση τη σχεδιαστικη φιλοσοφια του μοτερ που επιμελειται.
ΠΡΟΦΙΛ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ
Ο σχεδιασμος του εκκεντρου ειναι αποτελεσμα της καθαρης καμπυλης συνημιτονου,μαζι με ενα ορισμενο καμπυλο τμημα.Στοχος του ειναι να ανυψωσει τη βαλβιδα μεχρι ενα προκαθορισμενο υψος και υστερα να την επαναφερει στη θεση της,πανω δηλαδη στην εδρα της.Η ραμπα του εκκεντρου ειναι το σημειο οπου μηδενιζεται το διακενο,κτρατωντας παραλληλα σταθερη επαφη με τη βαλβιδα.Η πλευρα του εκκεντρου επιταχυνει την κινηση της βαλβιδας και τη διατηρει σε συγκεκριμενη ταχυτητα,αναλογα με τη φιλοσοφια σχεδιασης της κυλινδροκεφαλης απο τον κατασκευαστη.Η κορυφη του εκκεντρου εχει σκοπο να δωσει στη βαλβιδα τη μεγιστη τιμη βυθισης της,αλλα και να τη φρεναρει απο την ταχυτητα που εχει αποκτησει,φτανοντας την στο σημειο μηδεν τη στιγμη που η βαλβιδα μενει στιγμιαια ακινητη στο μεγιστι βυθισμα της.Κλεινοντας το προφιλ δεν πρεπει να ξεχναμε το βασικο κυκλο,αφου ειναι το σημειο που μετραμε το διακενο.
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ
Για να βελτιωθει η αποδοση ενος κινητηρα θα πρεπει να τροφοδοτηθει με περισσοτερο καυσιμο μιγμα.Για να επιτευχθει αυτο θα πρεπει να τροποποιησουμε τη διαρκεια και το βυθισμα του εκκεντροφορου.Οσο μεγαλωνουν αυτες οι δυο παραμετροι τοσο μεγαλωνει και η ιπποδυναμη του κινητηρα.Βεβαια ,σε ακραιες περιπτωσεις,η ραγδαια αυξηση της ιπποδυναμης χαλαει την ομοιογενεια λειτουργιας του κινητηρα,αφου το ευρος των στροφων οπου το μοτερ"σκοτωνει"βρισκεται ψηλα,ενω χαμηλα ο κινητηρας "σερνεται".Σε αγωνιστικες κατασκευες ομως ζηταμε πληρη ισχυ,με το δεξι ποδι του οδηγου να μη σηκωνεται καθολου απο το γκαζι.
Οσο αυξανεται η διαρκεια σε μοιρες τοσο ζημιωνεται η τσεπη του οδηγου,αλλα και η ροπη του κινητηρα σε χαληλες στροφες(ελαστικοτητα)σε αντιθεση με το μεγαλο βυθισμα που ευνοει τη βελτιωση της ισχυος χωρις να επηραζει δραματικα την οικονομια.Με τη συγχρονη τεχνολογια μπορουμε να εχουμε σημαντικη βελτιωση στη ροικη δυναμικη της κυλινδροκεφαλης,σε σημειο που να πλησιαζει τη δυνατοτητα ροης που θα ειχε ενας εκκεντροφορος με μεγαλο βυθισμα(ροικη εξελιξη στο καπακι,με χρηση flowbench)
Μπορουμε να μετατοπισουμε τον ολο χρονισμο του εκκεντροφορου ως προς το στροφαλο,χρησιμοποιωντας ενα μεταβλητο γραναζι με κινητο εσωτερικο δισκο,τον οποιο προμηθευομαστε απο την αγορα του after market.Με τον τροπο αυτο εχουμε τη δυνατοτητα να δωσουμε προπορεια μερικες μοιρες στον εκκεντροφορο,ωστε να βελτιωσουμε την αποδοση του κινητηρα απο χαμηλα.με μικρη εξασθενιση ομως στις υψηλες στροφες.Δινοντας την απαιτουμενη προπορεια,οι βαλβιδες εξαγωγης και εισαιγωγης κλεινουν γρηγοροτερα,η συμπιεση στο θαλαμο καυσης μεγαλωνει,ενω υπαρχει λιγοτερη επιστροφη καυσαεριων σε αυτον.
Το αν θα δωσουμε προπορεια ή αργοπορεια στον εκκεντροφορο εξαρταται απο τη χρηση που εμεις θελουμε για το αυτοκινητο μας(πολη-ταξιδια-αγωνιστικη παρουσια-ειδος αγωνα κλπ).
Χαρακτηριστικα να αναφερουμε οτι διαφορετικη ρυθμιση δινουμε σε εναν αγωνα ραλλυ με διαρκως μεταβαλλομενο τοπιο δρομου,οπου η ροπη απο χαμηλα στην εξοδο μιας φουρκετας εχει τον πρωτο λογο,και διαφορετικη-εκ διαμετρου αντιθετη-σε εναν αγωνα dragster ή σε ενα ανοιχτο circuit, οπου η ωμη δυναμη κρινει το αποτελεσμα.Βεβαια οι περισσοτεροι βελτιωμενοι εκκεντροφοροι απο επωνυμους κατασκευαστικους τυπους του εξωτερικου ερχονται τις περισσοτερες φορες "πακετο"με οδηγιες ρυθμισης του επιθυμητου χρονισμου,του διακενου των βαλβιδων κλπ.,ενω συνοδευονται απο ειδικα ωστηριαή κοκορακια,μοιρογνωμονιο και ειδικο λιπαντικο για το ρονταρισμα του εκκεντροφορου.Ορισμενες φορες,μαζι με την αλλαγη του εκκεντροφορου παραγωγης,χρειαζονται απαραιτητως καινουργια,αρκετα πιο ενισχθμενα ελατηρια βαλβιδων,ωστε ναντεξουν το αυξημενο φορτιο που θα δημιουργηθει απο τα νεα χαρακτηριστικα του βελτιωμενου εκκεντροφορου.
Ολα τα παραπανω πρεπει να γινουν απο ειδικευμενους τεχνικους που διαθετουν τα απαραιτητα μηχανηματα και πανω απολα εμπειρια.
το κειμενο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ copy-paste για αυτο και δεν εβαλα τονους καθως θα τελειωνα το ΠΑΣΧΑ.ειναι απο γνωστο παλαιο περιοδικο και θεωρησα οτι θα μας φανει πολυ χρησιμο!Καλη αναγνωση.
- g
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1906
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 16, 2005 4:23 pm
- Τοποθεσία: Βούλα Αττικής
πολυ ωραια κινηση Πανο. κατι καταλαβα η αληθεια ειναι..αλλα ας γινει κ καμια κουβεντουλα...
Εφοσον τροποποιητε η εσωτερικη δομη κ το μιγμα αεριων θα πρεπει να κανουμε κ τον ακταλληλο προγραμματισμο του εγκεφαλου φυσικα για μεγιστη αξιοποιηση αυτων των νεων δυνατοτητων αλλα και φυσικα αλλαγη της διαμετρου του συστηματος εξατμισης...εεεε καλα δε τα εχω καταλαβει... αρα ειναι μια κοστοβορα μετατροπη που εχει ατμοσφαιρικη και ποιο αξιοπιστη βελτιωση αναλογα με τα χαραχτηριστικα του εκκεντροφορου που θα τοποετησουμε.
εγω δεν καταλαβα κατι με την αργοπορεια κ προπορεια που δινει. δλδ να τραβαει απο χαμηλα η απο ψιλα αντιστοιχαα;;; λιγο το εχασα,,...
Εφοσον τροποποιητε η εσωτερικη δομη κ το μιγμα αεριων θα πρεπει να κανουμε κ τον ακταλληλο προγραμματισμο του εγκεφαλου φυσικα για μεγιστη αξιοποιηση αυτων των νεων δυνατοτητων αλλα και φυσικα αλλαγη της διαμετρου του συστηματος εξατμισης...εεεε καλα δε τα εχω καταλαβει... αρα ειναι μια κοστοβορα μετατροπη που εχει ατμοσφαιρικη και ποιο αξιοπιστη βελτιωση αναλογα με τα χαραχτηριστικα του εκκεντροφορου που θα τοποετησουμε.
εγω δεν καταλαβα κατι με την αργοπορεια κ προπορεια που δινει. δλδ να τραβαει απο χαμηλα η απο ψιλα αντιστοιχαα;;; λιγο το εχασα,,...
- polatov
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6527
- Εγγραφή: Παρ Σεπ 01, 2006 6:10 pm
- Τοποθεσία: Ηλιουπολη
εγω αυτο εχω καταλαβει.προπορεια χανεις λιγο ψηλα αλλα εχεις δυναμη απο χαμηλα..
αργοπορεια εισαι κραμασμενος χαμηλα αλλα ψηλα ξυριζεις..
φυσικα και χρεαζεται προγραμμα και πολλα αλλα.εδω συζηταμε για ενα ΜΕΡΟΣ Β' Σταδιου..
εγω εδωσα μια βαση για κουβεντα οχι ενα ξερο post.
Εκτιμω που το διαβασες παντως!
αργοπορεια εισαι κραμασμενος χαμηλα αλλα ψηλα ξυριζεις..
φυσικα και χρεαζεται προγραμμα και πολλα αλλα.εδω συζηταμε για ενα ΜΕΡΟΣ Β' Σταδιου..
εγω εδωσα μια βαση για κουβεντα οχι ενα ξερο post.
Εκτιμω που το διαβασες παντως!
- g
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1906
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 16, 2005 4:23 pm
- Τοποθεσία: Βούλα Αττικής
μα να μη ξερω τι παιζει, εκανες κ τοσο κοπο να το γραψεις...οποτε κατι αντιστοιχω καταλαβαμε...για να δουμε κ τους εμπειρους που εχουν προβει σε αλλαγες να μας πουν... επισης στο πολυ τυπικο αν καποιος εχει μκ2 η μκ2β κ εχει κανει τετοια αλλαγη να μου πει εαν εχει προβλημα ο κινητητρας κ αν η καταναλωση εχει αυξηθει δραματικα...
- hammersword@Revlimit
- Official Partner
- Δημοσιεύσεις: 2039
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 13, 2006 1:31 pm
- Τοποθεσία: Πατρα
- Επικοινωνία:
Ωρε Πανο? Τι εκθεση ηταν αυτη ρε παιδακι μου? Εγω παντως πανελληνιες δεν θα εγραφα τοσα χαχα.....
Πολυ σωστο το ποστ κ μας ξυπνησε αρκετα πιστευω..... Μπραβο για την δουλεια.....
Να πω κατι που ειμαι κατα 90% σιγουρος οτι ειναι σωστο?
*Αν θελουμε διναμη ψιλα δινουμε προπορια στον εισαγωγης κ αργοπορια στον εξαγωγης.....
*Αν θελουμε ροπατο μοτερ κ ζωηρο δινουμε αργοπορεια στον εισαγωγης κ προπορεια στον εξαγωγης......
Πολυ σωστο το ποστ κ μας ξυπνησε αρκετα πιστευω..... Μπραβο για την δουλεια.....
Να πω κατι που ειμαι κατα 90% σιγουρος οτι ειναι σωστο?
*Αν θελουμε διναμη ψιλα δινουμε προπορια στον εισαγωγης κ αργοπορια στον εξαγωγης.....
*Αν θελουμε ροπατο μοτερ κ ζωηρο δινουμε αργοπορεια στον εισαγωγης κ προπορεια στον εξαγωγης......
Grande Punto Abarth Precision 5128 CEA
- iceman_n
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1375
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 03, 2006 12:12 pm
- Τοποθεσία: Athina
- iceman_n
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1375
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 03, 2006 12:12 pm
- Τοποθεσία: Athina
Αργοπορεια εκκεντροφορου εισαγωγης
Οταν θελουμε να δωσουμε αργοπορεια στον εισαγωγης τον στρεφουμε με φορα αντιθετη απο τη φορα
περιστροφης του γραναζιου.Τοτε γινετε το εξης : η βαλβιδα καθυστερει να ανοιξει οταν το εμβολο
πλησιαζει στο ΑΝΣ.αυτη η καθυστερηση βοηθα βοηθα το μειγμα το οποιο λογω της μεγαλης ταχυτητας
εισαγωγης του εχει αποκτησει μεγαλυτερη αδρανεια να γεμισει ακομα καλυτερα τον κυλινδρο.
τα δεδομενα αυτα ισχυουν μονο στους υψηλους ρυθμους περιστροφης.τελος επειδη καθυστερη η βαλβιδα
να ανοιξει εχουμε μια μικρη μειωση του overlap.
Προπορεια εκκεντροφορου εισαγωγης
Οταν θελουμε να δωσουμε προπορεια στον εισαγωγης τον στρεφουμε με φορα ιδια με τη φορα
περιστροφης του γραναζιου.Αρα η βαλβιδα ανοιγει νωριτερα βοηθωντας ετσι το μειγμα να
ξεκινησει πιο νωρις την πληρωση του κυλινδρου και κλεινει επισης νωριτερα.εχουμε αυξηση
δυναμης στης χαμηλες-μεσαιες στροφες.
Αργοπορεια εκκεντροφορου εξαγωγης
Δινοντας αργοπορεια η βαλβιδα εξαγωγης αργη να ανοιξει με αποτελεσμα να μεγαλωνει η φαση
της εκτονωσης.Αρα εχουμε θετικα αποτελεσματα στη χαμηλες και μεσαιες στροφες.επισης και σε
αυτη την περιπτωση αυξανει λιγο το overlap.
Προπορεια εκκεντροφορου εξαγωγης
Η βαλβιδα εδω θα ανοιξει νωριτερα σε σχεση με τη θεση του εμβολου ως προς το ΚΝΣ.
Αρα περιοριζεται λιγο η διαρκεια της φασης της εκτωνωσης οπου παραγεται περισσοτερη ισχυς.
Εδω το μεγαλυτερο μερος μερος της ενεργειας των καυσαεριων εχει μετατραπει σε κινητικη ενεργεια.
Εφοσον ανοιξε νωριτερα η βαλβιδα σημαινει οτι η πιεση εχει αξασθνησει στον κυλινδρο και ετσι
το εμβολο θα ανεβει πιο ευκολα καταναλωνοντας λιγοτερη ισχυη.Εδω εχουμε δυναμη στης ψηλες στροφες.
Ελπιζω να μην τα μπερδεψα και να τα εξηγησα σωστα.
Οταν θελουμε να δωσουμε αργοπορεια στον εισαγωγης τον στρεφουμε με φορα αντιθετη απο τη φορα
περιστροφης του γραναζιου.Τοτε γινετε το εξης : η βαλβιδα καθυστερει να ανοιξει οταν το εμβολο
πλησιαζει στο ΑΝΣ.αυτη η καθυστερηση βοηθα βοηθα το μειγμα το οποιο λογω της μεγαλης ταχυτητας
εισαγωγης του εχει αποκτησει μεγαλυτερη αδρανεια να γεμισει ακομα καλυτερα τον κυλινδρο.
τα δεδομενα αυτα ισχυουν μονο στους υψηλους ρυθμους περιστροφης.τελος επειδη καθυστερη η βαλβιδα
να ανοιξει εχουμε μια μικρη μειωση του overlap.
Προπορεια εκκεντροφορου εισαγωγης
Οταν θελουμε να δωσουμε προπορεια στον εισαγωγης τον στρεφουμε με φορα ιδια με τη φορα
περιστροφης του γραναζιου.Αρα η βαλβιδα ανοιγει νωριτερα βοηθωντας ετσι το μειγμα να
ξεκινησει πιο νωρις την πληρωση του κυλινδρου και κλεινει επισης νωριτερα.εχουμε αυξηση
δυναμης στης χαμηλες-μεσαιες στροφες.
Αργοπορεια εκκεντροφορου εξαγωγης
Δινοντας αργοπορεια η βαλβιδα εξαγωγης αργη να ανοιξει με αποτελεσμα να μεγαλωνει η φαση
της εκτονωσης.Αρα εχουμε θετικα αποτελεσματα στη χαμηλες και μεσαιες στροφες.επισης και σε
αυτη την περιπτωση αυξανει λιγο το overlap.
Προπορεια εκκεντροφορου εξαγωγης
Η βαλβιδα εδω θα ανοιξει νωριτερα σε σχεση με τη θεση του εμβολου ως προς το ΚΝΣ.
Αρα περιοριζεται λιγο η διαρκεια της φασης της εκτωνωσης οπου παραγεται περισσοτερη ισχυς.
Εδω το μεγαλυτερο μερος μερος της ενεργειας των καυσαεριων εχει μετατραπει σε κινητικη ενεργεια.
Εφοσον ανοιξε νωριτερα η βαλβιδα σημαινει οτι η πιεση εχει αξασθνησει στον κυλινδρο και ετσι
το εμβολο θα ανεβει πιο ευκολα καταναλωνοντας λιγοτερη ισχυη.Εδω εχουμε δυναμη στης ψηλες στροφες.
Ελπιζω να μην τα μπερδεψα και να τα εξηγησα σωστα.
- skinboy
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6281
- Εγγραφή: Τρί Απρ 20, 2004 8:57 am
- Επικοινωνία:
Πανο καταρχας ενα μεγαλο μπραβο για την κινηση σου.
μονο κ μονο ο κοπος αξιζει τα ευσημα !!
μπορει να δωσει μια ενδεικτικη εικονα στον κοσμο τι ειναι αυτα που ακουνε κατα καιρους η τους λενε να τους κανουνε στα αμαξια.
ειναι ενα παρα πολυ ωραιο θεμα με γενικες πληροφοριες προς τους ναυτηλωμενους.
στην πραξη δεν ειναι απολυτος ετσι τα πραγματα γιατι μπαινουνε στο παιχνιδι κ αλλοι παραγοντες κ παραμετροι αλλα στο 90% με αυτο στο μυαλο του καποιος ξερει που κινητε.
να πω επισης οτι αυτες τις παραμετρους οι εταιρειες που δινουνε εκκεντροφορους τις εχουνε συμπεριλαβει σε πολυ μεγαλο ποσοστο στο σχεδιασμο του προφιλ του εκκεντροφορου κ τελικος στον χρηστη μια "default" τοποθετηση ενος σετ εκκεντροφορων τα εχει ετοιμα απο το εργοστασιο του κατα 85% ολα αυτα.
περεταιρο ρυθμισεις και fine tunning γινεται με ψαξιμο κ υπομονη.
καποιοι θα μπουνε στον κοπο καποιοι θα επαναπαυτουνε με τις ρυθμισεις του εργοστασιου.
επισης καλο ειναι να μην κανουμε στην ακρη τις ρυθμισεις των μεταβλητων εισαγωγων (βλεπε πχ HGT) που παιζει πολυ μεγαλο ρολο , αν δεν την εχεις καταργηση κτλ.
ορεξη να εχεις να συζητας εινα ιαυτο το θεμα .
Μπραβο σου κ παλι
μονο κ μονο ο κοπος αξιζει τα ευσημα !!
μπορει να δωσει μια ενδεικτικη εικονα στον κοσμο τι ειναι αυτα που ακουνε κατα καιρους η τους λενε να τους κανουνε στα αμαξια.
ειναι ενα παρα πολυ ωραιο θεμα με γενικες πληροφοριες προς τους ναυτηλωμενους.
στην πραξη δεν ειναι απολυτος ετσι τα πραγματα γιατι μπαινουνε στο παιχνιδι κ αλλοι παραγοντες κ παραμετροι αλλα στο 90% με αυτο στο μυαλο του καποιος ξερει που κινητε.
να πω επισης οτι αυτες τις παραμετρους οι εταιρειες που δινουνε εκκεντροφορους τις εχουνε συμπεριλαβει σε πολυ μεγαλο ποσοστο στο σχεδιασμο του προφιλ του εκκεντροφορου κ τελικος στον χρηστη μια "default" τοποθετηση ενος σετ εκκεντροφορων τα εχει ετοιμα απο το εργοστασιο του κατα 85% ολα αυτα.
περεταιρο ρυθμισεις και fine tunning γινεται με ψαξιμο κ υπομονη.
καποιοι θα μπουνε στον κοπο καποιοι θα επαναπαυτουνε με τις ρυθμισεις του εργοστασιου.
επισης καλο ειναι να μην κανουμε στην ακρη τις ρυθμισεις των μεταβλητων εισαγωγων (βλεπε πχ HGT) που παιζει πολυ μεγαλο ρολο , αν δεν την εχεις καταργηση κτλ.
ορεξη να εχεις να συζητας εινα ιαυτο το θεμα .
Μπραβο σου κ παλι
Punto HGT SC Evo
- iceman_n
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1375
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 03, 2006 12:12 pm
- Τοποθεσία: Athina
δεν ειναι λιγο μπερδεμα το αλλαξεις χρονισμο σε συστημα οπου αλλαζει χρονισμο απο μονο του ? νομιζω οτι θελει αρκετη γνωση απο αυτον που θα το κανει.ωστε να ξερει που ανοιγει ο μεταβλητος και αναλογα να αλλαξει και αλλο το χρονισμο αναλογα με τα γουστα του.δεν το εχω κατανοησει πληρως ακομα στο μυαλο μου πως γινετε ακριβως οταν υπαρχει ειδη συστημα μεταβλητου χρονισμου στο αμαξιskinboy έγραψε:επισης καλο ειναι να μην κανουμε στην ακρη τις ρυθμισεις των μεταβλητων εισαγωγων (βλεπε πχ HGT) που παιζει πολυ μεγαλο ρολο , αν δεν την εχεις καταργηση κτλ.
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Διαρκεια & βυθισμα ειναι τα 2 κυριοτερα χαρακτηριστικα των εκκεντροφορων αλλα οχι και τα μοναδικα.Επισης ο παγκος ροης καλο ειναι να χρησιμοποιειται συμβουλευτικα και οχι ως αυτοσκοπος κατα την ροϊκη εξελιξη .
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- TOLAROS
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 2276
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 07, 2006 6:02 pm
- Τοποθεσία: Ρόδος
Πολύ καλό ποστ.Συμφωνεί μ'αυτό που είχα γράψει στο http://puntoclub.info/viewtopic.php?p=2 ... ht=#221239
,ότι δηλ. το μεγαλύτερο βύθισμα δίνει ροπή.Καλό είναι να'χουμε υπ'όψη ότι όλες οι μηχανικές προτάσεις-"λύσεις" είναι συμβιβασμοί,απλά αν η συντριπτική πλειοψηφία κάποιας κατηγορίας οδηγών θέλει απόλυτη δύναμη(πχ.puntoclub-ίτες ),οι εταιρείες βγάζουν προϊόντα γι'αυτούς(πχ εκκεντροφόρους με διάρκεια-λέμε τώρα,ενδεικτική περίπτωση περιγράφω),οπότε επικρατεί η άποψη "αν θες το punto σου να γαζώνει ψηλά,βάλε τον Χ εκκεντροφόρο της Ψ μάρκας",χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλοι αξιόλογοι στην αγορά.Με ψάξιμο βρίσκεις λύσεις.Εξάλλου πάντα υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές,δεν πρέπει να παθιαζόμαστε με καμμιά μάρκα
,ότι δηλ. το μεγαλύτερο βύθισμα δίνει ροπή.Καλό είναι να'χουμε υπ'όψη ότι όλες οι μηχανικές προτάσεις-"λύσεις" είναι συμβιβασμοί,απλά αν η συντριπτική πλειοψηφία κάποιας κατηγορίας οδηγών θέλει απόλυτη δύναμη(πχ.puntoclub-ίτες ),οι εταιρείες βγάζουν προϊόντα γι'αυτούς(πχ εκκεντροφόρους με διάρκεια-λέμε τώρα,ενδεικτική περίπτωση περιγράφω),οπότε επικρατεί η άποψη "αν θες το punto σου να γαζώνει ψηλά,βάλε τον Χ εκκεντροφόρο της Ψ μάρκας",χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλοι αξιόλογοι στην αγορά.Με ψάξιμο βρίσκεις λύσεις.Εξάλλου πάντα υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές,δεν πρέπει να παθιαζόμαστε με καμμιά μάρκα
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Παρολο που η C&B προμηθευε την ABARΤΗ αν δεν απατωμαι..Εξάλλου πάντα υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές,δεν πρέπει να παθιαζόμαστε με καμμιά μάρκα
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- fwtaras88
- Έβγαλα το Ν
- Δημοσιεύσεις: 130
- Εγγραφή: Δευ Σεπ 01, 2008 5:48 pm
- Τοποθεσία: Πετρούπολη!!!