Common Rail (Diesel)

Εδώ θα μαθαίνουμε πως λειτουργούν κάποια πράματα στο αμάξι μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
billakoss
Εμαθα να ξεκινάω.
Εμαθα να ξεκινάω.
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: Παρ Απρ 06, 2007 11:37 pm
Τοποθεσία: korinthos

Common Rail (Diesel)

Δημοσίευση από billakoss » Πέμ Ιαν 24, 2008 9:54 pm

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας τεχνολογικός οργασμός στους κινητήρες Diesel, που σαν κύριο σκοπό έχουν την ελάττωση εκπομπής καυσαερίων - χρόνιο πρόβλημα που τους έκανε αποκρουστικούς στην ιδέα για χρησιμοποίησής τους ως κύρια πηγή ενέργειας στις αυτοκινητοβιομηχανίες- στην μείωση κατανάλωσης καυσίμου και στην αύξηση των επιδόσεών τους.
Η τελευταία λέξη στο χώρο αυτό ονομάζεται 3η Γενιά Common Rail (3rd Generation Common rail)

Ένα καινούργιο τεχνολογικό επίτευγμα που χρησιμοποιείται στην 3η γενιά Common Rail είναι τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Πρόκειται για μπεκ που λειτουργούν βάση του πιεζοηλεκτρικού φαινομένου ή για να είμαστε πιο ακριβής στο φαινόμενο της ηλεκτροδιαστολής.

Περιέχουν εκατοντάδες πολύ μικρούς κρυστάλλους οι οποίοι έχουν την ιδιότητα να διαστέλλονται όταν βρεθούν μέσα σε ένα ηλεκτρικό πεδίο και έτσι προκαλείται το άνοιγμα της βελόνας των μπεκ.

Εικόνα

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η καινοτομία είναι ότι έχουν πολύ μικρότερο βάρος και δουλεύουν σε ταχύτητα διπλάσια από αυτή των ηλεκτρομαγνητικών (φτάνουν το 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου).

Εικόνα


Ο λόγος που υπερνικά την προηγούμενη τεχνολογία είναι ότι η αδράνεια της μάζας και οι τριβές δεν επηρεάζουν πλέον τόσο πολύ την λειτουργία τους. Τα μηχανικά μέρη έχουν ελαττωθεί κατά 75% όπως και η μάζα τους.Ακόμα έχουν την ικανότητα σχηματισμού πιο ισχνής μορφοποίησης ψεκαζόμενου καυσίμου (fine spray pattern), το οποίο εξαερώνεται πολύ πιο εύκολα στον θάλαμο καύσης και έτσι επιτυγχάνεται καλύτερη αναγόμωση του κυλίνδρου.


Η δυνατότητα ελέγχου των μπεκ σε τέτοια ακρίβεια φέρει σαν αποτέλεσμα μια πιο βελτιωμένη και πιο ελέγξιμη διαχείρηση με οφέλη την χαμηλότερη εκπομπή ρύπων την καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, την αύξηση της ιπποδύναμης όπως και την ελάττωση του θορύβου του κινητήρα.

Εικόνα

Ο λόγος που απαιτείται δυνατότητα ακρίβειας ψεκασμού κατά την καύση δεν αφορά αφορά μόνο των έλεγχο της χρονικής στιγμής που θα ανοίξει, της χρονικής περιόδου που θα παραμείνει ανοιχτό και της ποσότητας καυσίμου που θα ψεκάσει το μπεκ, δεδομένου των στοφών και του φορτίου του κινητήρα. Όπως φαίνεται και από το σχήμα το μπεκ δεν ανοίγει μόνο μία φορα, αλλά ανοιγοκλείνει σε διάφορες φάσεις.



Για περισσότες λεπτομέρειες για τις διάφορες φάσεις λειτουργίας των μπεκ και για τα πλεονεκτήματα που εμφανίζουν τα πιεζοηλεκτρικά μπορείτε να ανατρέξετε στις παρακάτω διευθύνσεις.

Εικόνα

Η 3η γενιά Common Rail δουλεύει στην ίδια πίεση λειτουργίας με την 2η γενιά στα 1600 bar και χρησιμοποιείται η ίδια αντλία VP44. Μία άλλη όμως διαφορά είναι ότι η ποσότητα επιστρέψιμου καυσίμου είναι μικρότερη με αποτέλεσμα η αντλία να τραβάει λιγότερη ενέργεια από τον κινητήρα για να διατηρήσει σταθερή την πίεση ή ακόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μικρότερη αντλία.

Οι δυο μεγάλες προμηθεύτριες εταιρίες των αυτοκινητοβιομηχανιών η BOSCH και η SIEMENS VDO ανάπτυξαν σχεδόν ταυτόχρονα και παράλληλα το project αυτό και βρήσκονται σε έναν αγώνα δρόμου μεταξύ τους εφαρμόζοντάς το σε διάφορους κινητήρες και κατά συνέπεια σε διάφορα μεταφορικά μέσα. Στο πρώτο αυτοκίνητο που εφαρμόστηκε η παραπάνω τεχνολογία είναι το Audi A8 3.0 TDI.
Σκοπός του είναι να επέκτείνουν αυτή την εφαρμογή και στους βενζινοκινητήρες, και να χρησιμοποιήσουν πιεζοηλεκτρικά μπεκ στους άμεσου ψεκασμού κινητήρες

Πάντως οι δυο μεγάλες αυτές εταιρίες έχουν στα σκαριά τους και την 4η γενιά Common Rail με σημαντική καινοτομία την μεταβλητότητα του σχηματος του ψεκαζόμενου καυσίμου καθώς και στην πίεση λειτουργίας να φτάνει τα 2500 bar.

Εικόνα
Εικόνα



Άβαταρ μέλους
P.A.D.R.C
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 16442
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από P.A.D.R.C » Δευ Ιαν 28, 2008 2:05 pm

Ωραιος!
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
Εικόνα
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB

Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)

billakoss
Εμαθα να ξεκινάω.
Εμαθα να ξεκινάω.
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: Παρ Απρ 06, 2007 11:37 pm
Τοποθεσία: korinthos

Δημοσίευση από billakoss » Δευ Μαρ 17, 2008 12:07 am

Τα πάντα για το σύστημα ψεκασμού COMMON RAIL I-II-III στα Ελληνικά.
για DIESEL μηχανές.
Ένα σπάνιο βιβλίο που θα φανεί χρήσιμο σε όλους που ασχολούνται με τα οχήματα και την εκπαίδευση.
Αυτή την φορά σε Power Point και με 173 διαφάνειες

http://anonym.to/?http://rapidshare.com ... __927_.rar

PAS: KARTERIA

Άβαταρ μέλους
Orange
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 6403
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 06, 2006 2:36 am
Τοποθεσία: Γλυφαδα

Δημοσίευση από Orange » Δευ Μαρ 17, 2008 12:29 am

"billakoss", ευχαριστουμε για το χρονο και τον κοπο σου.
Απο πολυ καλο, εως αριστο, το θεμα.
Συνεχισε ετσι!
Εικόνα

billakoss
Εμαθα να ξεκινάω.
Εμαθα να ξεκινάω.
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: Παρ Απρ 06, 2007 11:37 pm
Τοποθεσία: korinthos

Δημοσίευση από billakoss » Δευ Μαρ 17, 2008 12:37 am

Orange έγραψε:"billakoss", ευχαριστουμε για το χρονο και τον κοπο σου.
Απο πολυ καλο, εως αριστο, το θεμα.
Συνεχισε ετσι!
Να' σαι καλα "orange"

nik244
Νικολάκης
Νικολάκης
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Δευ Απρ 06, 2009 10:31 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nik244 » Δευ Απρ 06, 2009 10:48 pm

Αναλυτικά η τεχνολογία των diesel
___________________________________________________________
edit by Orange:Φιλτατε, καλως ηρθες στο forum του Puntoclub.gr
Κανε ενα post εδω--> http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 57#p252357
και πες μας δυο λογια για σενα, να σε γνωρισουμε καλυτερα.
Στανταρ διαδικασια, για ολο τα νεα μελη.
Ευχαριστω.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος nik244 την Δευ Απρ 06, 2009 11:23 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Υπογραφή αφαιρέθηκε ελέω προσωπικής εμπλοκής...

Άβαταρ μέλους
P.A.D.R.C
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 16442
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Re: Common Rail (Diesel)

Δημοσίευση από P.A.D.R.C » Δευ Απρ 06, 2009 10:54 pm

http://www.caroto.gr/2009/03/03/diesel- ... χώς-κοντά/

χωρις το "/url".. Περνα και μια βολτα απο την γνωριμια μελων να μας πεις για σενα δυο λογια..
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... start=1380
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
Εικόνα
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB

Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μάθε πως λειτουργεί”