Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας τεχνολογικός οργασμός στους κινητήρες Diesel, που σαν κύριο σκοπό έχουν την ελάττωση εκπομπής καυσαερίων - χρόνιο πρόβλημα που τους έκανε αποκρουστικούς στην ιδέα για χρησιμοποίησής τους ως κύρια πηγή ενέργειας στις αυτοκινητοβιομηχανίες- στην μείωση κατανάλωσης καυσίμου και στην αύξηση των επιδόσεών τους.
Η τελευταία λέξη στο χώρο αυτό ονομάζεται 3η Γενιά Common Rail (3rd Generation Common rail)
Ένα καινούργιο τεχνολογικό επίτευγμα που χρησιμοποιείται στην 3η γενιά Common Rail είναι τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Πρόκειται για μπεκ που λειτουργούν βάση του πιεζοηλεκτρικού φαινομένου ή για να είμαστε πιο ακριβής στο φαινόμενο της ηλεκτροδιαστολής.
Περιέχουν εκατοντάδες πολύ μικρούς κρυστάλλους οι οποίοι έχουν την ιδιότητα να διαστέλλονται όταν βρεθούν μέσα σε ένα ηλεκτρικό πεδίο και έτσι προκαλείται το άνοιγμα της βελόνας των μπεκ.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η καινοτομία είναι ότι έχουν πολύ μικρότερο βάρος και δουλεύουν σε ταχύτητα διπλάσια από αυτή των ηλεκτρομαγνητικών (φτάνουν το 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου).
Ο λόγος που υπερνικά την προηγούμενη τεχνολογία είναι ότι η αδράνεια της μάζας και οι τριβές δεν επηρεάζουν πλέον τόσο πολύ την λειτουργία τους. Τα μηχανικά μέρη έχουν ελαττωθεί κατά 75% όπως και η μάζα τους.Ακόμα έχουν την ικανότητα σχηματισμού πιο ισχνής μορφοποίησης ψεκαζόμενου καυσίμου (fine spray pattern), το οποίο εξαερώνεται πολύ πιο εύκολα στον θάλαμο καύσης και έτσι επιτυγχάνεται καλύτερη αναγόμωση του κυλίνδρου.
Η δυνατότητα ελέγχου των μπεκ σε τέτοια ακρίβεια φέρει σαν αποτέλεσμα μια πιο βελτιωμένη και πιο ελέγξιμη διαχείρηση με οφέλη την χαμηλότερη εκπομπή ρύπων την καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, την αύξηση της ιπποδύναμης όπως και την ελάττωση του θορύβου του κινητήρα.
Ο λόγος που απαιτείται δυνατότητα ακρίβειας ψεκασμού κατά την καύση δεν αφορά αφορά μόνο των έλεγχο της χρονικής στιγμής που θα ανοίξει, της χρονικής περιόδου που θα παραμείνει ανοιχτό και της ποσότητας καυσίμου που θα ψεκάσει το μπεκ, δεδομένου των στοφών και του φορτίου του κινητήρα. Όπως φαίνεται και από το σχήμα το μπεκ δεν ανοίγει μόνο μία φορα, αλλά ανοιγοκλείνει σε διάφορες φάσεις.
Για περισσότες λεπτομέρειες για τις διάφορες φάσεις λειτουργίας των μπεκ και για τα πλεονεκτήματα που εμφανίζουν τα πιεζοηλεκτρικά μπορείτε να ανατρέξετε στις παρακάτω διευθύνσεις.
Η 3η γενιά Common Rail δουλεύει στην ίδια πίεση λειτουργίας με την 2η γενιά στα 1600 bar και χρησιμοποιείται η ίδια αντλία VP44. Μία άλλη όμως διαφορά είναι ότι η ποσότητα επιστρέψιμου καυσίμου είναι μικρότερη με αποτέλεσμα η αντλία να τραβάει λιγότερη ενέργεια από τον κινητήρα για να διατηρήσει σταθερή την πίεση ή ακόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μικρότερη αντλία.
Οι δυο μεγάλες προμηθεύτριες εταιρίες των αυτοκινητοβιομηχανιών η BOSCH και η SIEMENS VDO ανάπτυξαν σχεδόν ταυτόχρονα και παράλληλα το project αυτό και βρήσκονται σε έναν αγώνα δρόμου μεταξύ τους εφαρμόζοντάς το σε διάφορους κινητήρες και κατά συνέπεια σε διάφορα μεταφορικά μέσα. Στο πρώτο αυτοκίνητο που εφαρμόστηκε η παραπάνω τεχνολογία είναι το Audi A8 3.0 TDI.
Σκοπός του είναι να επέκτείνουν αυτή την εφαρμογή και στους βενζινοκινητήρες, και να χρησιμοποιήσουν πιεζοηλεκτρικά μπεκ στους άμεσου ψεκασμού κινητήρες
Πάντως οι δυο μεγάλες αυτές εταιρίες έχουν στα σκαριά τους και την 4η γενιά Common Rail με σημαντική καινοτομία την μεταβλητότητα του σχηματος του ψεκαζόμενου καυσίμου καθώς και στην πίεση λειτουργίας να φτάνει τα 2500 bar.
Common Rail (Diesel)
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
-
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 363
- Εγγραφή: Παρ Απρ 06, 2007 11:37 pm
- Τοποθεσία: korinthos
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
-
- Εμαθα να ξεκινάω.
- Δημοσιεύσεις: 363
- Εγγραφή: Παρ Απρ 06, 2007 11:37 pm
- Τοποθεσία: korinthos
Τα πάντα για το σύστημα ψεκασμού COMMON RAIL I-II-III στα Ελληνικά.
για DIESEL μηχανές.
Ένα σπάνιο βιβλίο που θα φανεί χρήσιμο σε όλους που ασχολούνται με τα οχήματα και την εκπαίδευση.
Αυτή την φορά σε Power Point και με 173 διαφάνειες
http://anonym.to/?http://rapidshare.com ... __927_.rar
PAS: KARTERIA
για DIESEL μηχανές.
Ένα σπάνιο βιβλίο που θα φανεί χρήσιμο σε όλους που ασχολούνται με τα οχήματα και την εκπαίδευση.
Αυτή την φορά σε Power Point και με 173 διαφάνειες
http://anonym.to/?http://rapidshare.com ... __927_.rar
PAS: KARTERIA
-
- Νικολάκης
- Δημοσιεύσεις: 14
- Εγγραφή: Δευ Απρ 06, 2009 10:31 pm
- Επικοινωνία:
Αναλυτικά η τεχνολογία των diesel
___________________________________________________________
edit by Orange:Φιλτατε, καλως ηρθες στο forum του Puntoclub.gr
Κανε ενα post εδω--> http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 57#p252357
και πες μας δυο λογια για σενα, να σε γνωρισουμε καλυτερα.
Στανταρ διαδικασια, για ολο τα νεα μελη.
Ευχαριστω.
___________________________________________________________
edit by Orange:Φιλτατε, καλως ηρθες στο forum του Puntoclub.gr
Κανε ενα post εδω--> http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 57#p252357
και πες μας δυο λογια για σενα, να σε γνωρισουμε καλυτερα.
Στανταρ διαδικασια, για ολο τα νεα μελη.
Ευχαριστω.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος nik244 την Δευ Απρ 06, 2009 11:23 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Υπογραφή αφαιρέθηκε ελέω προσωπικής εμπλοκής...
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: Common Rail (Diesel)
http://www.caroto.gr/2009/03/03/diesel- ... χώς-κοντά/
χωρις το "/url".. Περνα και μια βολτα απο την γνωριμια μελων να μας πεις για σενα δυο λογια..
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... start=1380
χωρις το "/url".. Περνα και μια βολτα απο την γνωριμια μελων να μας πεις για σενα δυο λογια..
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... start=1380
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)