Punto Mk1
το punto παρουσιαστικε τον νοεμβριο του 1993 για αντικατασταση του uno o giugiaro σχεδιασε τα 2 αμαξωματα για την fiat, ενα 3πορτο και ενα 5πορτο χατσμπακ (το καμπριο παρουσιαστικε αργοτερα) η "φρεσκια σχεδιαση συντελεσε στο να ψηφηστει "το αμαξι της ευρωπης το 1995". ηταν επισης αεροδυναμικα πολλυ αποτελεσματικο με συντελεστη οπισθελκουσας 0,31. Ηταν ενα ολοκαινουριο αμαξι με σημαντικες αλλαγες απο το uno σε πολλα μερη του,με τον καλυτερο-μεγαλητερο για την κατηγορια του εσωτερικο χωρο.
Μηχανικα ηταν μια εξελιξη του uno με ομοιοτητες σε πολλα μερη,μια απο τις μεγαλητερες αλλαγες ηταν η πισω αναρτιση
που ακολουθουσε την ιδια φιλοσοφια με το tipo με ανεξαρτητα ακρα για ασφαλεια, το πλαισιο σχεδιαστηκε για ακομα ποιο δυνατα crash test και πλαϊνη προσκρουση,
με 2πλους αεροσακους(εξτρα σε μερικα μοντελα), ποικιλες προστασιες απο πυρκαγια οπος βαλβιδα αποκοπης καυσιμου, αντι βυθιζομενα καθησματα, προεντατηρες ζωνων, τιμονι αποροφησης ενεργειας κατα την συγκρουση και φυσικα ABS (εξτρα σε μερικα μοντελα)
οι κινητηρες ηταν βασικα οι ιδιοι με αλλα μοντελα, ομος με αρκετες μικρες βελτιωσεις.
1108CC FIRE (54hp) 1242cc FIRE (58hp με μονο ψεκασμο και 73hp με πολλαπλων σημειων ψεκασμο) αργοτερα και 1242cc 16v με (85hp) 1581cc (88hp) 1372cc turbo (136hp) και diesel 1698cc (71hp turbo 57hp N.A.)
Η προστασια απο την σκουρια ηταν αλλο ενα μερος οπου το punto ηταν πολλυ μπρωστα απο το uno πανω απο 60% του σασι ειναι γαλβανιζμενο και πανω απο το 90% στα εξωτερικα μερη. μετα απο μακρια και εξαντλιτικα τεστ που εγιναν αλλαξε την ιδεα που ειχαν παρουσιασει παλιοτερα μοντελα σε αυτον τον τομεα.
εκτος απο τα στανταρ μοντελα υπηρχαν και τα selecta με 1242κκ με τα 60hp αλλα με CVT. και το cabrio
που σχεδιαστηκε απο τον giugiaro και κατασκαυαστικε απο τον bertone με 2 επιλογες στον κινητηρα 1242κκ και 1581κκ, ειχε ενυσχυμενο σασι με anti-roll bar μεσα στις κωλονες του παρ-μπριζ.
λιγο μετα την εμφανιση του τον μαιο του 1995 βγηκε στην παραγωγη το sporting με κινητηρα 1681κκ αλλα με ποιο κοντο σασμαν και πολλα χαρακτηριστικα απο το GT οπος ζαντες σποϊλερ αναρτιση κλπ. με αποτελεσμα να εχει πολυ καλη οδηγικη συμπεριφορα.
το 1997 "ηρθαν" οι καινουριοι κινητηρες 1242κκ 16v(86hp) και αντικατεστησαν στο cabrio και στο sporting τους 1581κκ. επισης εγιναν πολλες αλλαγες στα περισοτερα μοντελα οπος υδραυλικο τιμονι,κλιματισμος,σαλονι,
εξωτερικα χροματα,αναρτιση,ηχομονοση,ζαντες,και παραπολες ακομα ποιο μικρες αλλαγες. η παραγωγη σταματισε το 1999.
τεχνικα χαρακτιριστικα
διαταξη κινητηρα-κινηση: εμπρος τοποθετιμενος εγκαρσια-εμπρος
αναρτιση εμπρος: γονατα macpherson με αμορτισερ και ελατηρια (σε μερικα μοντελα και αντιστρεπτικη).΄
πισω: ανεξαρτιτη αναρτιση με αμορτισερ, ελατηρια και αντιστρεπτικη μπαρα
μεταξωνιο: 2450mm. μετατροχιο: (εμπρος-πισω) 1369/1352mm(sporting>:1380/1352)
φρενα εμπρος:δισκοφρενα (240mm-257mm)
πισω: ταμπουρα (180mm) GT δισκοι (240mm)
μηχανικο χειροφρενο με ντιζες στους πισω τροχους
ABS (Lucas 4 channel) στανταρ/εχτρα σε μερικα μοντελα
σασμαν χειροκινητο 5 ή 6 σχεσεων και ECVT (automatic electronic continuously variable transmission)
διευθινση κρεμαγιερα (σε μερικα μοντελα υδραυλικη υποβοηθηση)
βαρος 55 : 3-door SX : 850kg, 5-door SX : 875kg 60 : 3-door S : 865kg, 5-door Selecta : 965kg Sporting : 975kg Cabrio : 60 : 960kg, 90 : 1070kg Diesel 3-door : 1445kg, TD 5-door : 1500kg GT : 1000kg.
Punto mk1 1994-1999
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- Gallatin
- Moderator
- Δημοσιεύσεις: 3632
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 15, 2004 12:28 am
- Τοποθεσία: 1 κολωνα μπροστα απο ολους!!!
- Επικοινωνία:
Punto mk1 1994-1999
http://www.speedtest.net/result/363494335.png
Arguing with the moderators is like shaking your fist at God. There's nobody there; and if there is, he's not listening. And if he's listening, all you're doing is pissing him off
Arguing with the moderators is like shaking your fist at God. There's nobody there; and if there is, he's not listening. And if he's listening, all you're doing is pissing him off