Κινητήρες F.I.R.E.

Εδώ θα βρείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά για όλα τα punto που έχουν κυκλοφορήσει.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
saxon_747
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: Σάβ Απρ 22, 2006 6:10 pm
Τοποθεσία: Thessaloniki

Κινητήρες F.I.R.E.

Δημοσίευση από saxon_747 » Τετ Ιουν 16, 2010 10:27 am

H καρδιά της F.I.A.T. (και οχι μονο...)

Ο κινητήρας F.I.R.E (Fully Integrated Robotised Engine)που σχεδιάστηκε από τον διάσημο ιταλικό οίκο Rodolfo Bonetto, είναι μια σειρά κινητήρων αυτοκινήτων της Fiat. Είναι κατασκευασμένοι από εργοστάσια συναρμολόγησης με ρομπότ ("Robogate") προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να αυξηθεί η παραγωγή και η αξιοπιστία. Η σειρά F.I.R.E, αντικατέστησε τους παλιούς κινητήρες OHV (Overhead Valve)στα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Οι κινητήρες βενζίνης F.I.R.E είναι αξιόπιστοι, απλοί να κατασκευαστούν και επιτυγχάνουν καλή ροπή για το βάρος τους. Από το 1985, οι κινητήρες αυτοί κατασκευάζονται σε διάφορους κυβισμούς, από 769κ.εκ έως 1368κ.εκ με 8 βαλβίδες καθώς και με 16 βαλβίδες (Super F.I.R.E)με κυβισμό από 999κ.εκ (Βραζιλία) έως 1242κ.εκ (Βραζιλία & Ευρώπη). Μηχανικά, είναι τετρακύλινδροι εν σειρά κινητήρες και εκκεντροφόρο(-ους) επικεφαλής. Αρχικά, την τροφοδοσία καυσίμου των κινητήρων F.I.R.E. αναλάμβαναν συστήματα με εξαερωτήρα (καρμπιρατέρ), που αργότερα αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού μονού σημείου (SPI – Single Point Injection), ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού πολλαπλών σημείων (MPI – Μulti Point Injection), και τελευταία, συστήματα διαδοχικού ψεκασμού πολλαπλών σημείων (SMPI - Sequential Multipoint Injection ).

Το 2003, o κινητήρας F.I.R.E. των 1368κ.εκ εξελίχθηκε με την προσθήκη μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και βαλβίδα επανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR (Exhaust gas recirculation), και έγινε γνωστός ως “Starjet”, ενώ το 2005 παρουσιάστηκε η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του με την ονομασία “Τ-Jet”. Το 2009, παρουσιάστηκε μία ιδιαίτερα καινοτόμος εκδοχή του ίδιου κινητήρα, απόδοσης 135 ίππων, χωρίς εκκεντροφόρο εισαγωγής, με την ονομασία “Multiair”. Ουσιαστικά, η τεχνολογία “Multiair” καταργεί τον εκκεντροφόρο που αντιστοιχεί στις βαλβίδες εισαγωγής και την πεταλούδα γκαζιού. Οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού μηχανισμού, ο οποίος επιτρέπει δυναμικό και άμεσο έλεγχο του αέρα που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης.
Η ποσότητα του αέρα δεν εξαρτάται πια από τη θέση της πεταλούδας του γκαζιού (αφου δεν υπάρχει πλέον), αλλά επηρεάζεται από τις εντολές του εγκεφάλου προς το σύστημα ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με τις συνθήκες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία υπόσχεται 10% αύξηση ιπποδύναμης, 15% αύξηση ροπής καθώς και μείωση κατανάλωσης καυσίμου και ρύπων κατά 10%.

Κινητήρες F.I.R.E.:
769κ.εκ 8 βαλβίδες, Carb. 65mmx58mm (1986-1992)
999κ.εκ 8 βαλβίδες, Carb. 70mmx64,9mm (1986-1993)
999κ.εκ 8 βαλβίδες, SPI 70mmx64,9mm (1993-2003)
999κ.εκ 8 βαλβίδες, MPFI FLEX 70mmx64,9mm (2005 Βραζιλία)
999κ.εκ 16 βαλβίδες, SMPI 70mmx64,9mm (2005 Βραζιλία)
1108κ.εκ 8 βαλβίδες, Carb. 70mmx72mm (1983-1993)
1108κ.εκ 8 βαλβίδες, SPI 70mmx72mm (1993-2000)
1108κ.εκ 8 βαλβίδες, MPI 70mmx72mm(2001)
1242κ.εκ 8 βαλβίδες, SPI 70,8mmx78,9mm (1993-1999)
1242κ.εκ 8 βαλβίδες, ΜΡΙ 70,8mmx78,9mm (1993)
1242κ.εκ 16 βαλβίδες, SMPI 70,8mmx78,9mm (1998)
1368κ.εκ 8 βαλβίδες, SMPI Starjet 72mmx84mm (2003)
1368κ.εκ 16 βαλβίδες, SMPI Starjet 72mmx84mm (2003)
1368κ.εκ 16 βαλβίδες, Turbo SMPI T-Jet 72mmx84mm (2005)
1368κ.εκ 16 βαλβίδες, SMPI Multiair 72mmx84mm (2009)
1368κ.εκ 16 βαλβίδες, Turbo Multiair SMPI 72mmx84mm (2009)
1368κ.εκ 8 βαλβίδες, MPFI FLEX 72mmx84mm (2005 Βραζιλία)

Εφαρμογές:
Fiat Cinquecento,Fiat Doblo,Fiat Seicento,Fiat Panda,Fiat Palio,Fiat Punto,Fiat Grande Punto,Fiat Tipo,Fiat Uno,Fiat Fiorino,Fiat Brava,Fiat Bravo,Fiat Stilo,Lancia Y10,Y Lancia,Alfa Romeo MiTo,Alfa Romeo Giulietta,Fiat 500,Ford Ka,Fiat Albea,Fiat Linea,Tata Indica Vista Safire,Tata Indigo Manza

Από το 2003, ο κινητήρας F.I.R.E. των 1108κ.εκ χρησιμοποιείται στους Βρετανικούς αγώνες ταχύτητας “Formula 750”



Άβαταρ μέλους
P.A.D.R.C
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 16442
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Re: Κινητήρες F.I.R.E.

Δημοσίευση από P.A.D.R.C » Τετ Ιουν 16, 2010 1:59 pm

saxon_747 έγραψε:H καρδιά της F.I.A.T. (και οχι μονο...)

Το 2003, o κινητήρας F.I.R.E. των 1368κ.εκ εξελίχθηκε με την προσθήκη μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και βαλβίδα επανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR (Exhaust gas recirculation), και έγινε γνωστός ως “Starjet”, ενώ το 2005 παρουσιάστηκε η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του με την ονομασία “Τ-Jet”.
Το 2003 παρουσιαστηκε ο F.I.R.E. των 1368 κ.ε. με 1η τοποθετηση το mk2 facelift ( γνωστο ως mk2b) .Ακολουθησε το Stilo.Πανω σε αυτον εξελιχθηκε ο γνωστος starjet που διαθετει μεταβλητο διαφραγμα στις βαλβιδες εισαγωγης(PDA - Port Deactivation) καθως και EGR .Δεν διαθετει ομως VFD, που ονομαζεται το μηχανικο συστημα μεταβλητου χρονισμου των βαλβιδων που συνανταται στους κινητηρες που εξοπλιζαν τα Fiat Punto HGT (1.8 l) καθως και τις Αlfa Romeo.

Τελος οι κινητηρες F.I.R.E. οταν παρουσιαστηκαν θεωρουνταν καινοτομοι αφου ηταν 10% ελαφρυτεροι και χρησιμοποιουσαν 30% λιγοτερα μηχανικα μερη σε σχεση με τους απερχομενους.Επιπλεον, σκοπος ηταν καθε μοναδα εξοπλισμενη με το συστημα Robogate να μπορει να παραγει ολοκληρους τους κινητηρες διατηρωντας το κοστος σε χαμηλα επιπεδα. Ταυτοχρονα ο cross-flow σχεδιασμος(οι αυλοι εισαγωγης απεναντι απο τους αυλους εξαγωγης) με επικεφαλης εκκεντροφορους εδινε την δυνατοτητα να ειναι πιο επαρκη τα μηχανικα συνολα, μειωνοντας την καταναλωση καυσιμου και αυξανοντας ταυτοχρονα την ιπποδυναμη (και ροπη) του υπαρχοντος 903 κ.ε. κινητηριου συνολου που εξοπλιζε πολλα απο τα μικρα FIAT εκεινης της εποχης.Εκτος απο τους παλιους SOHC & DOHC θα αντικαθηστουσαν και τους κινητηρες με υποτελεις εκκεντροφορους,δλδ στο πλαϊ .Τελος, ηταν ενα βημα που θα επετρεπε μεγαλυτερα διαστηματα μεταξυ των προβλεπομενων συντηρησεων καθως και μικροτερης χρονικης απαιτησης αυτων ,κατι που εξασφαλιζε μικροτερο κοστος συντηρησης για τον ιδιοκτητητη καθως και μικροτερο χρονο παραμονης στο συνεργειο.
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
Εικόνα
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB

Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)

Άβαταρ μέλους
saxon_747
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1625
Εγγραφή: Σάβ Απρ 22, 2006 6:10 pm
Τοποθεσία: Thessaloniki

Re: Κινητήρες F.I.R.E.

Δημοσίευση από saxon_747 » Τετ Ιουν 16, 2010 2:07 pm

:cool: :cool: :cool:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά Χαρακτηριστικά”