Test drive: FIAT Tipo 1.6 MTJ 120 PS

Διαβάστε εδω τι γίνεται γύρω μας.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Γιωργος punto
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1338
Εγγραφή: Τετ Μαρ 14, 2012 8:56 pm
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Test drive: FIAT Tipo 1.6 MTJ 120 PS

Δημοσίευση από Γιωργος punto » Τετ Απρ 13, 2016 10:39 pm

Η FIAT, μέσω του Tipo, βρήκε ένα ξεχωριστό τρόπο για να δώσει πραγματική αξία στα χρήματά μας.


Η κατηγορία των οικονομικών σεντάν είναι ίσως η πιο παρεξηγημένη. Όλοι τα προσεγγίζουν με προκαταλήψεις, σε σχέση με την σχεδίαση ή το επίπεδο εξοπλισμού. Η πραγματικότητα είναι αισθητά διαφορετική, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μοντέλα όπως το νέο Tipo 1.6 MTJ.

Το πετυχημένο όνομα από το παρελθόν της FIAT είναι μόνο το πρώτο βήμα. Σχεδιάζοντας πάνω στο γνωστό μοτίβο των τριών όγκων, χρειάζεται εξυπνάδα και πραγματικό στιλ για να δημιουργήσεις κάτι ενδιαφέρον. Το Tipo δεν προσπαθεί να είναι προκλητικό, ή δήθεν σπορ, με κανένα τρόπο. Προτείνει μια ισορροπημένη σιλουέτα, η οποία από τις πρώτες εντυπώσεις φαίνεται πως αρέσει στο ευρύ κοινό. Οι διαστάσεις του δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, σε αντίθεση με ότι περίμενα, όταν το είδα από κοντά. Έχει μήκος 4,54 m, πλάτος 1,79 m και μεταξόνιο 2,64 m, μεγέθη που ήδη μας λένε πολλά για τουςδιαθέσιμους χώρους της καμπίνας. 

 

Εδώ, έχουμε στα χέρια μας την ισχυρότερη έκδοση του νέου Tipo, με το ντίζελ 1.6 MJT που αποδίδει 120 ίππους και 32,6 kgm. Χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι ακριβώς ότι χρειάζεται ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Επιταχύνει σε 10,5” μέχρι τα 100 km/h, ενώ σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, και επομένως αξιόλογες δυνατότητες στο προσπέρασμα.

Βέβαια, αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους είναι η κατανάλωση καυσίμου. Σε πραγματικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων των μετρήσεων επιδόσεων, το Tipo πέτυχε μέση κατανάλωση 6,2 lt/100km. Σε πιο οικονομικό στυλ οδήγησης και σε ανοιχτό δρόμο πέφτει έως και 1,0 lt/100km χαμηλότερα. Οι δυο κινητήρες ντίζελ έχουν και αναβαθμισμένα φρένα σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης, με δίσκους αντί για ταμπούρα στον πίσω άξονα. Η αντοχή τους ήταν επαρκής, ενώ για το 100-0 km/h χρειάστηκαν 40,5 m.


Στα θετικά που κρατάω από την πρώτη γνωριμία με το Tipo είναι η λειτουργία της ανάρτησης. Παρά τις ζάντες 17 ιντσών του πρόσθετου εξοπλισμού (€400), η άνεση φαίνεται να έχει επηρεαστεί καθόλου. Το Tipo καταπίνει με προθυμία τις ακανόνιστες λακκούβες του ελληνικού οδικού δικτύου. Έχει μαλακές ρυθμίσεις, χωρίς ωστόσο να θυσιάζει την ευστάθεια με υψηλές ταχύτητες. 

 

Μια ανοιχτή αγκαλιά

Στην καμπίνα, το Tipo δεν ακολουθεί κατά γράμμα τη σύγχρονη σχεδιαστική γραμμή της υπόλοιπης γκάμας. Ο χρωματικός συνδυασμός είναι ευχάριστος, ενώ και εργονομικά είναι άψογο. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, χωρίςόμως ιδιαίτερη πλευρική στήριξη. Προς τα εμπρός και προς τα πλάγια, η ορατότητα είναι καλή, όμως προς τα πίσω χρειάζεται οπωσδήποτε τους αισθητήρες παρκαρίσματος (€200) ή την κάμερα οπισθοπορείας (€550).

Ειδικά στην πλούσια έκδοση δοκιμής του επιπέδου Lounge, υπάρχει και οθόνη αφής 5”. Φιλοξενεί το Uconnect, που σημαίνει διασύνδεση με πολυμέσα, πληροφορίες για το αυτοκίνητο, καθώς και σύστημα πλοήγησης Tom Tom. Η επιλογή υλικών δεν είναι από το πάνω ράφι της φίρμας, όμως φαίνεται ότι έχει γίνει αρκετή προσπάθεια ώστε το Tipo να μη δίνει την εικόνα φθηνού αυτοκινήτου. Είναι δε σε υψηλότερο επίπεδο από αντίστοιχες low budget λύσεις του ανταγωνισμού. 


Το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του Tipo είναι οι διαθέσιμοι χώροι του. Τόσο μέσα στην καμπίνα, όσο και στο χώρο αποσκευών, μπορεί να συγκριθεί μόνο με μοντέλα πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας. Ξεκινώντας από τα €17.970, το Tipo 1.6 MTJ δεν έχει το προφανές όφελος της χαμηλής αξίας κτήσης, όπως τα μικρότερα αδελφάκια του. Πάντως η σχέση αξία τιμής εξακολουθεί να είναι μια από τις καλύτερες ανάμεσα στα μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα.  

 

Τι λέει το DRIVE

Γνωρίζεις από πριν πως θα χρειαστεί να κάνεις τα στραβά μάτια σε κάποιες λεπτομέρειες της συναρμογής ή των υλικών. Αυτό είναι το τίμημα, ώστε να αποκτήσεις ένα οικογενειακό που θα είναι πραγματικά ευρύχωρο, προσιτό και με αξιοπρεπείς επιδόσεις.

Τιμή Από €17.970

Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός common rail, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h 10,5”

0-160 km/h 30,2”

0-400 m 17,5” @ 128,2 km/h

0-1.000 m 32,1” @ 163,4 km/h

50-110 km/h (με αλλαγές) 9,0”

50-80 km/h (3η) 3,1”

80-110 km/h (3η) 5,2”

80-110 km/h (4η) 4,9”

110-140 km/h (4η) 8,2”

110-140 km/h (5η) 7,9”

110-140 km/h (6η) 8,9”

Φρένα 100-0 km/h 40,5 m

Τελική ταχύτητα 199 km/h

Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km

Εκπομπές CO2 110 g/km

Διαστάσεις 4.532 x 1.792 x 1.497 mm

Βάρος 1.320 kg

Μετρήσεις DRIVE

Πηγη & φωτογραφιες: http://www.drive.gr/test-drives/dokimi/ ... mtj-120-ps

Στάλθηκε από το V11 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


ΕικόναΕικόναΕικόνα

Άβαταρ μέλους
GDRIVER
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1752
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm

Re: Test drive: FIAT Tipo 1.6 MTJ 120 PS

Δημοσίευση από GDRIVER » Πέμ Απρ 14, 2016 7:27 am

μετριοπαθής γνώμη δε λέω , πως την ευνοϊκή μεριά (μη ξεχνάμε πως δεν πρέπει να λέμε πολύ σκληρά λόγια γιατί αλλιώς δεν ξαναπαίρνουμε αυτοκίνητο για δοκιμή, παθών από το πρώην 4χ4) αλλά σχόλια για την ποιότητα κατασκευής , συναρμογής πάντα σε φίατ βλέπω με τόσο ζήλο. τα άλλα φτηνιάρικα αυτοκίνητα όπως peugeuot, citroen, vw , μόκο όλοι.
να γιατί διαιωνίζεται μονίμως η κακή φήμη της fiat. μας τα έπρηξαν με την ποιότητα του punto , tipo, tempra αλλά προφανως δεν μπήκαν ποτέ στα τότε ραλλύ , 407 , μας πρήξαν με το τωρίνο punto αλλά μάλλον δεν μπήκαν σε 308 ή σε clio. το μοναδικό που ξεφεύγει σε ποιότητα στο εσωτερικό είναι μακράν το fiesta και ας μην έχει τόσο καλό πλαίσιο.
κατά τα άλλα αυτά που λέει το drive ο κάθενας θα μπορούσε να τα είχε γράψει ακόμη και αν δεν είχε πραγματικά δοκιμάσει το αυτοκίνητο. είναι τόσο αναμενόμενα που σίγουρα εγείρει πολλά...πάρα πολλά ερωτηματικά.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης

Άβαταρ μέλους
Γιωργος punto
Τρέχω σε αγώνες.
Τρέχω σε αγώνες.
Δημοσιεύσεις: 1338
Εγγραφή: Τετ Μαρ 14, 2012 8:56 pm
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Test drive: FIAT Tipo 1.6 MTJ 120 PS

Δημοσίευση από Γιωργος punto » Παρ Απρ 15, 2016 11:12 am

500-500x εχουν φοβερη ποιοτητα εσωτερκου, ειδοκα το δευτερο.
Τιπο επισης εχει μαλακα πλαστικα και φοβερη ποιοτητα για τα λεφτα που κοστιζει!
Το πουντο τελευταιας γενιας επισης θεωρω οτι ποιοτικα ειναι πολυ καλο, ποσο μαλλον απο evo κ μετα!



Στάλθηκε από το V11 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
ΕικόναΕικόναΕικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιροτητα”