F1: H Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής

Θέματα που αφορούν αγώνες αυτοκινήτων.

Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
P.A.D.R.C
Schumacher
Schumacher
Δημοσιεύσεις: 16442
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

F1: H Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής

Δημοσίευση από P.A.D.R.C » Τρί Οκτ 05, 2010 9:12 am

H Porsche θα εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο επιστροφής της στη Formula 1, όπως αποκάλυψε ο καινούργιος πρόεδρος της εταιρείας, Matthias Mueller στην Έκθεση του Παρισιού.

Ο Mueller δήλωσε ότι προβλέπει να αυξηθούν οι αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρίας του, η οποία έχει υπό την ομπρέλα της τα ονόματα της Porsche και της Audi (δεδομένων των δεσμών της με το Volkswagen Group), συμπεριλαμβάνοντας εκτός από πρωτότυπα υψηλού επιπέδου (Le Mans) και εμπλοκή στην F1.

H Audi αγωνίζεται σε Πρωταθλήματα τύπου Le Mans από το 1999 και εργάζεται επάνω σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, την R18, για το 2011. Η Porsche τερμάτισε το εργοστασιακό πρόγραμμα σε αυτή τη μορφή αγώνων το 1998, αλλά παράγει την κατηγορίας LMP2 RS Spyder για ιδιωτικές ομάδες από το 2005 και έπειτα. Η Porsche αποτελεί τη λογική επιλογή για να επιστρέψει στη Formula 1 για πρώτη φορά από το 1991.

Ο Mueller δήλωσε: «Στο Le Mans, υπάρχουν δυο κατηγορίες και δυο εταιρίες, η Audi και η Porsche. Δε θέλουμε αμφότερες να αγωνίζονται στην LMP1 (η μία εναντίον της άλλης), αυτό δεν είναι τόσο αστείο. Οπότε, πρέπει να συζητήσουμε αν είναι πιο λογικό για μια από τις (δυο) εταιρίες να αγωνίζεται στο LMP1 και η άλλη στην F1. Συνεπώς, θα μαζευτούμε σε ένα στρογγυλό τραπέζι για να συζητήσουμε τα θετικά και τα αρνητικά».

Η είσοδος της Porsche στη Formula 1, αν προχωρήσει, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχει τη φύση προμηθευτή κινητήρων, αντί να δημιουργηθεί μια ολόκληρη ομάδα και θα ήταν λογικό να υλοποιηθεί το 2013, χρονιά από την οποία θα ισχύσουν καινούργιοι κανονισμοί σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, που αναμένεται να είναι 4κύλινδροι turbo 1,6 λίτρων με ισχύ 650 ίππων στις 10.000 σ.α.λ.

Η Porsche έχει διαγράψει πορεία με αρκετές επιτυχίες στη Formula 1. Μονοθέσιά της τύπου Formula 2 συμμετείχαν σε αγώνες από το 1957 έως το 1960. Με τις αλλαγές κανονισμών του 1961, η 718 που άνηκε στην κατηγορία F2 πληρούσε πλέον τις προδιαγραφές της F1 και η Porsche δημιούργησε εργοστασιακή ομάδα για να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα εκείνης της σεζόν. Τα μονοθέσια ήταν ανταγωνιστικά, και ο Dan Gurney ανέβηκε τρεις φορές στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, για να ισοβαθμήσει στην τρίτη θέση του Πρωταθλήματος με τον Stirling Moss. Για το 1962, οι 718 πουλήθηκαν σε ιδιώτες και η εργοστασιακή ομάδα της Porsche αγωνιζόταν με τις 804, οι οποίες έφεραν έναν καινούργιο αερόψυκτο επίπεδο 4κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος όμως δεν παρήγαγε αρκετή ιπποδύναμη. Ωστόσο, η 804 είχε πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και ο Gurney σημείωσε την μοναδική νίκη της ομάδας στο Γαλλικό GP στη Rouen. Στο τέλος του 1962, η Porsche αποφάσισε ότι οι αερόψυκτοι κινητήρες δεν είναι αρκετά αποδοτικοί για την F1 και αποχώρησε από το θεσμό, αλλά τα μονοθέσιά της εξακολουθούσαν να αγωνίζονται στα χέρια ιδιωτών για τα επόμενα δυο χρόνια, με τραγική κατάληξη για τον Ολλανδό ευγενή Carel Godin de Beaufort στο Γερμανικό GP του 1964...

Η δεύτερη επαφή της Porsche με την F1, ξεκίνησε όταν το 1981, ο Ron Dennis, που μόλις είχε αναλάβει τα ηνία της McLaren, ρώτησε τη γερμανική εταιρία αν ήταν διατεθειμένη να κατασκευάσει έναν turbo κινητήρα F1 για την ομάδα του. Η Porsche συμφώνησε, εφόσον η McLaren μπορούσε να βρει τα χρήματα για να καλύψει τα έξοδα εξέλιξής του. Ο Dennis έπεισε τον ιδιοκτήτη της TAG, Mansour Ojjeh να επενδύσει 5 εκατομμύρια δολάρια και δημιουργήθηκε η εταιρία TAG Turbo Engines. O κινητήρας έκανε το ντεμπούτο του στο Ολλανδικό GP του 1983 και την επόμενη χρονιά, η McLaren, με την MP4/2 και τους Alain Prost και Niki Lauda επικράτησε ολοκληρωτικά στο Πρωτάθλημα, σημειώνοντας 12 νίκες σε 16 αγώνες και κατακτώντας αμφότερους τους τίτλους. Το 1985, το δίδυμο κατέκτησε 6 νίκες και κατακτήθηκαν και πάλι αμφότεροι οι τίτλοι, ωστόσο το 1986 οι κινητήρες της Honda ήταν οι πρωταγωνιστές και παρά το ότι ο Prost κατέκτησε το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του, χάθηκε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 1987 θα ήταν η τελευταία χρονιά της TAG-Porsche στην F1, με τον Prost να κατακτάει μονάχα 3 νίκες.

Η Porsche επέστρεψε στην F1 το 1991, παρέχοντας μερικούς V12 στην Footwork ωστόσο το εγχείρημα αποδείχθηκε αποτυχημένο και η ομάδα άλλαξε προμηθευτή έπειτα από μόλις 6 Grand Prix.
1/10 4t.gr


No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
Εικόνα
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB

Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανοκίνητος αθλητισμός”