Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
Ενα ενδιαφερον θεμα που αφορα πολλους.. οι δαγκανες του HGT δε ταιριαζουν plug n play σε punto GT και σε ολα τα mk2 (εκτος HGT φυσικα) λόγω της διαφοράς των μουαγιέ. Το HGT εχει το μεγαλο μουαγιε και οι τρυπες της δαγκανας του δε συμπιπτουν με τις τρυπες των υπολοιπων
Στις φωτο σε Punto GT 2 χωρίς ABS εχουμε τη τοποθετηση μεγαλύτερων δαγκανών από HGT Mk2b με δισκόπλακα από Abarth 500 που είναι ίδια σε διάμετρο με του HGT στα 284 mm αλλά με 4 mm μεγαλύτερο offset. Χρειάστηκε να φαγωθεί λίγο τοπικά το original άκρο ενώ οι βάσεις έγιναν σιδερένιες και βάφτηκαν με ηλεκτροστατική βαφή όπως και οι πίσω δαγκάνες. Εντυπώσεις όταν τελειώσει το γενικό rebuilt του αυτοκινήτου.
Οι λεπτές ροδέλες που βλέπετε στους αντάπτορες είναι 2.5mm είναι για να κεντράρει ακριβώς η δαγκάνα...
Eπιλέχθηκε ο 284 δίσκος και όχι μεγαλύτερος με 4πίστονα ώστε να χωράει σε 15άρα ζάντα.
Οι δαγκάνες ειναι απο γενικο service αφου λυθηκανε εντελως να πανε για ηλεκτροστατικη βαφη
Η ιδια διαδικασια στις βασεις ακολουθείται και στα μκ2 με μικρα ακρα
Ευχαριστουμε τον George Vanik για τις φωτογραφιες
Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Στις φωτο σε Punto GT 2 χωρίς ABS εχουμε τη τοποθετηση μεγαλύτερων δαγκανών από HGT Mk2b με δισκόπλακα από Abarth 500 που είναι ίδια σε διάμετρο με του HGT στα 284 mm αλλά με 4 mm μεγαλύτερο offset. Χρειάστηκε να φαγωθεί λίγο τοπικά το original άκρο ενώ οι βάσεις έγιναν σιδερένιες και βάφτηκαν με ηλεκτροστατική βαφή όπως και οι πίσω δαγκάνες. Εντυπώσεις όταν τελειώσει το γενικό rebuilt του αυτοκινήτου.
Οι λεπτές ροδέλες που βλέπετε στους αντάπτορες είναι 2.5mm είναι για να κεντράρει ακριβώς η δαγκάνα...
Eπιλέχθηκε ο 284 δίσκος και όχι μεγαλύτερος με 4πίστονα ώστε να χωράει σε 15άρα ζάντα.
Οι δαγκάνες ειναι απο γενικο service αφου λυθηκανε εντελως να πανε για ηλεκτροστατικη βαφη
Η ιδια διαδικασια στις βασεις ακολουθείται και στα μκ2 με μικρα ακρα
Ευχαριστουμε τον George Vanik για τις φωτογραφιες
Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- puntomad
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 2747
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 16, 2004 10:44 pm
- Τοποθεσία: Γαλάτσι Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
Και το γνωστο ερωτημα,
εμπιστευεσαι ενα απλο λαμακι, για την ροδελα δεν θα το σχολιασω, με απλο σπειρωμα να αντεξει τις δυναμεις που θα ασκηθουν???
εμπιστευεσαι ενα απλο λαμακι, για την ροδελα δεν θα το σχολιασω, με απλο σπειρωμα να αντεξει τις δυναμεις που θα ασκηθουν???
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
κώστα μιας και έπιασες την ηλεκτροστατική βαφή. θέλω να πάω τις 4πίστονες μπρέμπο που έχω για ηλεκτροστατική. με τα έμβολα τί γίνεται; τα αφαιρείς; και αν ναι πως είσαι σίγουρος για τη σωστή συναρμολόγηση τους χωρίς διαρροές από τα τσιμουχάκια;
τα αλλάζεις τα τσιμουχάκια υποχρεωτικά μετά την αποσυναρμολόγηση; επίσης αυτοκόλλητα brembo που θα βρώ προκειμένου η φίρμα πάνω στη δαγκάνα να μη χαθεί;
τα αλλάζεις τα τσιμουχάκια υποχρεωτικά μετά την αποσυναρμολόγηση; επίσης αυτοκόλλητα brembo που θα βρώ προκειμένου η φίρμα πάνω στη δαγκάνα να μη χαθεί;
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
επίσης και κατι άλλο. αντί να χρησιμοποιήσεις ροδέλες στους αντάπτορες , μπορούσες απλώς να φτιάξεις παχύτερο αντάπτορα στα σημεία αυτά;
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
-
- Νικολάκης
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 22, 2017 10:51 am
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
1) Καταρχήν για όσους ανησυχούν για την αξιοπιστία που έχει το "λαμάκι" αυτό είναι σιδερένιο και χοντρύτερο με πιο πολύ ψωμί κι απ τα "αυτιά" στα οποία βιδώνει η δαγκάνα πάνω στο ακρόμπαρο οπότε δεν τίθεται κανένα θέμα μηχανικής αντοχής! Σε ίδιο άλλωστε και πιο "ρηχό" μάλιστα σπείρωμα βιδώνει κι η μαμίσια δαγκάνα!
2) Οι ροδέλες των 2,5mm δεν αφαιρούν τίποτε απολύτως απ την αξιοπιστία αν και θα ήταν καλύτερο να μην υπάρχουν. Μπήκαν μόνο κι μόνο για να κεντράρει τελείως η δαγκάνα σε σχέση με τον δίσκο. Σαφώς και θα μπορούσε να είναι πιο χοντρή κατά 2,5mm η βάση της και να τέλειωνε εκεί το θέμα. Υπόψη ότι οι δισκόπλακες αυτές που είναι από Abarth 500 είναι 284χ22mm όπως και του HGT αλλά έχουν 4 mm πιο μεγάλο Offset στα 43,5mm απ τα 39,4mm που έχει η δισκόπλακα του HGT. Αυτό σημαίνει πως έρχονται 4mm πιο μέσα ενώ η δαγκάνα βιδώνει πάνω στην έξω μεριά της βάσης προς τη μεριά του τροχού. Για να κεντράρει λοιπόν η δαγκάνα στις δισκόπλακες του HGT θα έπρεπε να βγούν οι ροδέλες και η βάση να είναι κατά 1,5mm λεπτότερη. Γενικά το κεντράρισμα της δαγκάνας είναι από τα πιο δύσκολα θέματα στην κατασκευή βάσεων ιδίως αν πρόκειται για κοινές δαγκάνες με αυτιά και γλύστρα. Εδώ δεν πετυχαίνει πολλές φορές ούτε καν σε ακτινικές 4πίστονες πούναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα!
3) Για ηλεκτροστατική βαφή αναγκαστικά λύνεται τελείως η δαγκάνα επειδή κατά την διαδικασία του βαψίματος οι θεμοκρασίες που αναπτύσονται είναι 200-250 βαθμοί. Ομως η αντοχή της στο χρόνο και στις μεγάλες μεταβολές θερμοκρασίας όπως εδώ με τα φρένα δεν συγκρίνεται με καμμία άλλη βαφή ούτε βέβαια το αισθητικό αποτέλεσμα!
2) Οι ροδέλες των 2,5mm δεν αφαιρούν τίποτε απολύτως απ την αξιοπιστία αν και θα ήταν καλύτερο να μην υπάρχουν. Μπήκαν μόνο κι μόνο για να κεντράρει τελείως η δαγκάνα σε σχέση με τον δίσκο. Σαφώς και θα μπορούσε να είναι πιο χοντρή κατά 2,5mm η βάση της και να τέλειωνε εκεί το θέμα. Υπόψη ότι οι δισκόπλακες αυτές που είναι από Abarth 500 είναι 284χ22mm όπως και του HGT αλλά έχουν 4 mm πιο μεγάλο Offset στα 43,5mm απ τα 39,4mm που έχει η δισκόπλακα του HGT. Αυτό σημαίνει πως έρχονται 4mm πιο μέσα ενώ η δαγκάνα βιδώνει πάνω στην έξω μεριά της βάσης προς τη μεριά του τροχού. Για να κεντράρει λοιπόν η δαγκάνα στις δισκόπλακες του HGT θα έπρεπε να βγούν οι ροδέλες και η βάση να είναι κατά 1,5mm λεπτότερη. Γενικά το κεντράρισμα της δαγκάνας είναι από τα πιο δύσκολα θέματα στην κατασκευή βάσεων ιδίως αν πρόκειται για κοινές δαγκάνες με αυτιά και γλύστρα. Εδώ δεν πετυχαίνει πολλές φορές ούτε καν σε ακτινικές 4πίστονες πούναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα!
3) Για ηλεκτροστατική βαφή αναγκαστικά λύνεται τελείως η δαγκάνα επειδή κατά την διαδικασία του βαψίματος οι θεμοκρασίες που αναπτύσονται είναι 200-250 βαθμοί. Ομως η αντοχή της στο χρόνο και στις μεγάλες μεταβολές θερμοκρασίας όπως εδώ με τα φρένα δεν συγκρίνεται με καμμία άλλη βαφή ούτε βέβαια το αισθητικό αποτέλεσμα!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Vanik την Τετ Νοέμ 22, 2017 8:02 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
- puntomad
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 2747
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 16, 2004 10:44 pm
- Τοποθεσία: Γαλάτσι Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
ξερουμε τι διαφορα εχει ο δισκος που αναφερεις σε σχεση με τον 284 του κουπε?
-
- Νικολάκης
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 22, 2017 10:51 am
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
O δίσκος που φοράνε τα Coupe σε 284mm διάμετρο και 22mm πάχος είναι ακριβώς ίδιος με αυτόν των Mk2β HGT με Offset 39,4mm. Διαφέρει από αυτόν των Abarth 500 μονο στο offset που είναι 4mm μεγαλύτερο στα 43,5mm χωρίς να διαφέρει πουθενά αλλού στις λοιπές διαστάσεις..
- sotirisk
- Μαθαίνω να στρίβω.
- Δημοσιεύσεις: 992
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 18, 2007 5:52 pm
- Τοποθεσία: Copenhagen/Denmark
- Επικοινωνία:
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
Πολύ ενδιαφέρον! Εγώ ήθελα να βάλω του Stilo που κάθονται και είναι 281χ26 αλλά τρώω κι εκεί άκυρο λόγω άκρων.
Κώστα είχες πει ότι μπαίνουν οι δαγκάνες για τακάκι 284 από alfa 156 1.6 ts που έχει τα "μικρά" άκρα, αυτό ισχύει? Μπαίνουν bolt-on? Γιατί τις βρίσκεις καινούριες σε σχετικά λογική τιμή (100 ευρώ τη μία).
Κώστα είχες πει ότι μπαίνουν οι δαγκάνες για τακάκι 284 από alfa 156 1.6 ts που έχει τα "μικρά" άκρα, αυτό ισχύει? Μπαίνουν bolt-on? Γιατί τις βρίσκεις καινούριες σε σχετικά λογική τιμή (100 ευρώ τη μία).
Citroen C5 THP Exclusive 1.6T@180ps
Alfa Romeo Mito 1.3 Multijet 90ps - Daily Driver (Sold)
Fiat Punto Sporting 1.4 Mk2b - Sold 2019
Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed RHD - Cuore Sportivo - (Sold)
VW T1 Split 1.3 - To be restored - Parked
Alfa Romeo Mito 1.3 Multijet 90ps - Daily Driver (Sold)
Fiat Punto Sporting 1.4 Mk2b - Sold 2019
Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed RHD - Cuore Sportivo - (Sold)
VW T1 Split 1.3 - To be restored - Parked
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
Δισκος 257 ςιναι οχι 284...
Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- sotirisk
- Μαθαίνω να στρίβω.
- Δημοσιεύσεις: 992
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 18, 2007 5:52 pm
- Τοποθεσία: Copenhagen/Denmark
- Επικοινωνία:
Re: Τοποθέτηση φρένων 284 σε Punto GT / mk2
alfa 156 1.6 120ps 1997-2005 φοράει:
https://www.todos.gr/optimal-diskoplaka-bs3160
https://www.todos.gr/bosch-dagkana-frenon-0986473157
αυτά αναρρωτιέμαι αν κουμπώνει χωρίς αντάπτορα, 284 φοράνε απ'ότι λένε τουλάχιστον στα ανταλλακτικάδικα.
https://www.todos.gr/optimal-diskoplaka-bs3160
https://www.todos.gr/bosch-dagkana-frenon-0986473157
αυτά αναρρωτιέμαι αν κουμπώνει χωρίς αντάπτορα, 284 φοράνε απ'ότι λένε τουλάχιστον στα ανταλλακτικάδικα.
Citroen C5 THP Exclusive 1.6T@180ps
Alfa Romeo Mito 1.3 Multijet 90ps - Daily Driver (Sold)
Fiat Punto Sporting 1.4 Mk2b - Sold 2019
Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed RHD - Cuore Sportivo - (Sold)
VW T1 Split 1.3 - To be restored - Parked
Alfa Romeo Mito 1.3 Multijet 90ps - Daily Driver (Sold)
Fiat Punto Sporting 1.4 Mk2b - Sold 2019
Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed RHD - Cuore Sportivo - (Sold)
VW T1 Split 1.3 - To be restored - Parked