Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
Συντονιστής: Puntoclub.gr moderators
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
καλησπέρα. ύστερα από πονοκεφάλους σε συγκρίσεις και δοκιμές και παρολίγον μεγάλη ζημιά στον πίσω άξονα θέλω να ενημερώσω τους κατόχους των punto 2012,evo και grande πως μπορούμε πλέον να έχουμε προσθήκη της δυνατότητας παθητικής τετραδιεύθυνσης και στο μοντέλο μας. η λύση είναι απλή.
καταρχάς αναρωτηθήκατε γιατί στην ιστοσελίδα της powerflex αλλά και άλλων επίδοξων κατασκευαστών ενισχυμένων silent blocks πίσω άξονα λάμπουν δια της απουσίας τους τόσο το stilo , bravo 2007 αλλά και όλα τα punto μία γενιά πριν το grande;
γιατί τα εν λόγω αυτά silent block όπως κάποτε είχε πει ένας γνώστης του θέματος (skinboy) είναι ειδικώς σχεδιασμένα ώστε να έχουν ελεγχόμενη παραμόρφωση που δύσκολα μπορεί να αντιγραφεί από τρίτους κατασκευαστές.το stilo πάει ένα βήμα λίγο παραπέρα έχοντας πίσω υδραυλικά silent block ελεγχόμενης παραμόρφωσης που εφόσον τα βάλεις ευθυγραμμισμένα σε συνθήκες συμπίεσης προσδίδουν λίγο toe in για σταθερότητα στις στροφές. τα ίδια χρησιμοποιεί και το bravo 2007 .σας ενημερώνω πως μπαίνουν μία χαρά και στον πίσω άξονα του grande ,evo,2012 προσδίδοντας αυτό το χαρακτηριστικό.και καλλίτερη ποιότητα κύλισης με καλλίτερη συμπεριφορά του πίσω άξονα σε συνθήκες πίεσης.
δεν ξέρω εάν τα μαμά του grande έχουν και αυτά αυτήν την ιδιότητα αλλά όσο και αν έψαξα και ρώτησα δε βρήκα καμία λεπτομέρεια για το θέμα. εάν έχω λάθος παρακαλώ τα φώτα σας. μία απλή ενημέρωση ούτως η άλλως έκανα, εφόσον έγινε και αυτό, θεώρησα καλό να το μοιραστώ μαζί σας.
καταρχάς αναρωτηθήκατε γιατί στην ιστοσελίδα της powerflex αλλά και άλλων επίδοξων κατασκευαστών ενισχυμένων silent blocks πίσω άξονα λάμπουν δια της απουσίας τους τόσο το stilo , bravo 2007 αλλά και όλα τα punto μία γενιά πριν το grande;
γιατί τα εν λόγω αυτά silent block όπως κάποτε είχε πει ένας γνώστης του θέματος (skinboy) είναι ειδικώς σχεδιασμένα ώστε να έχουν ελεγχόμενη παραμόρφωση που δύσκολα μπορεί να αντιγραφεί από τρίτους κατασκευαστές.το stilo πάει ένα βήμα λίγο παραπέρα έχοντας πίσω υδραυλικά silent block ελεγχόμενης παραμόρφωσης που εφόσον τα βάλεις ευθυγραμμισμένα σε συνθήκες συμπίεσης προσδίδουν λίγο toe in για σταθερότητα στις στροφές. τα ίδια χρησιμοποιεί και το bravo 2007 .σας ενημερώνω πως μπαίνουν μία χαρά και στον πίσω άξονα του grande ,evo,2012 προσδίδοντας αυτό το χαρακτηριστικό.και καλλίτερη ποιότητα κύλισης με καλλίτερη συμπεριφορά του πίσω άξονα σε συνθήκες πίεσης.
δεν ξέρω εάν τα μαμά του grande έχουν και αυτά αυτήν την ιδιότητα αλλά όσο και αν έψαξα και ρώτησα δε βρήκα καμία λεπτομέρεια για το θέμα. εάν έχω λάθος παρακαλώ τα φώτα σας. μία απλή ενημέρωση ούτως η άλλως έκανα, εφόσον έγινε και αυτό, θεώρησα καλό να το μοιραστώ μαζί σας.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
για εξηγησου λιγο περισσοτερο τι εννοεις...
πανω που σκεφτομουν σημερα να βαλω πισω στο μκ2 χειροποιητα πολυουρεθανης
πανω που σκεφτομουν σημερα να βαλω πισω στο μκ2 χειροποιητα πολυουρεθανης
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
καλημέρα κώστα. δεν έχω τόσες γνώσεις όπως ο skinboy ο οποίος είναι κατά πολύ καταλληλότερος για να σου απαντήσει αλλά θα γράψω αυτά που βρήκα ύστερα από εξοντωτική έρευνα για 4 διαφορετικά μοντέλα. το μοντέλο που έχεις είναι ένα πολύ επιτυχημένο σε πωλήσεις μοντέλο. άρα θα ήταν λογικό να υπάρχουν και άλλοι after market κατασκευαστές που να έχουν βγάλει προϊόντα σημαντικά όπως τα silent blocks ή σινεμπλόκ κατά το μαστρο-μήτσο.τέλος πάντων τα το δικό σου μοντέλο με τη τόσο ευρεία κυκλοφορία τα σινεμπλόκ του πίσω άξονα δεν τα βρίσκεις πουθενά. μετά από πολλή παρατήρηση και αλλά και άλλες πηγές το punto σου πίσω έχει σινεμπλόκ με ελεγχόμενη παραμόρφωση έτσι ώστε να προσδίδουν toe in κατα την πίεση στον εξωτερικό τροχό και έτσι να έχεις σταθερότητα στις στροφές. γιάυτό και δεν υπάρχουν πολυουρεθάνης γιατί είναι σχετικώς δυσκαμπτο υλικό και δεν μπορεί να έχει αυτές τις ιδιότητες. αντιθέτως όμως υπάρχουν after market εταιρείες που έχουν αντιγράψει το σινεμπλόκ της fiat και έτσι υπάρχουν after market το οποίο είναι πανομοιότυπο με το πρωτότυπο ( λες και είναι γενοσημο φάρμακο ακούστηκε αυτό). αλλά ποτέ δε θα βρείς πολυουρεθάνης.
το stilo (κατά πολλούς ταπεινό stilo) τελικώς μόνο τυχάιο δεν ήταν. πόσο παρεξηγημένα και πόσο στα ψιλά περνάει και η ίδια η fiat όλες αυτές τις εφαρμογές που προσδίδει στα αυτοκίνητα της.εδώ η honda έβγαλε στο νέο μοντέλο civic υδραυλικά σινεμπλόκ και το έμαθε όλη η υφήλιος και μέσα από διαφήμιση. στο stilo κανείς.αυτά τα σινεμπλόκ απομονώνουν αποτελεσματικότερα τις δονήσεις από τους κραδασμούς ενώ επιτρέπουν σε συνθήκες συμπίεσης μία μικρή παραμόρφωση με προβλεπόμενο τρόπο όμως έτσι ώστε ο εξωτερικός τροχός να ''γέρνει'' ας πούμε λίγο προς τα μέσα.τα ίδια έχουν χρησιμοποιηθεί και το νέο bravo.τα οποία μπαίνουν και στο grande. βρήκα τυπάδες στο εξωτερικό οι οποίοι θέλοντας να αυξήσουν το πίσω μετατρόχιο χωρίς παρεμβύσματα (αποστάτες) αλλά και μικρότερο offset τί έκαναν; έβαλαν όλον το πίσω άξονα από το bravo. απλώς δεν έβαλαν τα έδρανα του bravo και χρησιμοποίησαν του grande. εννοείται πως έκοψαν και ψτερά και κόλλησαν πλατύτερα. απλώς αυτά τα σινεμπλόκ δε μπαίνουν με τη μία όπως να είναι αλλά έχουν συγκεκριμένη φορά. έχουν και αυτά την ευθυγραμμιση τους.
το stilo (κατά πολλούς ταπεινό stilo) τελικώς μόνο τυχάιο δεν ήταν. πόσο παρεξηγημένα και πόσο στα ψιλά περνάει και η ίδια η fiat όλες αυτές τις εφαρμογές που προσδίδει στα αυτοκίνητα της.εδώ η honda έβγαλε στο νέο μοντέλο civic υδραυλικά σινεμπλόκ και το έμαθε όλη η υφήλιος και μέσα από διαφήμιση. στο stilo κανείς.αυτά τα σινεμπλόκ απομονώνουν αποτελεσματικότερα τις δονήσεις από τους κραδασμούς ενώ επιτρέπουν σε συνθήκες συμπίεσης μία μικρή παραμόρφωση με προβλεπόμενο τρόπο όμως έτσι ώστε ο εξωτερικός τροχός να ''γέρνει'' ας πούμε λίγο προς τα μέσα.τα ίδια έχουν χρησιμοποιηθεί και το νέο bravo.τα οποία μπαίνουν και στο grande. βρήκα τυπάδες στο εξωτερικό οι οποίοι θέλοντας να αυξήσουν το πίσω μετατρόχιο χωρίς παρεμβύσματα (αποστάτες) αλλά και μικρότερο offset τί έκαναν; έβαλαν όλον το πίσω άξονα από το bravo. απλώς δεν έβαλαν τα έδρανα του bravo και χρησιμοποίησαν του grande. εννοείται πως έκοψαν και ψτερά και κόλλησαν πλατύτερα. απλώς αυτά τα σινεμπλόκ δε μπαίνουν με τη μία όπως να είναι αλλά έχουν συγκεκριμένη φορά. έχουν και αυτά την ευθυγραμμιση τους.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
Stilo bushes Serv.pdf
εδώ και οι οδηγίες για τη σωστή ευθυγράμμιση των silent block. είναι pdf αρχείο ,δεν ξέρω πως να το επισυνάψω.
εδώ και οι οδηγίες για τη σωστή ευθυγράμμιση των silent block. είναι pdf αρχείο ,δεν ξέρω πως να το επισυνάψω.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- GusAbarth86
- Moderator
- Δημοσιεύσεις: 860
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 06, 2012 11:10 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
πραγματικά έχω μείνει άφωνος με αυτά που διαβάζω γιατί ούτε κατά διάνοια δεν τα ήξερα και ούτε θα πήγαινε το μυαλό μου σε κάτι τέτοιο !!! μπράβο σου πάντως που μπήκες στην διαδικασία να ψάξεις αυτά τα πράγματα και να μας δώσεις τα φώτα σου !!! τώρα έχω ένα ακόμη λόγο να αγαπάω το Punto mk2a sporting μου
When in Doubt........Flat Out
Fiat Punto Mk2a/b Group At Facebook
https://www.facebook.com/groups/250917300790/
Fiat Punto Mk2a/b Group At Facebook
https://www.facebook.com/groups/250917300790/
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
Εχω ακομη ενα λογο να προσπαθησω να βελτιωσω αυτο χιχιχιχ
Για πε τιποτα παραπανω αγαπητε συμφορουμιστα
Για πε τιποτα παραπανω αγαπητε συμφορουμιστα
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- P.A.D.R.C
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 16442
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 11, 2004 2:58 pm
- Τοποθεσία: Ιωάννινα
- Επικοινωνία:
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
απο το γνωστο φορουμ http://www.fiatforum.com/stilo-guides/2 ... ement.htmlGDRIVER έγραψε:Stilo bushes Serv.pdf
εδώ και οι οδηγίες για τη σωστή ευθυγράμμιση των silent block. είναι pdf αρχείο ,δεν ξέρω πως να το επισυνάψω.
οριστε το επισυναπτομενο:
http://www.fiatforum.com/attachment.php ... 1314186446
Φανταζομαι αυτο εννοουσες.
No matter what,F.I.A.T. will always be in my heart..
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
PERFORMANCE ADRENALINE EXPLOSION RACING CLUB
Just an SBG-GREEN Forced Air Induction System & 151.710km @1121kg (MOTtest)
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
ευχαριστώ φίλε p.a.d.r.c.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
άλλη μία πληροφορία που βρήκα για το mk2 αφορά τα αμορτισέρ τα πίσω. δεν ξέρω εάν σας ενδιαφέρει όμως . αφορά την κλίση των πίσω αμορτισέρ και τη γωνία 56 μοιρών με μπροστινή φορά.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
Για πες
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
τα αμορτισέρ μπήκαν έτσι για 2 λόγους και όχι μόνο για 1 όπως ξέραμε μέχρι τώρα.
α) δεν εισβάλλουν στο χώρο αποσκευών και έτσι έχουμε μεγαλύτερο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο
β) ίσως σας ξενίσει αλλά έχει λογική. έγινε για λόγους ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ της λειτουργίας των φύλλων σούστας. τα φύλλα σούστας έχουν μερικά πλεονεκτήματα όσον αφορά μόνο τη χρηστικότητα του οχήματος ως εργαλείο. δεν έχουν καμία χρηστικότητα όσον αφορά το κράτημα και συμπεριφορά στο δρόμο. το πλεονέκτημα που έχουν είναι πως διανέμουν αποτελεσματικότερα τις δυνάμεις στο πλαίσιο σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν δεν επηρεάζονται από την κάμψη-ακαμψία αυτού.έτσι με τη συγκεκριμένη γωνία (η οποία υπάρχει και στο ανανεωμένο 500) η πίεση ασκείται στο διαμήκη άξονα και όχι στον εγκάρσιο.
α) δεν εισβάλλουν στο χώρο αποσκευών και έτσι έχουμε μεγαλύτερο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο
β) ίσως σας ξενίσει αλλά έχει λογική. έγινε για λόγους ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ της λειτουργίας των φύλλων σούστας. τα φύλλα σούστας έχουν μερικά πλεονεκτήματα όσον αφορά μόνο τη χρηστικότητα του οχήματος ως εργαλείο. δεν έχουν καμία χρηστικότητα όσον αφορά το κράτημα και συμπεριφορά στο δρόμο. το πλεονέκτημα που έχουν είναι πως διανέμουν αποτελεσματικότερα τις δυνάμεις στο πλαίσιο σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν δεν επηρεάζονται από την κάμψη-ακαμψία αυτού.έτσι με τη συγκεκριμένη γωνία (η οποία υπάρχει και στο ανανεωμένο 500) η πίεση ασκείται στο διαμήκη άξονα και όχι στον εγκάρσιο.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
ελα ρε!!!!!!!! αυτα ειναι!!! που τα βρισκεις!!!!
ομως βαζοντας πισω μπαρα στα μκ2 εκει που πιανουν τα αμορτισερ πως αποκταει το αμαξι στοιχεια παθητικης τετραδιευθυνσης!!!
η σταθεροτητα του πισου μερους ειναι αρκετα καλυτερη με τη μπαρα!!!
εκτος κι αν εκτος του να φορτιζει τον διαμηκη φορτιζει και τον εγκαρσιο δενοντας περισσοτερο το σασι και υπαρχει αυτη η διαφορα
ομως βαζοντας πισω μπαρα στα μκ2 εκει που πιανουν τα αμορτισερ πως αποκταει το αμαξι στοιχεια παθητικης τετραδιευθυνσης!!!
η σταθεροτητα του πισου μερους ειναι αρκετα καλυτερη με τη μπαρα!!!
εκτος κι αν εκτος του να φορτιζει τον διαμηκη φορτιζει και τον εγκαρσιο δενοντας περισσοτερο το σασι και υπαρχει αυτη η διαφορα
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- polatov
- Schumacher
- Δημοσιεύσεις: 6527
- Εγγραφή: Παρ Σεπ 01, 2006 6:10 pm
- Τοποθεσία: Ηλιουπολη
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
εχετε μπει σε χωραφια αγνωστα..και ξαναλεω χωρις κανενα νοημα...
συγνωμη αλλα ειναι η γνωμη μου οτι ολα αυτα ειναι χωρις νοημα..
ουτε αισθηση σου προσφερουν ουτε σου βελτιωνουν χρονους στην πιστα.αποδεδειγμενα.
η πιστα θελει προπονηση ο δρομος προσοχη.
η αισθηση στο δρομο βελτιωνεται μονο με καλη αναρτηση..
συγνωμη αλλα ειναι η γνωμη μου οτι ολα αυτα ειναι χωρις νοημα..
ουτε αισθηση σου προσφερουν ουτε σου βελτιωνουν χρονους στην πιστα.αποδεδειγμενα.
η πιστα θελει προπονηση ο δρομος προσοχη.
η αισθηση στο δρομο βελτιωνεται μονο με καλη αναρτηση..
- kostas013
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 7823
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 04, 2009 4:28 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Πάτρα
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
ενταξει οντως για να βελτιωσεις αυτα θελει πολυ εξειδικευμενες γνωσεις και τις περισσοτερες αβεβαια αποτελεσματα και πολυ ακριβα για τη τσεπη μας...
αρα ασυμφορα
απλα ειναι ενδιαφεροντα ασχετο που δε μπορουμε να τα εφαρμοσουμε η να τα καταλαβουμε πληρως
αρα ασυμφορα
απλα ειναι ενδιαφεροντα ασχετο που δε μπορουμε να τα εφαρμοσουμε η να τα καταλαβουμε πληρως
Fiat Punto MK2 5Door HGT Abarth
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
http://www.puntoclub.gr/viewtopic.php?f ... 91&start=0
ΜΠΑΜΠΗ ΣΕ ΜΙΣΩΩΩΩΩΩΩ........
- GDRIVER
- Τρέχω σε αγώνες.
- Δημοσιεύσεις: 1752
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 07, 2009 12:28 pm
Re: Παθητική τετραδιεύθυνση στο grande punto
κάτι ήξερε ο polatov και σου έλεγε πως δεν παίζει ρόλο η μπάρα στο πίσω μέρος του mk2. η παθητική έχει λιγότερο να κάνει με το πλαίσιο και περισσότερο με την ανάρτηση. όσο πιο άκαμπτο το πλαίσιο τόσο πιο εύκολα θα δώσει αυτά τα στοιχέια της παθητικής τετραδιεύθυνσης. σκέψου μόνο γιατί πλέον τα υπεραυτοκίνητα έχουν οριζόντια και όχι κάθετα τα ελατήρια και αμορτισέρ.είναι πολύ ευκολότερη έτσι η ακαμψία τους. σύμφωνα λοιπόν με τα γραπτά που βρήκα οποιαδήποτε στρέβλωση του πίσω μέρους στο mk2 δεν οφείλεται σε πρωτο βαθμό από σετ ελατήριο αμορτισέρ όσο από το σύνολο διαφοράς κλίσης μπροστινού και πίσω μέρους. γι'άυτό και το mk2 θέλει ολόκληρο roll-cage για να αποδώσει τα μέγιστα.
μιά φορά ονειροναύτης , για πάντα ονειροναύτης