Punto Mk1


Το punto παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 1993 για αντικατάσταση του uno o giugiaro σχεδίασε τα 2 αμαξώματα για την Fiat, ένα 3πορτο και ένα 5πορτο χατσμπακ (το κάμπριο παρουσιάστηκε αργότερα) η "φρέσκια σχεδίαση συντέλεσε στο να ψηφιστεί "το αμάξι της Ευρώπης το 1995".  Ήταν επίσης αεροδυναμικά πολύ αποτελεσματικό με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,31. Ήταν ένα ολοκαίνουριο αμάξι με σημαντικές αλλαγές από το uno σε πολλά μέρη του, με τον καλύτερο - μεγαλύτερο για την κατηγορία του εσωτερικό χώρο.



 

 

 

 

Μηχανικά ήταν μια εξέλιξη του uno με ομοιότητες σε πολλά μέρη, μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές ήταν η πίσω ανάρτηση που ακολουθούσε την ίδια φιλοσοφία με το tipo με ανεξάρτητα άκρα για ασφάλεια.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το πλαίσιο σχεδιάστηκε για ακόμα ποιο δυνατά crash test και πλαϊνή πρόσκρουση, με 2πλους αερόσακους(εξτρά σε μερικά μοντέλα),ποικίλες προστασίες από πυρκαγιά όπως βαλβίδα αποκοπής καυσίμου, αντί βυθιζόμενα καθίσματα,  προεντατήρες ζωνών, τιμόνι απορρόφησης ενέργειας κατά την σύγκρουση και φυσικά ABS (εξτρά σε μερικά μοντέλα)

 

 

 

Οι κινητήρες ήταν βασικά οι ίδιοι με άλλα μοντέλα, όμως με αρκετές μικρές βελτιώσεις.
1108CC FIRE (54hp) 1242cc FIRE (58hp με μονό ψεκασμό και 73hp με πολλαπλών σημείων ψεκασμό) αργότερα και 1242cc 16v με (85hp) 1581cc (88hp) 1372cc turbo (136hp) και diesel 1698cc (71hp turbo 57hp N.A.)

 

Η προστασία από την σκουριά ήταν άλλο ένα μέρος όπου το punto ήταν πολύ μπροστά από το uno, πάνω από 60% του σασί είναι γαλβανισμένο και πάνω από το 90% στα εξωτερικά μέρη. Μετά από μακριά και εξαντλητικά τεστ που έγιναν, άλλαξε την ιδέα που είχαν παρουσιάσει παλιότερα μοντέλα σε αυτόν τον τομέα.




 

Εκτός από τα στάνταρ μοντέλα υπήρχαν και τα selecta με 1242κκ με τα 60hp αλλά με CVT. και το cabrio που σχεδιάστηκε από τον giugiaro και κατασκευάστηκε από τον bertone με 2 επιλογές στον κινητήρα 1242κκ και 1581κκ, είχε ενισχυμένο σασί με anti-roll bar μέσα στις κολόνες του παρμπρίζ.



 

Λίγο μετά την εμφάνιση του τον Μάιο του 1995 βγήκε στην παραγωγή το sporting με κινητήρα 1681κκ  αλλά με ποιο κοντό σασμάν και πολλά χαρακτηριστικά από το GT όπως ζάντες σποϊλερ ανάρτηση κλπ. με αποτέλεσμα να έχει πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά.




 

Το 1997 "ήρθαν" οι καινούριοι κινητήρες 1242κκ 16v(86hp) και αντικατέστησαν στο cabrio και στο sporting τους 1581κκ. επίσης έγιναν πολλές αλλαγές στα περισσότερα μοντέλα όπως υδραυλικό τιμόνι, κλιματισμός, σαλόνι ,εξωτερικά χρώματα, ανάρτηση, ηχομόνωση, ζάντες και πάρα πολλές ακόμα ποιο μικρές αλλαγές. Η παραγωγή σταμάτησε το 1999.

 

 



Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Διαταξη κινητήρα - κίνηση:  εμπρος τοποθετιμενος εγκαρσια - εμπρος

 

 

Ανάρτηση:

Εμπρός: γόνατα macpherson με αμορτισέρ και ελατήρια (σε μερικά μοντέλα και αντιστρεπτική).

Πίσω: ανεξάρτητη ανάρτηση με αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτική μπάρα Μεταξόνιο: 2450mm. Μετατρόχιο: (εμπρός -πίσω) 1369/1352mm - (sporting/GT:1380/1352)

 

 

 

 

 

 

Φρένα : 

Εμπρός: δισκόφρενα (240mm-257mm)

Πίσω: ταμπούρα (180mm) GT δίσκοι (240mm) Μηχανικό χειρόφρενο με ντίζες στους πίσω τροχούς

ABS (Lucas 4 channel) στάνταρ / εξτρά σε μερικά μοντέλα

 

 

 

 

Σασμάν:   Χειροκίνητο 5 ή 6 σχεσεων και ECVT (automatic electronic continuously variable transmission)

Διεύθυνση:  κρεμαγιέρα (σε μερικά μοντέλα υδραυλική υποβοήθηση)



Βάρος:  

55 : 3-door SX : 850kg

5-door SX : 875kg

60 : 3-door

S : 865kg

5-door Selecta : 965kg  

Sporting : 975kg 

Cabrio : 60 : 960kg

90 : 1070kg 

Diesel 3-door : 1445kg

TD 5-door : 1500kg 

GT : 1000kg